hybride audi a2 diesel of benzine

Projecten, modificaties en accessoires.
Gebruikersavatar
artimur
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 feb 2018, 23:04
Locatie: Hengelo
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

28 nov 2020, 21:42 0 x

Ergens in 2010 heeft een Turkse accu fabrikant een bestaande oude auto voorzien van hybride systeem en vroegen ze een ombouw van 4000 euro incl.accu's..naarmate naar veel vraag, zouden ze zelf voor 1000 euro ombouwen.

Dus een diesel of benzine met elektrische motor,ik weet niet hoeveel mensen zouden intresse tonen,want voor 1 auto gaan ze denk ik niet ombouwen maar stuk of 100 denk ik kunnen ze wel dat systeem toepassen in onze audi a2 tjes..

Als er mensen zijn die intresse hebben kan ik bij die fabrikant informeren,gezien nu elektrische motoren en accu's verbeterd..

Een hybride diesel zou een oplossing bieden voor alle audi a2 tjes,mischien zonder enige probleem bij RDW ook laten keuren naar euro 5 of euro 6...met een hybride diesel...
Binnen in stad rijdje op elektrisch en buiten stad rijdje op diesel..

Ik hoor jullie reacties...
Gebruikersavatar
Patrickbby
Berichten: 197
Lid geworden op: 03 jul 2020, 20:20
Locatie: Purmerend
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

29 nov 2020, 11:13 0 x

Leuk idee maar dan moet je eerst een typegoedkeuring krijgen.
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

29 nov 2020, 13:59 0 x

Lees dit topic eens door: viewtopic.php?f=11&t=8891&hilit=ombouw+elektrisch

Bij de RDW is 1-1-1998 een belangrijk kantelpunt wat betreft de keuringseisen voor toelating in Nederland.

In Nederland is de grootste uitdaging niet de ombouw van het voertuig,
maar het vervolgens op geldig Nederlands kenteken krijgen ...
Gebruikersavatar
artimur
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 feb 2018, 23:04
Locatie: Hengelo
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

29 nov 2020, 14:33 1 x

Peter_Audi_A2 schreef:
29 nov 2020, 13:59
Lees dit topic eens door: viewtopic.php?f=11&t=8891&hilit=ombouw+elektrisch

Bij de RDW is 1-1-1998 een belangrijk kantelpunt wat betreft de keuringseisen voor toelating in Nederland.

In Nederland is de grootste uitdaging niet de ombouw van het voertuig,
maar het vervolgens op geldig Nederlands kenteken krijgen ...
Als jij kijkt naar hybride van nu,benzine of diesel start pas als de snelheid boven 60km per uur komt dus onder 60 rijd die op elektrisch,ik denk bij rdw wordt dat niet moeilijk,het principe van hybride auto's en achteraf inbouwen hybride is op zelfde technologie.
Auto wordt niet omgebouwd van diesel naar benzine of van diesel automaat naar versnelling diesel,deze hybride system wordt toegevoegd aan het bestaande motor,bij hybride auto's is de techniek zelfde..
Ik zal morgen rdw bellen hoe en wat is...
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

29 nov 2020, 17:48 1 x

Ik wens je veel succes bij de RDW maar schat in dat je geen schijn van kans hebt om zo’n ombouw goedgekeurd en dus op NL-kenteken te krijgen.

Maar ik laat me graag verrassen!

De techniek is niet het probleem (hoewel ik niet geloof dat je voor € 4.000 laat staan voor € 1.000 en hybride van een benzine of diesel kunt maken).
Gebruikersavatar
CvP
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 nov 2012, 23:23
Locatie: Weststellingwerf
Motortype: (nog) geen Audi A2

29 nov 2020, 19:47 0 x

Klinkt interessant en als het zo is wil ik graag meedoen (afhankelijk van de spec's).
Maar tegelijkertijd, dat bedrag is bijna to good to be truth.....
Hou ons op de hoogte!
Gebruikersavatar
artimur
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 feb 2018, 23:04
Locatie: Hengelo
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

30 nov 2020, 03:04 0 x

Peter_Maathuis schreef:
29 nov 2020, 17:48
Ik wens je veel succes bij de RDW maar schat in dat je geen schijn van kans hebt om zo’n ombouw goedgekeurd en dus op NL-kenteken te krijgen.

Maar ik laat me graag verrassen!

De techniek is niet het probleem (hoewel ik niet geloof dat je voor € 4.000 laat staan voor € 1.000 en hybride van een benzine of diesel kunt maken).
Wij moeten eigenlijk niet bij RDW maar proberen een certificaat te regelen voor europese normen en dat kan alleen dat bedrijf proberen te bemachtigen,met vw hulp..
Als Turkse accu fabrikant samen met vw group een certificaat kan regelen via europese wetten voor audi a2, dan denk ik RDW moet buigen voor die certificaat,je hebt een geldige certificaat in ieder geval..Ik ga die accu fabrikant bellen,mischien hun hebben meer ervaring met europese regels,tenslotte hun bouwen accu's voor europese landen...
Gebruikersavatar
Bernard
Audi A2 clublid
Berichten: 183
Lid geworden op: 28 mei 2019, 21:53
Locatie: Amsterdam
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

30 nov 2020, 14:59 0 x

Is dit serieus of weer een broodje aap verhaal met vooruit betalen enz :mrgreen:
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

30 nov 2020, 15:13 1 x

Hier heet dat "broodje eekhoorn" :mrgreen:
Gebruikersavatar
Vriendje
Berichten: 120
Lid geworden op: 06 feb 2020, 18:32
Locatie: Haarlem
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

30 nov 2020, 20:30 0 x

Wij moeten eigenlijk niet bij RDW maar proberen een certificaat te regelen voor europese normen en dat kan alleen dat bedrijf proberen te bemachtigen,met vw hulp..
Als Turkse accu fabrikant samen met vw group een certificaat kan regelen via europese wetten voor audi a2 ......
Zou VW of Audi mee willen werken? Die hebben het liefst dat alle A2tjes snel mogelijk naar de sloop gaan. Ze willen nieuwe verkopen; niet oude oplappen.
Plaats reactie