Pagina 1 van 3

hoger verbruik volgens computer dan voor de montage van de sportuitlaat

Geplaatst: 02 aug 2016, 14:06
door ruudschut
heb een sportuitlaat onder mijn a2 fsi laten zetten met een racekat en zonder tussendemper. tot zover prima en een mooi geluid, echter volgens mijn boordcomputer heb ik ook een V8 gemonteerd...
het verbruik volgens deze boordcomputer is bij weinig gas nu ongeveer 16 liter per 100 km. 
Heeft dit te maken met de mindere weerstand die hij nu ondervindt ? moet de boordcomputer of de lambda sonde herzien worden ?

wie weet hier meer over ?

Uitlezen heeft volgens de VW/AUDI garage geen zin omdat hij geen foutcode geeft tijdens het starten of rijden..

hoger verbruik volgens computer dan voor de montage van de sportuitlaat

Geplaatst: 02 aug 2016, 14:56
door AudiFanSedert1971
Leuk nu in dit topic te lezen het geluid bevallen is.
Zou eerst maar een tank "leeg " rijden en het gemiddelde verbruik vergelijken wat je zonder deze uitlaat verbruikt zou hebben.

Normaal gesproken wilt een viertakt motor heel graag een bepaalde tegendruk hebben om te presteren en dit ook het verbruik positief zou kunnen beinvloeden.

Dus kun je beter deze uitkomst verbruik neerleggen bij degene die de uitlaat ontworpen heeft.

Ik zou een kleine open middendemper tussenhangen om te kijken of het verschil uitmaakt .

hoger verbruik volgens computer dan voor de montage van de sportuitlaat

Geplaatst: 02 aug 2016, 17:21
door Pocoloco
Waarschijnlijk hebben ze de lamda sensor niet terug gemonteerd in je race cat. 

hoger verbruik volgens computer dan voor de montage van de sportuitlaat

Geplaatst: 02 aug 2016, 17:40
door ruudschut
[quote="pocoloco;56197"]Waarschijnlijk hebben ze de lamda sensor niet terug gemonteerd in je race cat. [/quote
Jazeker wel. Lambda sonde is teruggeplaatst. Ik stond erbij en keer ernaar

hoger verbruik volgens computer dan voor de montage van de sportuitlaat

Geplaatst: 02 aug 2016, 20:15
door audiJan
Groter is niet gelijk beter je tegen druk in je uitlaat veranderd compleet, jou  fsi reageert hier gelijk op om dat de gelaagde verbranding heel precies komt.

hoger verbruik volgens computer dan voor de montage van de sportuitlaat

Geplaatst: 02 aug 2016, 21:10
door ruudschut
Oplossing ? Middendemper monteren ?

hoger verbruik volgens computer dan voor de montage van de sportuitlaat

Geplaatst: 02 aug 2016, 21:18
door AudiFanSedert1971
Het hoeft niet bij jou auto zo te zijn hoor.

Door je nieuwe uitlaat je rijstijl andrrs is je verbruik doet toenemen?

Of

Wanneer de uitlaatgassen temperatuur veels te hoog wordt door bijvoorbeeld veels te weinig tegendruk kan het gevolg zijn dat de (2e lamdasonde ) regelsonde bij de kat via cpu je injectoren extra laat verrijken om dit tegen te gaan.
Vandaar het verbruik.

Een te hoge uitlaat temperatuur kan zo erg zijn je kleppen doen verbranden als er er te lang maanden ermee gaat doorrijden.

Advies ga even langs de uitlaatinstallateur aangezien ze daar dit vast kunnen uitlezen of nameten wat er mis is.

Je ze gelegenheid moet geven dit te onderzoeken en/ of kosteloos eventuele de fout te herstellen..

hoger verbruik volgens computer dan voor de montage van de sportuitlaat

Geplaatst: 02 aug 2016, 21:24
door ruudschut
Hoe zou dit op te lossen zijn ??

hoger verbruik volgens computer dan voor de montage van de sportuitlaat

Geplaatst: 02 aug 2016, 21:42
door AudiFanSedert1971
Eerst laten checken door degene het geinstaleerd hebben..
Ze zullen vast weten wat het beste oplossing is.

En het kan ook het niet aan de uitlaat ligt dus motorisch mis is qua afstelling .

Ze kunnen ook besluiten
middendemper plaatsen
of de diameter middenpijp aanpassen
of de eindemping aanpassen..

Alles is mogelijk.
Maar vast nooit alles tegelijk veranderen.

hoger verbruik volgens computer dan voor de montage van de sportuitlaat

Geplaatst: 02 aug 2016, 21:44
door ruudschut
Uitlaatgastemperatuur is dus het belangrijkst ?