A2 1.2 TDI van jmkoole

Projecten, modificaties en accessoires.
jmkoole
Motortype: (nog) geen Audi A2

22 aug 2010, 15:51 0 x

Sinds kort heb ik er dus zo'n wegenbelastingvrij spaarwonder bij. M'n A8 gebruik ik voor de weekends, als ik met meerdere mensen op stap ga en tijdens de vakanties. De Lupo 3L wordt tegenwoordig door m'n zoon gebruikt en met de heerlijk luxe en superzuinige A2 rij ik mijn woon-werk kilometers. Over de eerste 1200 km met de auto heb ik gemiddeld 1 op 31,3 gereden!
Na de aanschaf van de A2 heb ik de auto technisch een megagrote beurt gegeven, maar nog geen tijd gehad om 'm optisch in orde te brengen. Omdat ik tegenwoordig weinig tijd heb voor / besteed aan cardetailing, heb ik vriend Marc gevraagd om de lak te polijsten. Marc heeft de A2 een hele dag te grazen genomen en 'm super voorbewerkt. Kleine waskrasjes zijn weggehaald, diepere krassen zijn veel minder zichtbaar en de lak is nu weer glanzend zoals toen de A2 van de lopende band afrolde... Een goede voorbereiding van de lak is tenslotte het belangrijkste.
Zelf heb ik de auto dit weekend behandeld met Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0 en getopt met Wolfgang Fuzion wax. Na het opbrengen van de sealant was ik al helemaal onder de indruk, maar nu ook de wax er nog op zit... Fantastisch wat een resultaat!
Dit is dan een glimp van het resultaat na een klein buitje regen:

Details zijn belangrijk:
Afbeelding
Afbeelding

De rubbers zijn met Black Wow gedaan:
Afbeelding

De Lupo staat er een beetje verwaarloost bij:
Afbeelding

Audi A2 1.2 TDI:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het pientere pookje van de automaat die bij lage toeren al overschakelt en het verbruik zo laag mogelijk weet te houden:
Afbeelding

Ook net gemonteerd; een Becker Cascade 7944 met radio, cd, navigatie en carkit. Fantastisch geluid en (bijna) gelijk aan de Audi-looks:
Afbeelding

Verdere details. De achterruit ook meegenomen:
Afbeelding

Het spaarzame duo in beeld met op de achtergrond de krachtpatser (A8):
Afbeelding

The Lord of the Rings:
Afbeelding
Afbeelding

A2 1.2 TDI:
Afbeelding
Afbeelding

Banden nog even opgefrist:
Afbeelding

En de rest van 't rolletje volgeschoten:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met dank aan Marc voor het polijsten en de geweldige producten van Wolfgang!
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
TR250

22 aug 2010, 16:50 0 x

Poeh poeh, dat ziet er prima uit!! Hulde.
Nu komt de echte Nederlandse vraag, wat kost dat nou (laat ik het misschien ook wel doen......)
Peter

22 aug 2010, 21:56 0 x

Ziet er fantastisch uit ! Wel duur spul dat Wolfgang Deep Gloss Sealant, hoe veel behandelingen kun je doen met 1 fles ?
jmkoole

22 aug 2010, 22:33 0 x

[quote="Peter"]Ziet er fantastisch uit ! Wel duur spul dat Wolfgang Deep Gloss Sealant, hoe veel behandelingen kun je doen met 1 fles ?[/quote]

Wolfgang spullen zijn aardig aan de prijs, maar je hebt slechts een paar druppels per plaatdeel nodig. De sealant is zo goed, dat de wax eigenlijk 'overdone' is (geeft wel een diepe glans zo'n rijke wax). In Engeland kun je Wolfgang redelijk 'voordelig' bestellen.
Peter

23 aug 2010, 10:29 0 x

Kun je eens een linkje posten ? (webshop) Wellicht zijn er meer leden geintresseerd.
jmkoole

23 aug 2010, 15:43 0 x

[quote="Peter"]Kun je eens een linkje posten ? (webshop) Wellicht zijn er meer leden geintresseerd.[/quote]

Zelf even zoeken, ik heb geen specifieke website. Deze Wolfgang producten heb ik kunnen lenen van die poetsende vriend die mijn A2 zo mooi heeft gepolijst. Het resultaat van met name de sealant heeft mij overtuigd! De wax is eigenlijk overbodig.
Vegamobiel

23 aug 2010, 19:20 0 x

.
j.hoeben1

23 aug 2010, 19:44 0 x

Nonde knetter jmkoole, wat blinkt hij mooi. Ik dacht dat ik goeie poets had maar als ik dit zo zie. Het is wel een donkere kleur en denk dat het dan nog meer opvalt. Ik gebruik al sinds jaar en dag AUTOGLYM , eerst poets ik hem met SUPER RESIN POLISH en daarna zet ik er EXTRA GLOSS PROTECTION op. Dit doe ik twee keer per jaar, in het voorjaar en voor de winter. De zwarte kunststofdelen doe ik altijd met BUMPER CARE van AUTOGLYM. Als hij dan net gepoetst is glimt het karretje als nieuw en de glans houd hij tot de volgende beurt. Ook een groot voordeel is dat de poets zich zonder veel kracht uit laat poetsen wat ik wel prettig vind. Maar met dat spul wat jij gebruikt zou je zeggen dat het er nog beter uitziet. Heb je daar de ramen en rubbers incl. banden ook mee gedaan? Ik kan alleen maar zeggen,toppie!

Zo gebruik ik op de ruiten RAINIX. Als je dit spul regelmatig gebruikt hoef je vanaf 80km/uur de ruitenwisser bijna niet te gebruiken. Het water vliegt er dan zo af.

Veel plezier met je karretje.

Sjors.
jmkoole

05 sep 2010, 23:06 0 x

Laatst m'n Lupo 3L voorzien van LED's en nu was de A2 aan de beurt.
Ze worden voor een habbekrats op die zgn. Hong Kong websites aangeboden; kleine LED-jes die zijn bedoeld om gloeilampjes te vervangen. Ik heb wat LED's besteld in de DealExtreme webshop. Setje van twee LED-jes ter vervanging van de buislampjes van de kentekenplaatverlichting en één wat grotere LED (meer licht) ter vervanging van de interieurverlichting:

LED's kentekenplaat:
Afbeelding

Oude buislampje en bij de schroevendraaier de LED:
Afbeelding

LED voor de interieurverlichting (sorry voor de wazige foto). Er zit een rij LED-jes extra op het kleine printje:
Afbeelding

Links zit hier nog de originele gloeilamp en rechts een LED:
Afbeelding

Afbeelding

Hier zijn beide LED's geplaatst:
Afbeelding

Afbeelding

De interieurverlichting kreeg ik niet goed op de foto, maar deze LED is zeker 2 à 3x zo intens als het buislampje. Ik vind het prettig een hoop licht bij het in- en uitstappen. Nou, ik vind die LED's leuk staan, ik ben weer wat beter zichtbaar (ook voor de flitsbrigade), ze gaan een autoleven lang mee, nooit meer een APK-afkeur omdat één van de kentekenplaatlampjes stuk is :wink: en het scheelt weer energie :D
Dat witte licht steekt helder af bij de zwarte lak van de A2. Het staat helder en dat stel ik op prijs. O ja, dit zijn de bestelnummers: 35583 en 35730 (DealExtreme). Bij het plaatsen moet je er op letten dat LED's maar op één manier in de lampvoetjes kunnen worden geplaatst; als ze het niet doen, dan moet je ze qua montage omdraaien.
Peter

06 sep 2010, 10:50 0 x

Netjes ! Ik moet het bij de A2 ook nog doen. Bij de Volvo is alles inmiddels LED (stadslicht, mistlampen, kentekenverlichting en interieur). LED lampjes kosten idd geen knoop meer in China, ik heb er H1 24 LED SMD's gekocht voor 1 euro !
Plaats reactie