Onverwacht project-A2 gekocht
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Hello,
Ik was niet echt op zoek, maar wel aan het oriënteren voor een andere auto. Niet specifiek Audi, maar kwam wel in mijn wensenlijstje voor .
Hoe kan het ook anders, ik kwam een A2 tegen, zilver met CS accenten, OSS, leder interieur en slechts 160dkm en nog wat voor een hele schappelijke prijs. Anders dan de topic titel doet vermoeden, was de A2 gewoon in een nette gebruikte staat, boekjes en wat facturen erbij. Dus ja…….. wat doe je dan? Ik heb contact gezocht voor een afspraak en kon een week later langskomen. Blijft spannend vind ik, om naar een potentiële “nieuwe “ andere auto te gaan kijken . Je weet wat je hebt en weet niet wat je gaat kopen. De bezichtiging ging eigenlijk voorspoedig. Ik heb al twee A2’s zelf en meerdere gereden, dus wist wat ik mocht en kon verwachten. En toch werd ik op de terugreis verrast door de aankoop. Snelweg op “PEEP-PEEP-PEEP” lampjes abs/epc…… zucht !
Uitlezen gaf rechter abs storing intermittent. Nou ja resetten en verder. Hier een paar foto’s
Ik was niet echt op zoek, maar wel aan het oriënteren voor een andere auto. Niet specifiek Audi, maar kwam wel in mijn wensenlijstje voor .
Hoe kan het ook anders, ik kwam een A2 tegen, zilver met CS accenten, OSS, leder interieur en slechts 160dkm en nog wat voor een hele schappelijke prijs. Anders dan de topic titel doet vermoeden, was de A2 gewoon in een nette gebruikte staat, boekjes en wat facturen erbij. Dus ja…….. wat doe je dan? Ik heb contact gezocht voor een afspraak en kon een week later langskomen. Blijft spannend vind ik, om naar een potentiële “nieuwe “ andere auto te gaan kijken . Je weet wat je hebt en weet niet wat je gaat kopen. De bezichtiging ging eigenlijk voorspoedig. Ik heb al twee A2’s zelf en meerdere gereden, dus wist wat ik mocht en kon verwachten. En toch werd ik op de terugreis verrast door de aankoop. Snelweg op “PEEP-PEEP-PEEP” lampjes abs/epc…… zucht !
Uitlezen gaf rechter abs storing intermittent. Nou ja resetten en verder. Hier een paar foto’s
- Bijlagen
-
- IMG_2497.jpeg (2.68 MiB) 4096 keer bekeken
-
- IMG_2496.jpeg (2.99 MiB) 4096 keer bekeken
-
- IMG_2499.jpeg (4.67 MiB) 4096 keer bekeken
-
- IMG_2498.jpeg (5.82 MiB) 4096 keer bekeken
-
- IMG_2495.jpeg (5.07 MiB) 4096 keer bekeken
Audi A2 ATL ‘04 - Akoya Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Gefeliciteerd Duncan!
Ziet er mooi uit en met weinig km's kun je wel een tijdje vooruit.
Heb je al een lijstje van zaken die je gaat aanpakken (afgezien van de ABS-sensor ;-)?
Wordt dit de vervanger voor de ATL?
Heb je al een lijstje van zaken die je gaat aanpakken (afgezien van de ABS-sensor ;-)?
- DED@2
- Audi A2 clublid
Het A-tweetje rijdt gewoon lekker en heb alweer de nodige kms gereden om hem te leren kennen. Het begon weer te kriebelen om hem naar mijn smaak te maken. Ik heb dus besloten hem te houden.
Dus maar een lijstje maken;
- OSS werkt perfect, dus dat is mooi
- cruise control mis ik echt wel als snelwegvreter
- komfortblinker mis ik misschien nog wel meer, niet meer aan gewend
- hij is een beetje stuiterig, bekend probleem. Bij inspectie bleek dat originele onderstel er nog onder zat. Die gaat plaatsmaken voor een Bilstein B8/ Eibach combinatie voor betere wegligging.
- ik zag ook dat hij wat zweette, waarschijnlijk bij de carterventialtie. Dus die wordt vervangen.
- voor de zekerheid de dogbone vervangen
- S-lines hebben wat hoogteslag volgens mij. Worden lichtere 15” velgen met nieuw breder rubber.
- remmen zijn vrij recent vervangen, de remolie alleen niet. Gaan we vervangen.
- koppeling werkt goed, maar ik weet dat het beter kan. Geen noodzaak, maar wel zo lekker
- grote beurt incl. alle filters om maar fris te beginnen
Dan over naar de luxe wensen;
- ik ben stuurbediening gewend, dus dat komt er ook weer in.
- dimmende binnenspiegel is wel zo prettig
- led in de deurgrepen en ventilatieroosters mis ik toch ook wel
- instap verlichting 2.0
- audio upgrade?
- heel misschien RNS-E?
Hebben jullie nog ideeen of suggesties? Ben ik benieuwd naar, laat maar horen!
Ik ga dit topic up to date houden van evt vorderingen. Kmst is nu 162134,
So stay tuned…….
Dus maar een lijstje maken;
- OSS werkt perfect, dus dat is mooi
- cruise control mis ik echt wel als snelwegvreter
- komfortblinker mis ik misschien nog wel meer, niet meer aan gewend
- hij is een beetje stuiterig, bekend probleem. Bij inspectie bleek dat originele onderstel er nog onder zat. Die gaat plaatsmaken voor een Bilstein B8/ Eibach combinatie voor betere wegligging.
- ik zag ook dat hij wat zweette, waarschijnlijk bij de carterventialtie. Dus die wordt vervangen.
- voor de zekerheid de dogbone vervangen
- S-lines hebben wat hoogteslag volgens mij. Worden lichtere 15” velgen met nieuw breder rubber.
- remmen zijn vrij recent vervangen, de remolie alleen niet. Gaan we vervangen.
- koppeling werkt goed, maar ik weet dat het beter kan. Geen noodzaak, maar wel zo lekker
- grote beurt incl. alle filters om maar fris te beginnen
Dan over naar de luxe wensen;
- ik ben stuurbediening gewend, dus dat komt er ook weer in.
- dimmende binnenspiegel is wel zo prettig
- led in de deurgrepen en ventilatieroosters mis ik toch ook wel
- instap verlichting 2.0
- audio upgrade?
- heel misschien RNS-E?
Hebben jullie nog ideeen of suggesties? Ben ik benieuwd naar, laat maar horen!
Ik ga dit topic up to date houden van evt vorderingen. Kmst is nu 162134,
So stay tuned…….
- DED@2
- Audi A2 clublid
Vervanger van de ATL, weet ik nog niet. Die blijft maar rijden en comfortabel op lange afstanden. Het schijnt nog 1van de 26 op NLD kenteken te zijn, waarvan er nog 19 rondrijden. Wordt dus een uniek beestje. Voorlopig blijft ie!Peter_Maathuis schreef: ↑12 feb 2024, 21:09Gefeliciteerd Duncan!
ABS sensor bleek nieuw, alleen niet vast te zitten in het fusee . Vastgezet en foutmelding is niet meer terug gekomen.
B8/eibach geplaatst met nieuwe draagarmen en stabilisatorstangetjes. Achter de foam zittingen vernieuwd, dat rijdt meteen weer heel anders. Ik heb nog een set deaagarm rubbers voor de achteras liggen, dan rijdt het weer of misschien zelfs beter dan nieuw . Carterventilatie vervangen en hij blijft nu droog. Morgen beurtje en komfortblinker plaatsen.
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Gefeliciteerd! Toch weer een mooie A2 gevonden. Jou kennende gaat het aantal mods zich enkel opstapelen en wordt het weer een unieke versie
Ben erg benieuwd hoe de combinatie B8 en Eibach rijdt.
Keep us posted!
Ben erg benieuwd hoe de combinatie B8 en Eibach rijdt.
Keep us posted!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- DED@2
- Audi A2 clublid
Hi @ArcSissy ,
Je bent altijd welkom natuurlijk. En anders kom ik weer een keertje jouw kant op. Is gewoon leuk om aan de A2’s te tweaken . Jij hebt altijd goede ideeen
Je bent altijd welkom natuurlijk. En anders kom ik weer een keertje jouw kant op. Is gewoon leuk om aan de A2’s te tweaken . Jij hebt altijd goede ideeen
- DED@2
- Audi A2 clublid
Vandaag de achterdempers en veren vervangen voor de Bilstein B8 en Eibach veren. Was even bang dat de kont zou hangen, gebeurt vaker bij setjes voor de A2.
Vooras 34,5 center wielband tot hart velg. Achteras 33,5cm. Hij staat dus iig recht . Pur was weg onder de veer en van de beschermhoezen. Rijdt lekker strak zonder teveel in comfort in te leveren. Ik vind het comfortabel als ik wel voel wat er onder de auto gebeurt. Moet niet gaan stuiteren, maar beetje contact is goed.
Vooras 34,5 center wielband tot hart velg. Achteras 33,5cm. Hij staat dus iig recht . Pur was weg onder de veer en van de beschermhoezen. Rijdt lekker strak zonder teveel in comfort in te leveren. Ik vind het comfortabel als ik wel voel wat er onder de auto gebeurt. Moet niet gaan stuiteren, maar beetje contact is goed.
- Bijlagen
-
- IMG_2570.jpeg (2.62 MiB) 2908 keer bekeken
-
- IMG_2567.jpeg (2.61 MiB) 2908 keer bekeken
-
- IMG_2568.jpeg (4.08 MiB) 2908 keer bekeken
-
- IMG_2569.jpeg (3.75 MiB) 2908 keer bekeken
- Airspeed
- Audi A2 clublid
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Erg mooi exemplaar! Well done!
Dit is toch gewoon een CS uitvoering?
Op deze kleur en de zwarte accenten staan de S-line velgen errug goed imho
Dit is toch gewoon een CS uitvoering?
Op deze kleur en de zwarte accenten staan de S-line velgen errug goed imho
Misano rode CS FSI, eind 2003, (dood) panoramadak, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, 16" velgen, facelift serviceklep, Pro-Boost ecu upgrade
Blauwe CS FSI, 2005, pro-boost
Blauwe CS FSI, 2005, pro-boost
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Zilver is wel als Colour Storm geleverd, maar zeldzaam. Herkenbaar aan een optiesticker met twee lakcodes: LY7W/L1P9.
Ik vermoed dat Duncan al heeft gezien dat hij LY7W/LY7W heeft en daarom spreekt van CS accenten. Overigens is dat heel netjes gedaan; handig dat ie OSS heeft, dus het dak hoef je niet over te spuiten.
Een zilverkleurige A2 frist er lekker van op!
Ik vermoed dat Duncan al heeft gezien dat hij LY7W/LY7W heeft en daarom spreekt van CS accenten. Overigens is dat heel netjes gedaan; handig dat ie OSS heeft, dus het dak hoef je niet over te spuiten.
Een zilverkleurige A2 frist er lekker van op!