Modificatie 3e remlicht
- joost.cuijpers
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Beste mensen,
Ik zat te denken om het derde remlicht aan te passen zodat deze over de gehele lengte oplicht als ik rem.
- Heeft iemand dit ooit gedaan?
- wat zijn de mogelijke problemen?
groetjes!
Ik zat te denken om het derde remlicht aan te passen zodat deze over de gehele lengte oplicht als ik rem.
- Heeft iemand dit ooit gedaan?
- wat zijn de mogelijke problemen?
groetjes!
- Spinazie
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Afgezien van het technische gedeelte moet je van tevoren wel goed nazoeken of je volgens de APK aan de remverlichting kan knutselen. Pakkans zal wel niet heel groot zijn maar je moet er niet aan denken dat je in een fors ongeluk terecht komt en de verzekering ziet dat aan de reminrichting gesleuteld is.
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Misschien domme opmerking, maar dat doet hij toch al? Ik heb zelf nooit gekeken, maar waarom een derde remlicht als deze niet geheel oplicht tijdens remmen.
Kan iemand hier wat (rem)licht op doen schijnen
.
Thanks
Kan iemand hier wat (rem)licht op doen schijnen

Thanks
- joost.cuijpers
Ik bedoelde inderdaad over de gehele lengte van het raam, bij de duurdere merken zie je het vaker terug komen.
Het is zo dat ze gecentreerd boven de remlichten moeten zitten en dat ze ook allemaal tegelijkertijd op moeten lichten.
Maar zijn er technisch dingen waar ik op moet letten zoals het minder functioneren van remlichten bij het aansluiten van meerdere leds of iets in die richting ?
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Mijn ervaring met leds is dat ze niet spanning afhankelijk functioneren, maar stroom afhankelijk. Rode leds verbruiken ongeveer 0,02A. Dus dat moet allemaal werken lijkt me.
Ik kan me voorstellen dat je met complete ledsets wilt werken en dat pas je op dezelfde wijze toe. Of een grote als vervanging voor de huidige. Dan werken ze sowieso tegelijk.
Ik kan me voorstellen dat je met complete ledsets wilt werken en dat pas je op dezelfde wijze toe. Of een grote als vervanging voor de huidige. Dan werken ze sowieso tegelijk.
- joost.cuijpers
Goeie tip! Een qualitatief goeie strip moet al wonderen doen lijkt me?DED@2 schreef: ↑03 jul 2018, 00:12Mijn ervaring met leds is dat ze niet spanning afhankelijk functioneren, maar stroom afhankelijk. Rode leds verbruiken ongeveer 0,02A. Dus dat moet allemaal werken lijkt me.
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Ik heb nog led balk liggen, alle werken goed... dus 2 stuks en beetje opschuiven of vind je elders een 3e?
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ja, ik werd ook even op het verkeerde been gezet door "lengte" waar "breedte" wordt bedoeld.
Ik denk dat het qua APK geen probleem zal opleveren, maar dat zou je bij een APK-keurmeester kunnen checken. Je wijzigt weliswaar niets aan de reminrichting, maar misschien laat de type-goedkeuring een dergelijke wijziging niet toe.
Elektrisch lijkt het me geen enkel probleem, het stroomverbruik van een LED-strip is minimaal en 2 of 3 maal minimaal is nog steeds weinig.
Je moet je wel realiseren dat de achterruit zwart is naast de huidige LED-strip - hoe krijg je dat zwart netjes weg? Verder zou wel eens kunnen blijken dat 3 "standaard" A2 LED-strips net niet naast elkaar passen. En aftermarket-spul geeft vast niet precies hetzelfde licht als de Audi-strip en dat maakt het er in mijn ogen niet fraaier op. Maar het is een aardig idee en ik ben benieuwd wat er uit komt!
Ik denk dat het qua APK geen probleem zal opleveren, maar dat zou je bij een APK-keurmeester kunnen checken. Je wijzigt weliswaar niets aan de reminrichting, maar misschien laat de type-goedkeuring een dergelijke wijziging niet toe.
Elektrisch lijkt het me geen enkel probleem, het stroomverbruik van een LED-strip is minimaal en 2 of 3 maal minimaal is nog steeds weinig.
Je moet je wel realiseren dat de achterruit zwart is naast de huidige LED-strip - hoe krijg je dat zwart netjes weg? Verder zou wel eens kunnen blijken dat 3 "standaard" A2 LED-strips net niet naast elkaar passen. En aftermarket-spul geeft vast niet precies hetzelfde licht als de Audi-strip en dat maakt het er in mijn ogen niet fraaier op. Maar het is een aardig idee en ik ben benieuwd wat er uit komt!