Waar kan ik de claxon vinden?
- Audi_gekkie
Ik wil graag een andere claxon monteren, want het originele vind ik niet passen bij de A2.
Het volgende wil ik aanschaffen:
http://www.lightinthebox.com/nl/slak-st ... 15665.html
Maar waar vind ik de claxon?
Kan ik zonder problemen de dubbele hoorn aansluiten, omdat de originele een enkele is?
Het volgende wil ik aanschaffen:
http://www.lightinthebox.com/nl/slak-st ... 15665.html
Maar waar vind ik de claxon?
Kan ik zonder problemen de dubbele hoorn aansluiten, omdat de originele een enkele is?
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Audi_gekkie
[quote="Peter_Audi_A2"]Hier info over de plaats van de claxon:
http://www.audi-a2.nl/topic862.html
Lang leve google ...[/quote]
Dank je wel.
Had hier de zoekfunctie wel gebruikt, maar de interne zoekfunctie werkt nog steeds niet... :cry:
Goeiendag! De pdf doorgelezen.
De klus is leuk, maar niet om een claxon te vervangen.
Veel werk voor een claxon.. :cry:
http://www.audi-a2.nl/topic862.html
Lang leve google ...[/quote]
Dank je wel.
Had hier de zoekfunctie wel gebruikt, maar de interne zoekfunctie werkt nog steeds niet... :cry:
Goeiendag! De pdf doorgelezen.
De klus is leuk, maar niet om een claxon te vervangen.
Veel werk voor een claxon.. :cry:
- Audi_gekkie
Ja klopt ik gebruik de claxon zelden, omdat ik 'm niet mooi vind klinken. :mrgreen:
Audi heeft een dove medewerker in dienst gehad om zo'n claxon te kiezen.
Ik heb altijd auto's gehad met een dubbele claxon en die mis ik nu.
Het klinkt nu naar een verkouden Herbie en hoewel ik Herbie zeer waardeer vind ik dat hij zijn snuit moet houden.
Maar goed even serieus.
Een ieder wil zijn auto persoonlijk maken.
De één doet dat met zonneschermpjes van Woezel en Pip en de ander tuned zijn A2 naar 115pk en zet er een spoilerset op.
Ik vind het werk teveel om alleen een claxon te vervangen, dus wees gerust het blijft lekker rustig in het oosten des lands.
Audi heeft een dove medewerker in dienst gehad om zo'n claxon te kiezen.
Ik heb altijd auto's gehad met een dubbele claxon en die mis ik nu.
Het klinkt nu naar een verkouden Herbie en hoewel ik Herbie zeer waardeer vind ik dat hij zijn snuit moet houden.
Maar goed even serieus.
Een ieder wil zijn auto persoonlijk maken.
De één doet dat met zonneschermpjes van Woezel en Pip en de ander tuned zijn A2 naar 115pk en zet er een spoilerset op.
Ik vind het werk teveel om alleen een claxon te vervangen, dus wees gerust het blijft lekker rustig in het oosten des lands.
Ik vind het een hele fijne beschaafde claxon die goed past bij de bescheiden en beschaafde A2.
Heb altijd hekel gehad aan die Duitse "NUUT!" claxons en was erg blij met dit symphatieke "Pfaf!" geluid.:mrgreen:
Staat er voor ongeoorloofd claxoneren niet iets van €360 boete? Zou lekker incasseren zijn
in steden als Rome of Cairo....
Heb altijd hekel gehad aan die Duitse "NUUT!" claxons en was erg blij met dit symphatieke "Pfaf!" geluid.:mrgreen:
Staat er voor ongeoorloofd claxoneren niet iets van €360 boete? Zou lekker incasseren zijn
in steden als Rome of Cairo....
-
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik wil mijn claxon ook vervangen maar kan de originele gewoon niet vinden.....waar zit dat verrekte ding? Iemand een goede uitleg of plaatje?
Kan het hier niet vinden en google helpt me dit keer ook niet echt.... Zal wel de verkeerde termen gebruiken ofzo....
Kan het hier niet vinden en google helpt me dit keer ook niet echt.... Zal wel de verkeerde termen gebruiken ofzo....
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
- Bijlagen
-
- Audi A2 Stoßstange demontieren neu.pdf
- (490.57 KiB) 13 keer gedownload
Audi A2 ATL ‘04 - Akoya Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik hab al eens een tweede claxon bijgeplaatst zonder de originele te verwijderen - dat klinkt al een stuk beter dan alleen de originele.
De twee draden naar de claxon die vertrekken bij de rechter koplamp en verdwijnen in het vooronder. Daarop kun je simpel een aftakking maken naar de tweede claxon, die ik aan het spatbord heb bevestigd. Daar zit zelfs een stuk schroefdraad waar je de claxon zo op vast kunt zetten.
De twee draden naar de claxon die vertrekken bij de rechter koplamp en verdwijnen in het vooronder. Daarop kun je simpel een aftakking maken naar de tweede claxon, die ik aan het spatbord heb bevestigd. Daar zit zelfs een stuk schroefdraad waar je de claxon zo op vast kunt zetten.