Groupbuy comfortmodule knipperlicht en cruisecontrol

Projecten, modificaties en accessoires.
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

29 dec 2013, 21:56 0 x

Ik heb recent een oplossing gevonden voor achteraf montage van een comfortmodule voor het knipperlicht. Hiermee wordt het effect bereikt van 3 x knipperen met één omhoog of omlaag beweging van de linker stuurhendel. De module wordt geleverd met vaste stekkers en is daardoor eenvoudig te installeren. Veel after-market oplossingen vereisen lossen relais, kabelboom aanpassingen en wij houden onze onze troeteldieren natuurlijk het liefst zo origineel mogelijk.

Dit is de link met meer info:

https://www.cum-cartec-shop.de/Audi-A2- ... inker.html

Ze leveren ook originele Audi Tempomat (cruisecontrol) modules:

https://www.cum-cartec-shop.de/Audi-A2- ... tsatz.html

Er zijn 3 varianten in omloop, variërend van €45 tot €145.

Beide oplossingen worden geleverd met gedetailleerde installatiehandleidingen.

De leverancier heb ik reeds benaderd met de vraag of ze bij afname van meerdere stuks een korting kunnen geven. Bij gezamenlijke inkoop hebben we slechts één keer verzendkosten van Dld naar NL en dat is natuurlijk ook meegenomen.

Als er geïnteresseerden zijn, dan graag melden via een PB dan probeer ik een centrale inkoopactie te starten. Voor Tempomat geïnteresseerden graag vermelding maken van het chassisnummer en motoraanduiding. Die is nodig voor het bepalen van de juiste module.

De digitale installatiehandleiding voor de knipperlicht comfortmodule:
Comfortblinker.pdf
Installatiehandleiding knipperlicht comfortmodule
(1.73 MiB) 79 keer gedownload
Idem voor de cruise control:
Cruise Control A2.pdf
Installatiehandleiding cruise control
(2.79 MiB) 85 keer gedownload
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Audi_gekkie
Berichten: 5880
Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35

30 dec 2013, 00:05 0 x

Leuk initiatief Hans Jan! Om bij de tijd te blijven zeg ik heulde :lol:
Wel jammer dat je leverancier niet een pdf beschikbaar stelt op de website.
Zo heb ik geen idee wat ik moet demonteren om de comfortblinker te monteren.
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

30 dec 2013, 01:03 0 x

[quote="Audi-gekkie"]Leuk initiatief Hans Jan! Om bij de tijd te blijven zeg ik heulde :lol:
Wel jammer dat je leverancier niet een pdf beschikbaar stelt op de website.
Zo heb ik geen idee wat ik moet demonteren om de comfortblinker te monteren.[/quote]
Dankjewel, de Audi was zijn tijd vooruit maar ontbeert een aantal essentiele details ;-)

Ik heb de leverancier ook gevraagd naar de installatiebeschrijvingen om vooraf een helder beeld van de werkzaamheden te krijgen. Zal daar terugkoppeling van maken zodra ik meer weet.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
chipsoer
Berichten: 1548
Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
Locatie: Schiermonnikoog
Motortype: Weet ik niet

30 dec 2013, 10:01 0 x

[quote="Audi-gekkie"]Leuk initiatief Hans Jan! Om bij de tijd te blijven zeg ik heulde :lol:
Wel jammer dat je leverancier niet een pdf beschikbaar stelt op de website.
Zo heb ik geen idee wat ik moet demonteren om de comfortblinker te monteren.[/quote]

om de comfortblinker module te monteren moet je het opbergvakje onder de climatronic verwijderen, daarachter zit het relais van je knipperlicht/alarmlichten. Stekker van het relais halen en de module ertussen zetten, gewoon plug&play. Wijst zich vanzelf.
Gebruikersavatar
chartjes
Berichten: 133
Lid geworden op: 25 aug 2010, 15:59

30 dec 2013, 11:53 0 x

[quote="HansJan"][quote="Audi-gekkie"]Leuk initiatief Hans Jan! Om bij de tijd te blijven zeg ik heulde :lol:
Wel jammer dat je leverancier niet een pdf beschikbaar stelt op de website.
Zo heb ik geen idee wat ik moet demonteren om de comfortblinker te monteren.[/quote]
Dankjewel, de Audi was zijn tijd vooruit maar ontbeert een aantal essentiele details ;-)

Ik heb de leverancier ook gevraagd naar de installatiebeschrijvingen om vooraf een helder beeld van de werkzaamheden te krijgen. Zal daar terugkoppeling van maken zodra ik meer weet.[/quote]

Hallo, wat ik wel leuk vind is te zien dat er veel nieuwe A2 bezitters zich hier aanmelden. Met gevolg dat dus ook de vragen van "vroeger" zich herhalen. Betekent dat er geen einde komt aan de liefde voor onze A2. Ook comfortblinker en cruise control van Cum Cartec vallen onder deze vragen. Antwoord blinker in bijlage.

groeten,

Cees
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

30 dec 2013, 17:49 0 x

[quote="chartjes"]Hallo, wat ik wel leuk vind is te zien dat er veel nieuwe A2 bezitters zich hier aanmelden. Met gevolg dat dus ook de vragen van "vroeger" zich herhalen. Betekent dat er geen einde komt aan de liefde voor onze A2. Ook comfortblinker en cruise control van Cum Cartec vallen onder deze vragen. Antwoord blinker in bijlage.

groeten,

Cees[/quote]
Hi Cees, bedankt voor de informatie! Het komt niet altijd in me op om de A2-freun.de WiKi te volgen, maar daar is een schat aan informatiemateriaal vinden. Vermoed dat je het daar ook vandaan hebt?

Het is me in elk geval duidelijk wat er ongeveer moet gebeuren, maar soms begrijp ik geen biet van de Duitse termen. :? Ik stagneer bijv. al op de eerste alinea. Het wordt me niet duidelijk hoe het bakje verwijderd wordt. Ergens moet een schroevendraaier tussen gezet worden, maar voordat ik de tunnelconsole sloop is enige aanduiding op beeldmateriaal wel zo handig. Mogelijk zegt de handleiding van Cum Cartec daar meer over.

Ik ga onderwijl ook eens op zoek naar de Tempomat installatiehandleiding. ;)

Nogmaals dank!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

30 dec 2013, 17:56 0 x

Er staat op het forum een schat aan informatie, jammer dat het
zo lastig te vinden is met de standaard zoekfunctie:

http://www.audi-a2.nl/comfort-blinker-m ... 25-10.html

Heb dit zelf met Google gevonden. Zie voor hulp het volgende topic:

http://www.audi-a2.nl/zoeken-op-www-aud ... t2015.html
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

30 dec 2013, 18:32 0 x

[quote="Peter_Audi_A2"]Er staat op het forum een schat aan informatie, jammer dat het
zo lastig te vinden is met de standaard zoekfunctie:

http://www.audi-a2.nl/comfort-blinker-m ... 25-10.html

Heb dit zelf met Google gevonden. Zie voor hulp het volgende topic:

http://www.audi-a2.nl/zoeken-op-www-aud ... t2015.html[/quote]
Het is inderdaad jammer dat de informatie zo slecht te vinden is, maar een groot deel valt en staat bij het juist onderbrengen van de informatie. De Howto's zijn daarvoor een prima oplossing, maar moet het wel aan bepaalde voorwaarden voldoen. Het topic waar je naar verwijst vermeldt iets over de werkzaamheden die zijn uitgevoerd, maar ontbeert veel nuttige informatie.

Wel vond ik heel zinvol om te lezen hoe Cees de signaaldraad voor de mistlampen naar voren heeft gehaald, dat heb ik zelf anders en minder fraai gedaan. Die Howto is overigens in de maak.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

30 dec 2013, 18:53 0 x

[quote="HansJan"]
Het is inderdaad jammer dat de informatie zo slecht te vinden is, maar een groot deel valt en staat bij het juist onderbrengen van de informatie. De Howto's zijn daarvoor een prima oplossing, maar moet het wel aan bepaalde voorwaarden voldoen. Het topic waar je naar verwijst vermeldt iets over de werkzaamheden die zijn uitgevoerd, maar ontbeert veel nuttige informatie.

Wel vond ik heel zinvol om te lezen hoe Cees de signaaldraad voor de mistlampen naar voren heeft gehaald, dat heb ik zelf anders en minder fraai gedaan. Die Howto is overigens in de maak.[/quote]
Ik kreeg zelf de indruk dat je deze info nog niet had gevonden, vandaar mijn opmerking.
Overigens een goed idee om deze info in de vorm van een How To (liefst met een paar goede trefwoorden
voor het gemakkelijk zoeken) te gieten.

Succes met het maken van beschrijvingen ... (duimpje omhoog)
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

30 dec 2013, 19:41 0 x

[quote="Peter_Audi_A2"]Ik kreeg zelf de indruk dat je deze info nog niet had gevonden, vandaar mijn opmerking.[/quote]
Sterker nog, ik had nog niet eens gezocht. Ik kwam deze oplossingen tegen en ging er eigenlijk vanuit dat dit nog niet eerder was toegepast. In het vervolg weet ik beter en zal eerst zoeken ;)
[quote="Peter_Audi_A2"]Overigens een goed idee om deze info in de vorm van een How To (liefst met een paar goede trefwoordenvoor het gemakkelijk zoeken) te gieten. [/quote]
Ik zie zelf veel voordelen in standaard opmaak van een Howto, lees huisstijl. Dat zie je ook op de sitemaps onze Duitse vrinden. Een Howto die wellicht zelfs wordt gekeurd voordat deze online gaat, dan is deze direct getoetst en gekwalificeerd om door het leven te gaan als een echt Howto. Maar dat is de aard van her beestje, als die behoefte niet bestaat ook prima. Zolang de informatie maar afdoende én begrijpelijk is.
[quote="Peter_Audi_A2"]Succes met het maken van beschrijvingen ... (duimpje omhoog)[/quote]
It's a hell of a job, maar het einde is in zicht ;)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Plaats reactie