Misschien ligt het aan mijn abrupte rijstijl, maar mijn A2tje hobbelt enorm op en neer op lage snelheden over oneffen wegdek. Dat ligt natuurlijk aan dat het dingetje zo licht is, maar ik vraag me af of er misschien iets aan valt te doen met andere vering. Op de snelweg is alles helemaal prima, nergens last van in bochten.
Heeft iemand ervaring met het upgraden van de vering naar iets dat een wat luxere ervaring heeft? Misschien zijn de vering wel gewoon aan vervanging toe, ik kan me bijna niet voorstellen dat Audi een autootje heeft uitgebracht dat zo stuitert over het wegdek.
Luxere rij ervaring met andere veren?
- tinco
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Hmm, heb nog wat meer onderzoek gedaan. Deze thread wijst uit dat het niet echt mogelijk is een lichte kleine auto een 'smooth' ride te geven:
http://www.city-data.com/forum/automoti ... ide-2.html
Dus misschien is andere vering kopen met dit doel een geldverspilling.
http://www.city-data.com/forum/automoti ... ide-2.html
Dus misschien is andere vering kopen met dit doel een geldverspilling.
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Hallo tinco.
Welkom op het forum....
Even een vraagje, welke banden rij je nu?
Ik heb zelf een set 17" velgen met 205/40/17 er onder, leuk als je vriendin een Vibrator wilde...
In schuur gedaan en vervangen door 185/65/15 banden, stuk hoger en kan net in wielkasten!
Deze 15" velgen hebben mee met 65 hoogte meer dan de 40 hoogte en smaller....
Vering; Er zijn sport veren leverbaar en zachtere standaard.
Misschien heeft de vorige eigenaar ze gewisseld en met schuifmaat Veer dikte opmeten na verwijderen achterwiel.... vanaf 9,5 mm tot 10,50 mm, en het aantal slagen, 7 of 8 van boven tot beneden.
Ik zoek nog dikke stevige veren dus ruilen zou kunnen.....
Dan hebben we alleen demonteren en monteren kosten en dat valt erg mee.
Voor je geld gaat uitgeven, een andere A2 proberen zoals mijn A2 met deze dikke sloffen, minder velg maar wel comfort en je weet wat je moet doen.
En nu door naar voorstel Topic, want dat is hier gebruikelijk...
Wie ben je en hoe lang heb je deze?
Prettig weekend.
Welkom op het forum....
Even een vraagje, welke banden rij je nu?
Ik heb zelf een set 17" velgen met 205/40/17 er onder, leuk als je vriendin een Vibrator wilde...
In schuur gedaan en vervangen door 185/65/15 banden, stuk hoger en kan net in wielkasten!
Deze 15" velgen hebben mee met 65 hoogte meer dan de 40 hoogte en smaller....
Vering; Er zijn sport veren leverbaar en zachtere standaard.
Misschien heeft de vorige eigenaar ze gewisseld en met schuifmaat Veer dikte opmeten na verwijderen achterwiel.... vanaf 9,5 mm tot 10,50 mm, en het aantal slagen, 7 of 8 van boven tot beneden.
Ik zoek nog dikke stevige veren dus ruilen zou kunnen.....
Dan hebben we alleen demonteren en monteren kosten en dat valt erg mee.
Voor je geld gaat uitgeven, een andere A2 proberen zoals mijn A2 met deze dikke sloffen, minder velg maar wel comfort en je weet wat je moet doen.
En nu door naar voorstel Topic, want dat is hier gebruikelijk...
Wie ben je en hoe lang heb je deze?
Prettig weekend.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...