klapsleutel
Ik weet niet hoe jullie klapsleutel eruit ziet. Heb de indruk dat de afgelopen 7 jaren de toetsen van de afstandbediening ontelbare keren met vette frietvingers zijn ingedrukt. Mijn A2 is namelijk Belgische import. Verder niks mis mee hoor.
Zag op ebay.de bij toeval een nieuw "padje" zie bijgaande foto.
Zou zo over te zetten zijn. eerst de oude er even uitwurmen met een schroevendraaiertje.
Is wel heel erg jammer dat de toetsen van de aircobediening niet los verkrijgbaar zijn. De witte plekken daarop zijn al zwart gemaakt. Valt het minder op.
groet
audietje (Hans)
Zag op ebay.de bij toeval een nieuw "padje" zie bijgaande foto.
Zou zo over te zetten zijn. eerst de oude er even uitwurmen met een schroevendraaiertje.
Is wel heel erg jammer dat de toetsen van de aircobediening niet los verkrijgbaar zijn. De witte plekken daarop zijn al zwart gemaakt. Valt het minder op.
groet
audietje (Hans)
Wat betreft de knopjens van de airco, ik heb op het Engelse forum eens gelezen
dat iemand de knopjes uit een andere aircobedieningsunit van een A4(?) omwisselde.
Schijnt meet te vallen, je moet een unit hebben zonder softlak. Goedkope unit scoren
via ebay ofzo en peuteren maar.
Gompie
dat iemand de knopjes uit een andere aircobedieningsunit van een A4(?) omwisselde.
Schijnt meet te vallen, je moet een unit hebben zonder softlak. Goedkope unit scoren
via ebay ofzo en peuteren maar.
Gompie
- patrickvanderhorst
Hallo Audietje,
goed gelukt hoor!
Zelf lukt het me niet.
De aude knopjes lijken wel vast te zitten...
goed gelukt hoor!
Zelf lukt het me niet.
De aude knopjes lijken wel vast te zitten...
Hi,
Ik pm-de dit al aan patrick, maar wellicht handig om het ook hier te zetten:
Met een schroevendraaier in het sleufje duw je de twee helften uit elkaar (net als wanneer je de batterij gaat verwisselen).
Je hebt dan twee delen: die met de knopjes en die met de klapsleutel.
Bij het batterij verwisselen zou je dan die ene helft weer openmaken, dat hoeft niet.
Met een kleine schroevendraaier kun je (de nu vrije) ene ronde kant van het knopjesplastic omhoog wippen.
De knopjes zitten in het mechanisme geklemd met drie plastic staafjes die in de sleutel klemmen. Je wurmt het dus omhoog en duwt de nieuwe er weer in, daarna dichtklikken en klaar.
Wellicht even het stof uit het naadje rond de knopjes halen terwijl het open is (bij mij zat er stof rondom), dan past het makkelijker.
Groeten,
Johan
Ik pm-de dit al aan patrick, maar wellicht handig om het ook hier te zetten:
Met een schroevendraaier in het sleufje duw je de twee helften uit elkaar (net als wanneer je de batterij gaat verwisselen).
Je hebt dan twee delen: die met de knopjes en die met de klapsleutel.
Bij het batterij verwisselen zou je dan die ene helft weer openmaken, dat hoeft niet.
Met een kleine schroevendraaier kun je (de nu vrije) ene ronde kant van het knopjesplastic omhoog wippen.
De knopjes zitten in het mechanisme geklemd met drie plastic staafjes die in de sleutel klemmen. Je wurmt het dus omhoog en duwt de nieuwe er weer in, daarna dichtklikken en klaar.
Wellicht even het stof uit het naadje rond de knopjes halen terwijl het open is (bij mij zat er stof rondom), dan past het makkelijker.
Groeten,
Johan