Wel het volgende project zit er weer op. Ik heb een achteruitrijcamera geplaatst op de plaats van de kentekenverlichting. Ik vond voor zowat alle Audi modellen zoiets maar spijtig genoeg niet voor de A2, dus knutselen was de boodschap. Heb er eentje gekocht voor een ander model en deze dan omgebouwd op een originele kentekenverlichting. Al bij al weer een klusje dat ik onderschat had, vooral de kabels van de achterklep naar vooraan aan de unit brengen was lastig. Naast het camera'tje zitten enkele led's dus het kenteken wordt nog verlicht en bij het schakelen naar achteruit schakelt de unit automatisch over op camera.
Twee foto'tjes om jullie een idee te geven. De rest van de foto's load ik wel op als ik iets meer tijd heb.
Achteruitrijcamera geplaatst
[quote="chipsoer"]wat voor toevoeging heeft een camera aan de achterzijde ?? [/quote]
Nou, dat je ziet waar je tegen aanknalt!
Ik heb ook een camera om beter te kunnen reculeren zoals de Fransen zeggen.
Bij mij was dat veel simpeler in te bouwen dan PDC. Ook ik heb de optie van kentekenverlichting/camera overwogen, maar de inbouw was mij iets te omslachtig.
Ik heb een gat gemaakt in het afdekklepje van het sleepoog, bumper kon blijven zitten.
Draadje naar achterlicht en draadje naar navigatiesysteem en klaar was Gompie.
PDC heeft als voordeel dat bij zeer nat weer het systeem ook goed functioneert, een
camera wil dan wel eens wat wazig worden... Hoewel, als het heeeel hard regent op zo'n
alu dakje, dan hoor je een PDC systeem ook minder! :mrgreen:
Hoe was't ook al weer; "Doe goed en kijk niet om" ? Dus als je het goed wilt doen dan
kun je met een camera vooruit kijken en toch "om" zien. :geek:
@ okuki: handig die afstandsindicatie!
G"om"pie
Nou, dat je ziet waar je tegen aanknalt!

Ik heb ook een camera om beter te kunnen reculeren zoals de Fransen zeggen.
Bij mij was dat veel simpeler in te bouwen dan PDC. Ook ik heb de optie van kentekenverlichting/camera overwogen, maar de inbouw was mij iets te omslachtig.
Ik heb een gat gemaakt in het afdekklepje van het sleepoog, bumper kon blijven zitten.
Draadje naar achterlicht en draadje naar navigatiesysteem en klaar was Gompie.
PDC heeft als voordeel dat bij zeer nat weer het systeem ook goed functioneert, een
camera wil dan wel eens wat wazig worden... Hoewel, als het heeeel hard regent op zo'n
alu dakje, dan hoor je een PDC systeem ook minder! :mrgreen:
Hoe was't ook al weer; "Doe goed en kijk niet om" ? Dus als je het goed wilt doen dan
kun je met een camera vooruit kijken en toch "om" zien. :geek:
@ okuki: handig die afstandsindicatie!
G"om"pie
Het kostenplaatje tussen de camera en een originele PDC is enorm. De camera kost €45,33 en zonder enige 'beschadiging' van mijn auto. De keuze was dus snel gemaakt, ook al moest ik knutselen om de camera A2-klaar te maken. Mijn ogen werken ook iets beter dan mijn oren 

Knap gedaan!
Heb laatst een proefrit gemaakt in een auto met achteruitrijcamera en dat vond ik als "achteruitparkeerder" (de meeste mensen zijn "vooruitparkeerders") heel handig.
Wou dat er op mijn A2 ook zo een zat!
Mag ik vragen waar je hem hebt gekocht?
Heb laatst een proefrit gemaakt in een auto met achteruitrijcamera en dat vond ik als "achteruitparkeerder" (de meeste mensen zijn "vooruitparkeerders") heel handig.
Wou dat er op mijn A2 ook zo een zat!
Mag ik vragen waar je hem hebt gekocht?
Hier hebben ze ook zoiets.
Bij model staat ook A2 maar verder zie ik het niet terug komen.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
Staat wel netjes!
Bij model staat ook A2 maar verder zie ik het niet terug komen.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
Staat wel netjes!