Keuze sportonderstel

Projecten, modificaties en accessoires.
Morten

23 dec 2013, 13:59 0 x

Beste mede forumgangers,

Ondanks dat ik redelijk tevreden ben over de wegligging van m'n 1.4tdi A2, wil ik het toch net een slag strakker krijgen.
Vooral de achterzijde is erg slap geveerd.

Mijn vraag is of hier mensen met bijvoorbeeld een schroefset of verlagingsveren rond rijden en wat jullie bevindingen hiervan zijn.
Ik heb stuk over de Koni FSD's al gelezen, maar wellicht is er nog meer keuze.

Fire away ;) !
Audi_gekkie

23 dec 2013, 18:15 0 x

Achterzijde erg slap geveerd :s hock: :?:
Hier heb ik nog geen enkele A2-rijder over gehoord.
Je kunt van die nylon ''stops'' tussen de veren plaatsen.

Over de Koni FSD's zijn ze op het Duitse A2-forum lyrisch.
Maar je hebt het nu over schokbrekers en je klaagt over de vering. ;)
Morten

23 dec 2013, 21:06 0 x

[quote="Audi-gekkie"]Achterzijde erg slap geveerd :s hock: :?:
Hier heb ik nog geen enkele A2-rijder over gehoord.
Je kunt van die nylon ''stops'' tussen de veren plaatsen.

Over de Koni FSD's zijn ze op het Duitse A2-forum lyrisch.
Maar je hebt het nu over schokbrekers en je klaagt over de vering. ;) [/quote]

Die opmerking had ik wel verwacht ;) .
Ben het redelijk hardcore gewend, Koni geel (i.c.m. Skunk2 coilovers) heb ik veelal onder de Civic's gehad en dat beviel perfect, zelfs op het circuit. Onder de Mini zitten niet eens veren, alleen instelbare sportdempers en rubber conussen... ;) .

Wellicht zijn er een bepaald merk verlagingsveren aan te raden o.i.d? Een complete set (dempers en veren) is natuurlijk het mooiste. Ben gewoon nieuwsgierig naar de ervaringen van andere forum-gangers om de wegligging te verbeteren.
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

23 dec 2013, 22:07 0 x

Denk dat dat niet veel verder gaat dan de FSD's...........een A2 heeft een heel ander publiek dan de civic's ;)
Dat zijn niet van die buikschuiver liefhebbers, hoewel een standaard A2 een prima wegligging heeft door het lage zwaartepunt net zoals de civiv.
A2robin

23 dec 2013, 22:23 0 x

Er was toch ook een s-line onderstel meen ik? Dat nog een optie.
Kw heeft ook een set http://www.stroevemotorsport.nl/Schokde ... n/Audi/A2/

Ik vind mijn a2 ook best een zweverig weggedrag hebben. Vaak is mijn dochter ook misselijk in de auto.
Dempers kunnen toch nog niet zo slecht zijn, 125.000 gereden en uit 2005

Wel is hij oncomfortabel door de korte veerweg.
Maar sportief vind ik hem niet aanvoelen. Hangerig in de bochten.
Morten

23 dec 2013, 23:29 0 x

Dat is een mooi setje!
Alles is natuurlijk subjectief in deze context, maar ik vind hem ook niet sportief aanvoelen.
Mc.Didi

24 dec 2013, 06:03 0 x

Allemaal rare bevindingen... ik vind net dat de mijne als een rolschaats door de bochten scheurt en perfect de baan houdt...zou niet weten wat ik er zou kunnen aan veranderen...

Zit wel de originele optie "sportophanging" onder, misschien maakt dit het grote verschil want heb schijnbaar ook veel minder last van zijwind als veel andere leden...
Morten

24 dec 2013, 08:04 0 x

[quote="Mc.Didi"]Allemaal rare bevindingen... ik vind net dat de mijne als een rolschaats door de bochten scheurt en perfect de baan houdt...zou niet weten wat ik er zou kunnen aan veranderen...[/quote]

Wat de een perfect vindt kan voor een ander natuurlijk héél anders zijn :) . Zo'n rare bevindingen zijn het dus niet.

Vanavond nog maar eens googlen naar een leuke schroefset ;) .
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

24 dec 2013, 10:01 0 x

Ik vind de A2 voor een mini-MPV-achtige (hoge zit, relatief hoge auto) niet verkeerd rijden.
Wel valt mij de zijwindgevoeligheid op, vooral bij hogere snelheden.
Het is geen auto om lekker mee te gaan hoeken. Daar is een Mini oude stempel veel
beter geschikt voor ... ;)
Het ESP zorgt in het grensbereik ervoor dat e.e.a. niet uit de hand loopt.

Is een rechtsstreeks gevolg van het kantelen van de Mercedes A-klasse bij de eland-test in 1997.
Audi nam geen enkel risico en monteerde standaard ESP op de A2 bij de introductie.
Heb je het ESP-lampje al aan het branden gehad .... 8-)

Ervaar je de slappe vering achter vooral bij drempels, of meer bij het (snel) nemen van rotondes?

Wellicht kun je op het Duitse en Engelse A2 forum nog ervaringen over het verlagen van de A2 vinden.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Morten

24 dec 2013, 14:12 0 x

[quote="Peter_Audi_A2"]Ik vind de A2 voor een mini-MPV-achtige (hoge zit, relatief hoge auto) niet verkeerd rijden.
Wel valt mij de zijwindgevoeligheid op, vooral bij hogere snelheden.
Het is geen auto om lekker mee te gaan hoeken. Daar is een Mini oude stempel veel
beter geschikt voor ... ;)
Het ESP zorgt in het grensbereik ervoor dat e.e.a. niet uit de hand loopt.

Is een rechtsstreeks gevolg van het kantelen van de Mercedes A-klasse bij de eland-test in 1997.
Audi nam geen enkel risico en monteerde standaard ESP op de A2 bij de introductie.
Heb je het ESP-lampje al aan het branden gehad .... 8-)

Ervaar je de slappe vering achter vooral bij drempels, of meer bij het (snel) nemen van rotondes?

Wellicht kun je op het Duitse en Engelse A2 forum nog ervaringen over het verlagen van de A2 vinden.[/quote]

Ik hoop dat ik die elandtest hier niet hoef uit te voeren ;) . Zijwind viel mij vandaag ook op, maar goed, met een kleine windkracht 8 is dat ook niet erg.
Bij Drempels valt het wel mee, maar het snellere bochtenwerk creëert heel wat bodyroll. Wellicht in de toekomst eens opzoek naar andere swaybars, dat helpt ook ontzettend veel. Ik heb nu ook de 15inch winterwielen gemonteerd, dat is ook een groot verschil t.o.v. de 16inch lichtmetalen velgen.
Ik begrijp ook dat de auto niet gemaakt is om mee te "hoeken", maar ik wil gewoon opzoek gaan naar hoe ik het e.e.a. kan verbeteren. De Mini is ook echt het andere uiterste, daar hobbel je mee van de weg af :D .
Plaats reactie