De ... op de i zetten bij mijn A2.
- wouterduijndam
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 01 jul 2012, 23:13
- Locatie: s-Gravenhage
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Mijn A2 is uitgerust met een fietsendrager trekhaak die enkel maximaal 50kg kogeldruk mag hebben.
Om deze reden heb ik een RMC kogel gekocht. Hier kun je geen aanhanger op aanhaken, enkel een fietsendrager of bagagebox.
Ik heb met mijn fietsendrager en fiets een kogeldruk van 20kg.
Vandaag de A2 een grote beurt gegeven.
- Carter ventilatie olie afscheider vervangen ivm lekkage
- OSS veren geplaatst en nieuwe schokbrekers.
Heb niet opgemeten hoeveel de auto omhoog is gekomen, maar de stand is wel iets verandert.
Om deze reden heb ik een RMC kogel gekocht. Hier kun je geen aanhanger op aanhaken, enkel een fietsendrager of bagagebox.
Ik heb met mijn fietsendrager en fiets een kogeldruk van 20kg.
Vandaag de A2 een grote beurt gegeven.
- Carter ventilatie olie afscheider vervangen ivm lekkage
- OSS veren geplaatst en nieuwe schokbrekers.
Heb niet opgemeten hoeveel de auto omhoog is gekomen, maar de stand is wel iets verandert.
- Bijlagen
-
- IMG_9747.jpeg (90.6 KiB) 1282 keer bekeken
-
- IMG_9744.jpeg (114.16 KiB) 1282 keer bekeken
-
- IMG_9750.jpeg (107.45 KiB) 1282 keer bekeken
- wouterduijndam
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 01 jul 2012, 23:13
- Locatie: s-Gravenhage
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Vandaag bij km-stand 220993 de koppeling plaat, drukgroep, druklager en hulp koppelingcilinder vervangen. Ook heb ik een nieuwe trekhaak stekkerdoos geplaatst.
Verder had ik al een tijdje foutcode P0402, EGR doorstroming ontoereikend.
Om de schakelkabels los te halen was het fijn dat het inlaatspruitstuk weg was. Het reiniging schuim heeft ook enige tijd nodig om goed zijn werk te kunnen doen. Verder heb ik de ring van de startmotor bout weg geschuurd. Nu kan deze zonder problemen onder het gewicht van de schakeltoren door als ik de startmotor zou moeten vervangen.
De A2 rijdt weer als een nieuwe! Motorstoring is weg, motor loopt soepel en koppeling werkt super licht.
Verder had ik al een tijdje foutcode P0402, EGR doorstroming ontoereikend.
Om de schakelkabels los te halen was het fijn dat het inlaatspruitstuk weg was. Het reiniging schuim heeft ook enige tijd nodig om goed zijn werk te kunnen doen. Verder heb ik de ring van de startmotor bout weg geschuurd. Nu kan deze zonder problemen onder het gewicht van de schakeltoren door als ik de startmotor zou moeten vervangen.
De A2 rijdt weer als een nieuwe! Motorstoring is weg, motor loopt soepel en koppeling werkt super licht.
- Bijlagen
-
- IMG_9798.jpeg (499.33 KiB) 1181 keer bekeken
-
- IMG_9801.jpeg (2.4 MiB) 1189 keer bekeken
-
- IMG_9800.jpeg (3.19 MiB) 1189 keer bekeken
- eekhoorntje
- Berichten: 3334
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
Mooi gereedschap!
Ik heb van oude aluminium schuifpui ook een hijs balkje gemaakt,
zelf geboorde gaten en werkte ook, rubbers op zijkanten en takelen maar!
De reden is dat ik LPG injectors niet bovenop inboorde en tapte maar van onder monteerde,
zie je geen LPG inbouw meer en hangt minder in de weg bij elke grote beurt.
Alleen welk schuim gebruikte je hiervoor,
geen Scheerschuim maar ik weet dat remmen reiniger vaak dingen aangetast heeft.
Moet nog enkele A2's doen die Zwarte Piet versie hebben en dikke kool laag erop.
Ik heb van oude aluminium schuifpui ook een hijs balkje gemaakt,
zelf geboorde gaten en werkte ook, rubbers op zijkanten en takelen maar!
De reden is dat ik LPG injectors niet bovenop inboorde en tapte maar van onder monteerde,
zie je geen LPG inbouw meer en hangt minder in de weg bij elke grote beurt.
Alleen welk schuim gebruikte je hiervoor,
geen Scheerschuim maar ik weet dat remmen reiniger vaak dingen aangetast heeft.
Moet nog enkele A2's doen die Zwarte Piet versie hebben en dikke kool laag erop.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- wouterduijndam
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 01 jul 2012, 23:13
- Locatie: s-Gravenhage
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik heb dit gebruikt: https://www.cobraclean.nl/i/carbo-1-and-carbo-2eekhoorntje schreef: ↑23 jul 2023, 08:24Alleen welk schuim gebruikte je hiervoor,
geen Scheerschuim maar ik weet dat remmen reiniger vaak dingen aangetast heeft.
Moet nog enkele A2's doen die Zwarte Piet versie hebben en dikke kool laag erop.
Het beste is om de onderdelen los te halen en 1 voor 1 te behandelen. Maar dan heb je 4 nieuwe rubbers nodig voor de afdichting van je inlaatspruitstuk.
Je kun het ook in gemonteerde toestand gebruiken. Dan moet je de bougies demonteren en nadat je spuitbus twee gebruikt hebt verandert het schuim in vloeistof. Je kunt de motor compressieloos doorstarten om van de vuiligheid en vloeistof af te komen.
Wel naderhand olie verversen.
Het reinigingsmiddel is zo sterk dat het ook roet rondom je zuigerveren oplost en in je carter terecht komt.
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1617
- Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
- Locatie: Zoetermeer
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Interessant middel Wouter,
Wat zijn de kosten en zou je het kunnen bestellen? Ik word naar een bedrijf doorverwezen.
Ik hoor het graag.
Mvg DED@2
Wat zijn de kosten en zou je het kunnen bestellen? Ik word naar een bedrijf doorverwezen.
Ik hoor het graag.
Mvg DED@2
Audi A2 ATL ‘04 - Akoya Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
- eekhoorntje
- Berichten: 3334
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
Bedankt,
Ik zag op website adres staan en doos vol hoef ik niet.
Maar waar gekocht? Als keten van automaterialen kwam ik bij 2 foute die er nog nooit van gehoord hadden.
Motor demonteren is veel werk, Olie & Bougie moeten nog gewisseld en EGR klep was volgens stethoscoop gelijk aan de houtkachel in huis na winter lang stoken.
Ook de Uitlaat kleppen en zuigerveren reinigen zou prima zijn.
Ik meet al compressie verschil en kosten doen er niet toe, gewoon goede reiniger die werk heb ik nodig.
Helaas is hun website niet echt duidelijk en ontbreken de dealers van hun producten.
Ik zag op website adres staan en doos vol hoef ik niet.
Maar waar gekocht? Als keten van automaterialen kwam ik bij 2 foute die er nog nooit van gehoord hadden.
Motor demonteren is veel werk, Olie & Bougie moeten nog gewisseld en EGR klep was volgens stethoscoop gelijk aan de houtkachel in huis na winter lang stoken.
Ook de Uitlaat kleppen en zuigerveren reinigen zou prima zijn.
Ik meet al compressie verschil en kosten doen er niet toe, gewoon goede reiniger die werk heb ik nodig.
Helaas is hun website niet echt duidelijk en ontbreken de dealers van hun producten.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- toutdroit
- Audi A2 clublid
- Berichten: 477
- Lid geworden op: 08 okt 2020, 12:59
- Locatie: Utrecht
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Cobraclean wordt hier aangeboden:
https://www.veo-store.nl/Cobra-Clean/Ca ... isator-Kit.
€ 56,89Prijs per set; zo te zien komen er leveringskosten bij.
In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Musso sports 4x4 2006, na 19 jaar verkocht; Korando 4x4 2005
In Gabon: Musso sports 4x4 2006, na 19 jaar verkocht; Korando 4x4 2005
- wouterduijndam
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 01 jul 2012, 23:13
- Locatie: s-Gravenhage
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Mijn collega vertegenwoordigd dit merk, ik kan kijken of ik een groupbuy op kan zetten.
- wouterduijndam
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 01 jul 2012, 23:13
- Locatie: s-Gravenhage
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Na bijna een maand vakantie weer terug.
De A2 heeft het super goed gedaan en reed als een zonnetje.
Enige minpunt was dat de nieuwe Hi-tec hulp koppeling cilinder na +/-2000km op Ibiza begon met lekken. Ik had steeds lucht in het koppeling systeem en had schakelproblemen als ik het pedaal maar half slippend op liet komen en daarna weer intrapte.
Via AUTODOC.es. een nieuwe besteld van Sachs en had niet verwacht dat deze 10 dagen onderweg zou zijn. En pas 1 dag voor vertrek aan zou komen bij het DHL punt. Ik had bij de benzinepomp liqidos de los frenos gekocht en heb in totaal 450ml gebruikt om thuis te kunnen komen. Van de week maar even op het gemak de cilinder vervangen.
Het aparte is ook dat ik steeds na een start foutcode P0402 terugkrijg. Ik vermoed dat het met een gasklep instelling te maken heeft. Heb in september een afspraak staan bij een diagnose specialist. Mocht dat geen uitkomst bieden dan laat ik de EGR klep uitschrijven. Want van vervuiling in de motor is na bijna 4800km geen sprake meer. De motor loopt als een naaimachientje zo soepel
De A2 heeft het super goed gedaan en reed als een zonnetje.
Enige minpunt was dat de nieuwe Hi-tec hulp koppeling cilinder na +/-2000km op Ibiza begon met lekken. Ik had steeds lucht in het koppeling systeem en had schakelproblemen als ik het pedaal maar half slippend op liet komen en daarna weer intrapte.
Via AUTODOC.es. een nieuwe besteld van Sachs en had niet verwacht dat deze 10 dagen onderweg zou zijn. En pas 1 dag voor vertrek aan zou komen bij het DHL punt. Ik had bij de benzinepomp liqidos de los frenos gekocht en heb in totaal 450ml gebruikt om thuis te kunnen komen. Van de week maar even op het gemak de cilinder vervangen.
Het aparte is ook dat ik steeds na een start foutcode P0402 terugkrijg. Ik vermoed dat het met een gasklep instelling te maken heeft. Heb in september een afspraak staan bij een diagnose specialist. Mocht dat geen uitkomst bieden dan laat ik de EGR klep uitschrijven. Want van vervuiling in de motor is na bijna 4800km geen sprake meer. De motor loopt als een naaimachientje zo soepel
- Bijlagen
-
- De magische berg Es Védra, Ibiza
- 7658CA3D-2E96-46EA-AEF5-E661047AB88F-36753-00001ECFB13C3F44.jpeg (537.11 KiB) 778 keer bekeken
-
- De magische berg Es Védra, Ibiza
- 1AC9EBA0-25DC-45FE-A8FE-FAADBC0A5A2E-36753-00001ECFA3D4A6DF.jpeg (610.22 KiB) 778 keer bekeken
-
- Helaas wat krassen erbij
- IMG_0238.jpeg (5.28 MiB) 778 keer bekeken
-
- Na 2000km gearriveerd bij de boot in Dénia.
- 9EF98F9F-9F39-4ED8-A360-6E44E320688B-14439-00000F94E4B9A704.jpeg (464.44 KiB) 778 keer bekeken
-
- 4799km uit en thuis
- 3C848181-55BC-4D3B-9BF9-238FE1978BEE.jpeg (644.55 KiB) 778 keer bekeken