Klapsleutels, afstandbediening, comfort module aftermarket

Projecten, modificaties en accessoires.
amsterram

31 mei 2010, 21:54 0 x

Voor mijn A2 1.2 TDi ben ik op zoek naar een originele Audi Comfort Module
(zo heet dat ding dacht ik) om met klapsleutels op afstand je auto te
kunnen openen / afsluiten.
Waar zou ik zo'n module kunnen kopen en (laten) inbouwen?
Heeft iemand dit al gedaan en werkt het een beetje?
Kom op MP en andere sites op internet vanalles tegen, maar
weet eigenlijk niet waar ik op moet letten.

Wie heeft ervaringen / tips?

Hoor het graag,

groeten,

Marc
pionok

01 jun 2010, 12:07 0 x

zit dat er bij jou niet standaard op dan?
Ik kan met mijn klapsleutel mijn deuren open en dicht doen, mijn achterbak apart
en als je de open knop ingedrukt houdt gaan mijn ramen op afstand open om de warmte er zomers al uit te laten, houdt je de dicht knop ingedrukt dan sluiten de ramen weer.

ik heb geen idee waar je zo'n module zou kunnen vinden behalve bij audi zelf of misschien ebay.de?

goedkoop zal het niet zijn trouwens. Ik moest bij de koop van mij audi nog een 2e klapsleutel laten maken, dit kwam op zo'n 185euro. waarvan 55 voor het inleren.

succes.
rene
Romulus

01 jun 2010, 12:40 0 x

Ik had bij mijn zoektocht naar een A2 maar één eis aan de uitrusting (buiten benzine en airco) en dat was de klapsleutel. Het schijnt nagenoeg onmogelijk, of in elk geval zeer prijzig, te zijn om van originele platte sleutels naar originele klapsleutels om te bouwen. Omdat ik geen zin had in aftermarket oplossingen en de klapsleutel wel zag zitten, heb ik me daarop gericht.

Er rijdt hier op het forum wel iemand rond met 'druppels' aan zijn vaste sleutels, dat gaat geloof ik toch wel goed. In hoeverre dat met de originele Audi spullen werkt, weet ik niet.

Ken je deze al? http://www.a2-freun.de/forum/showthread.php?t=36603
amsterram

01 jun 2010, 21:02 0 x

Pionok en Romulus,

Nee, zo'n Comfort module zit helaas niet in mijn A2 1.2TDi. Ik heb de basis uitvoering
en die is echt spartaans!
De voorportieren gaan gewoon met de sleutel open, wel centrale vergrendeling maar dus zonder afstandbediening.
Ik vind die klapsleutels met afstandbediening het summum op accesoiregebied en ben van
plan deze optie er in te (laten) zetten.
Naar de dealer vind ik een minder goed idee (kostentechnisch).
Was benieuwd of er hier A2 bezitters zijn die dit achteraf hebben laten inbouwen.
Ik ga verder zoeken!

Ben er nog steeds niet uit, wel dat in mijn huidige sleutel een transponder zit.
Heb er net even een rontgenfoto van gemaakt, wel leuk om te zien.
De transponder zit op de foto linksonder, rechtsonder is het lampje.
pionok

02 jun 2010, 13:16 0 x

okey, wordt denk ik toch wel een prijzig geintje voor je.
1. De module (prijs weet ik niet)
2. Een klapsleutel (bij audi 130euro), via ebay ongeslepen een euro of 50.
3. het inleren van de sleutel 55euro.

Bij mij kon de sleutel alleen bij audi ingeleerd worden omdat ik geen sleutelcode had en deze bij Audi in Duitsland opgevraagd moest worden. Als je de sleutelcode hebt, zijn er tegenwoordig ook veel andere sleutelboeren die hem kunnen slijpen en coderen, maar vaak niet inleren.

Ik heb een paar jaar geleden wel zelf cv met afstandsbediening ingebouwd in mijn renault van toen, dat was een universeel setje voor verschillende auto's. maar aangezien je wel cv hebt via het portierslot zou ik die optie niet kiezen.

succes

ben benieuwd ,ik blijf je even volgen.
groetjes
Romulus

10 jun 2010, 18:00 0 x

Hehe, geweldig die Röntgenfoto... zo'n lampje heeft mijn klapsleutel niet :mrgreen:

Misschien kun je iets aanvangen met de PDF van KalleMinogue die ik net toevallig zag.
mx-man
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

16 jun 2010, 00:32 0 x

op marktplaats zijn zulke module's wel te krijgen aftermarked. ook in klapsleutel. kun je mss nog wel de inhoud overzetten in originele audi klapsleutel..

Thijs
amsterram

22 jun 2010, 00:44 0 x

[quote="Romulus"]Hehe, geweldig die Röntgenfoto... zo'n lampje heeft mijn klapsleutel niet :mrgreen:

Misschien kun je iets aanvangen met de PDF van KalleMinogue die ik net toevallig zag.[/quote]

Ik ga maar weer eens bij de jongens van Marja te rade, hou jullie op de hoogte!

Groeten!
RedSoxCoder

25 jun 2010, 12:43 0 x

Ik heb zelf twee "druppels" die alles doen behalve de kofferbak apart openen/sluiten.
De sleutel heb je dan wel nodig om te starten, maar het is ook qua vorm heel handig als je je handen al vol hebt.

Anyway, zoiets hoef je niet in te leren..dus misschien goedkoper ?
amsterram

03 mei 2011, 22:08 0 x

[quote="Romulus"]Hehe, geweldig die Röntgenfoto... zo'n lampje heeft mijn klapsleutel niet :mrgreen:

Misschien kun je iets aanvangen met de PDF van KalleMinogue die ik net toevallig zag.[/quote]

Ben er nog niet uit. Ik wil de gewone sleutel met transponder gebruiken als reservesleutel.

Dan 1 of 2 nieuwe klapsleutels met transponders, ontvanger voor in de linker deur.
Sleutel laten frezen kan bij onze lokale ijzerhandel!

Iemand enig idee wie een transponder kan leveren? Inleren kunnen ze bij Marja wel.
Plaats reactie