Aangezien er geen "blog" afdeling op dit forum is, zet ik het op afdeling Project.
Mijn naam is Menno en sinds 2 maanden in het bezit van de 81-RG-LS.
Wat mij in het dagelijks leven bezig houd zijn vooral mijn lieftallige vrouw en kinderen...... Buiten dat ook nog veel meer dingen! Alles wat iets met techniek te maken heeft kan rekenen op aandacht van mijn zijde.
Dit is dus zeer breed, van schaatsen, motoren, brommers, vliegtuigen, fietsen, kortom; als er een lager in zit wordt ik altijd een beetje vrolijk.
De A2 is mijn dagelijks vervoermiddel naast de Volvo 945 LPT, welke mijn vrouw in het bezit heeft en als "hoofd vervoer" dienst doet bij uitstapjes naar familie, strand, pretparken, boodschappen, etc.
Goed, de A2 dus.
Heb dit al jaren lang een interessante auto gevonden, maar tot aanschaf is het dus pas sinds korte tijd gekomen.
Misschien hebben sommige leden het al gelezen dat deze is aangeschaft als defecte auto. De turbo was volgens de auto handelaar kapuut.
Er is nog wel meer kapuut, maar de turbo was alleen een gescheurde turbo slang, de turbo ansich, daar is gelukkig niks mee.
De airco werkt ook nog niet naar behoren, en er zijn wat onderdelen welke ik preventief wil vervangen maar nog niet "nodig" zijn, zoals;
- Draagarmen, kompleet met rubbers en fuseekogels. 1 zijde is al een keer gedaan, maar daar ben ik niet blij mee; ik ben van mening dat bij zulke onderdelen je beide kanten moet doen.
- wielagers
- homokineten
- stuurkogels
- stabistokken

Het valt mij op dat auto's na vervanging van deze bovenstaande altijd rustiger, stiller, en dus "lekkerder" rijden. Bij al mijn vorige vervoermiddelen heb ik dit pakket onderdelen dus vervangen kort na aanschaf. Het voordeel hiervan is, buiten het fijner rijden, je er ook een tijd geen omkijken naar hebt.
Wat er tot nu toe aan de A2 gedaan is;
- olie en filter (Castrol magnatec 5w40 VW505.01)
- luchtfilter
- interieur filter
- EGR klep gereinigd, daarna afgesloten met RVS plaatje.
- nieuwe turboslang
- thermostaat
- temperatuur sensor
- hoge druk sensor airco
- cruise control
- re-map (+/- 115pk)
Kortom een hoop werk voor de boeg met als oogpunt er een betrouwbare en fijn rijdende auto van te maken.
Nu moeten de kinders naar bed gebracht, dus tot zover.