Advies LED verlichting

Projecten, modificaties en accessoires.
Ron47
Berichten: 341
Lid geworden op: 22 feb 2015, 11:18
Locatie: Sliedrecht
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

27 okt 2019, 12:34 4 x

Ik heb zowel led lampen in een van mijn a2tjes als in mijn camper . De a2 is al 2x probleemloos door de apk gekomen en de camper een paar maanden geleden voor het eerst ook zonder problemen.
De sets komen van Hans Jan en bevallen prima.
Het vervangen van de leds door halogeen alleen voor de keuring vind ik verwerpelijk. Verlichting hoort gewoon nooit te verblinden.
Gebruikersavatar
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid
Berichten: 594
Lid geworden op: 06 mei 2018, 17:49
Locatie: Muiden
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

31 okt 2019, 21:19 2 x

eerlijk = eerlijk: ik moet mijn nederige excuses aanbieden.

Ja: mijn LED verlichting is afgekeurd en er zitten nu gewone pitjes in,
en: Ja: ik vind dat prima: ik heb nooit behoefte aan meer licht en vind dat ik alleen maar mensen er mee irriteer.

Maar....

Ik heb LED van Hans Jan gekocht en die in de A2 gezet. Ik wist niet dat ik al een grijze had met LED...

Kortom: de grijze kwam niet door de keuring maar die heeft geen LED "van Hans Jan". Die wist zich beter te herinneren dan ik dat ik ze in de blauwe A2 had gestopt... (ik heb ook zooooveel auto's!)

Ik ben het zakje eens gaan zoeken met de spullen die de monteur verwisseld had en voila: da's andere koek.
Niet dat ik nog LED wil, maar de afkeur kwam mogelijk door goedkope troep-LED.
Bijlagen
unnamed.jpg
unnamed.jpg (1.09 MiB) 5190 keer bekeken
betutteling is zinloos; passie is Goud
Ron47
Berichten: 341
Lid geworden op: 22 feb 2015, 11:18
Locatie: Sliedrecht
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

01 nov 2019, 02:16 2 x

Toch snap ik het niet helemaal. Als je niemand hindert waarom zou je dan voor je eigen veiligheid geen optimale verlichting willen ?
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

01 nov 2019, 07:50 0 x

@ 14 mei 17 , Bedankt voor foto,

Die met kastje is voor de Canbus auto bedoeld die bij Led die tekort stroom gebruikte defecte lampen aan geeft. Wel komt je lamphuis zo erg vol te zitten als je een stadslichtje of zo moet wisselen!

Deze Dikke konten zijn zeer lastig te monteren met verende klip er zitten goede en foute tussen.

Voorheen waren er garage's die met vlek op de muur een lichtbeeld beoordeelden, nu is sinds enige tijd het testapparaat verplicht voor de APK en die ziet het anders... strooilicht of verkeerde brandpunt kan een mooi beeld op de muur geven maar op verkeerde hoogte.

Ik heb met een oude Halogeen de H7 op de muur afgetekend met een vast geschroefde koplamp.
En bij testen van Ali Express aankopen wel vaak een mooie streep, maar vaak verkeerde hoogte,
en moet de lampjes dan weer bij buigen!
Ook zitten er wel eens lampen tussen met de Pit op verkeerde hoogte, en die krijg ik ook nooit meer goed, gewoon huisvuil.
Ik moet dus elke zending gelijk controleren en de foute melden voor geld terug.
Gelukkig hoef ik ze niet terug te sturen, vaak duurder als de aankoop, maar niet elke lamp krijg ik op deze manier goed.

Dat betekende dat ik meer moet inkopen als ik kan gebruiken.
Maar als elk Forum lid een werkbank met en vastgeschroefde koplamp en streep op muur moet hebben?
Bij een verhuizing ben ook ik alle zekerheid weer kwijt.

Als je ooit bij een Meeting deze nog een keer mee hebt, zo deze graag testen.... en kijken of met buigen ook jij na lang wachten op 2e meeting weer met recht gebogen LED zooi kan rijden.

Jullie weten nu ook waarom er enorme prijs verschillen zijn, Lampen 6x duurder en gelijk goed, of mijn geklooi en veel afkeuren! Voor nu inmiddels 11x A2 in familie + nog enkele foute merken erbij test ik nu erg veel, maar ook H4 hetzelfde verhaal....
Goedkoop = duurkoop als je geen goed vaste werkbank met zit jarenlang in de weg lampen wilde... :mrgreen:


Na testen in Garage met goedgekeurde lampen tester op juiste plek, (bij ingang mag dus niet)
Alle gelijk goede en bijgebogen zijn dus met zelfde apparaat nogmaals door APK gekomen en ik kreeg
nu toestemming om op zaterdag middag met auto de lampen even te testen... hij wilde ze ook verkopen... maar kreeg brief RDW, het verkopen van LED lampen zonder keurmerk door hem is strafbaar geworden! Hij weet dat ze goed zijn maar mag niet!
Ik zag de prijzen voor Goedgekeurde met keurmerk LED lampen en dan is Hans Jan voordeliger!
Weet alleen niet of het keurmerk erin staat.
Laatst gewijzigd door eekhoorntje op 01 nov 2019, 08:02, 2 keer totaal gewijzigd.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
AudiFanSedert1971
Berichten: 2314
Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
Locatie: Almere
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

01 nov 2019, 07:52 1 x

Fouten maken of vergissing is menselijk..kan iedereen overkomen.

Maar bewust of met opzet " fouten "maken dus niet.

Ja vele aspecten die te maken met Apk ,heeft vaak met je eigen veiligheid of die van overige medeweggebruikers te maken.

Dus shoppen dat je wagen zonder eventuele reparatie of dus zonder deze verwisselen van onderdeel dat wel voldoet voorwaarden Apk etc uit te voeren is gewoon onverantwoordelijk.

Het rondrijden met wagen die na de Apk weer wordt voorzien met verkeerde lampen,versleten banden of andere Apk aspect etc is vragen om problemen die de veiligheid van anderen in gevaar kunnen brengen ,je dit toch niet op je geweten wilt hebben?

Zorg dat je A2 gewoon veilig de weg op gaat zo voorkom je ook je in de vangrail terecht komt en is het vaak einde verhaal A2 of erger....
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :mrgreen: 496.230.km, juli '13 161.500.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 287.625.km ,mrt'20 238.200.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 290.550.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

22 mei 2021, 18:07 1 x

Door een foto van een A2 met LED's in de koplampen ben ik wat meer om mij heen gaan kijken. En dat heeft mijn interesse gewekt.
Ik moet zeggen dat ik het toch wel een mooie upgrade vind, vooral het soort licht wat de auto een bijzondere uitstraling geeft. Dit in combinatie met de toch al mooie koplampen van de A2....
Daarom wil ik dit topic onder de aandacht brengen. Ik begrijp dat HansJan hier in het verleden al iets mee gedaan heeft. Bij de automaterialenhandel werd ik niet blij van de prijzen en bovendien kunnen ze niets adviseren als het gaat om geschiktheid voor de A2.
Tips?
Gebruikersavatar
stefan74
Berichten: 715
Lid geworden op: 07 sep 2013, 21:40
Locatie: Breda
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

22 mei 2021, 18:28 1 x

waar ik benieuwd naar ben is of er ook LED te krijgen is met een wat warmere kleurtemperatuur (2700 of 3000k).
Vind ik toch wat meer bij het bouwjaar / era passen.
Gebruikersavatar
bertduursma
Audi A2 clublid
Berichten: 168
Lid geworden op: 13 feb 2020, 15:48
Locatie: Voorst
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

22 mei 2021, 18:36 1 x

Ik rijd ook al geruime tijd met de LED verlichting van HansJan en heb al 2 APK's overleefd zonder problemen. Lampen geven inderdaad geen strooilicht, opmerkelijk voor een aftermarket oplossing. Aanrader dus!!
Heb voor onze 2e A2 ook een set besteld!
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

22 mei 2021, 18:39 1 x

Heeft HansJan ze nog?
Gebruikersavatar
Edwinvv
Berichten: 397
Lid geworden op: 27 feb 2021, 22:32
Locatie: Noordwijkerhout
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

22 mei 2021, 19:29 0 x

Ik heb maar even een pb gestuurd
Plaats reactie