[quote="Peter_Audi_A2"]Ik vind de A2 voor een mini-MPV-achtige (hoge zit, relatief hoge auto) niet verkeerd rijden.
Wel valt mij de zijwindgevoeligheid op, vooral bij hogere snelheden.
Het is geen auto om lekker mee te gaan hoeken. Daar is een Mini oude stempel veel
beter geschikt voor ...
Het ESP zorgt in het grensbereik ervoor dat e.e.a. niet uit de hand loopt.
Is een rechtsstreeks gevolg van het kantelen van de Mercedes A-klasse bij de eland-test in 1997.
Audi nam geen enkel risico en monteerde standaard ESP op de A2 bij de introductie.
Heb je het ESP-lampje al aan het branden gehad .... 8-)
Ervaar je de slappe vering achter vooral bij drempels, of meer bij het (snel) nemen van rotondes?
Wellicht kun je op het Duitse en Engelse A2 forum nog ervaringen over het verlagen van de A2 vinden.[/quote]
Ik hoop dat ik die elandtest hier niet hoef uit te voeren

. Zijwind viel mij vandaag ook op, maar goed, met een kleine windkracht 8 is dat ook niet erg.
Bij Drempels valt het wel mee, maar het snellere bochtenwerk creëert heel wat bodyroll. Wellicht in de toekomst eens opzoek naar andere swaybars, dat helpt ook ontzettend veel. Ik heb nu ook de 15inch winterwielen gemonteerd, dat is ook een groot verschil t.o.v. de 16inch lichtmetalen velgen.
Ik begrijp ook dat de auto niet gemaakt is om mee te "hoeken", maar ik wil gewoon opzoek gaan naar hoe ik het e.e.a. kan verbeteren. De Mini is ook echt het andere uiterste, daar hobbel je mee van de weg af

.