To open or not - Automatisch openen kofferbak

Projecten, modificaties en accessoires.
Ticcie
Audi A2 clublid
Berichten: 489
Lid geworden op: 15 okt 2019, 20:05
Locatie: Bussum
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

15 apr 2022, 17:53 2 x

Bij mij werkt t ook niet meer, alleen hard duwen om m dicht te krijgen. Dus was leuk voor een maand of zo….
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

15 apr 2022, 19:49 0 x

Daarom heb ik geen Rode maar Gele gekocht!
Van de veren maar de helft gebruikt en dan gaat hij wel open maar begint erg traag!

Hij gaat soepeler dicht dan met hele veren, en die kapotte gasveer is niet uit te sluiten.
Dus probeer eens een half veertje... dan drukken en begint erg traag met openen... en dan Bingo, recht in mijn gezicht!

Filmpje op Pagina 1 ging sneller open... maar bij mijn nog alles heel....(ik zelf & Audi dus!)
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Edwinvv
Berichten: 397
Lid geworden op: 27 feb 2021, 22:32
Locatie: Noordwijkerhout
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

15 apr 2022, 19:53 1 x

Ik heb het ook geprobeerd, en weer weggehaald.
Conclusie: hou de techniek origineel, hebben ze toen in Duitsland erg goed over nagedacht. (Uitzondering daar gelaten).
:)
Duckman
Audi A2 clublid
Berichten: 294
Lid geworden op: 25 jun 2021, 12:53
Locatie: Zutphen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

15 apr 2022, 23:44 0 x

Heel simpel om te maken en heel praktisch in gebruik. Bij mij waren ook al vrij snel de veertjes te slap om de klep omhoog te drukken.

Toch maar weer even andere veren bestellen en weer fixen.....
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

16 apr 2022, 09:22 0 x

TU Delft rapport Veren staal:

Als je veren staal langdurig volledig in drukte zal door materiaalmoeheid optreden.

Ik weet het niet 100% zeker maar de halve veren gedaan en die werken nog wel.
Bij het sluiten van de klep voor 99,99% van de tijd staan die onder zware druk maar niet volledig platgedrukt.

Ik vermoed dat bij langdurig plat drukken deze veren hun oorspronkelijke stand gaan verliezen.
De Gele veren zijn erg stug.
De klep zal minder snel openen maar gaat net aan, tenzij er harde wind op de klep stond... dan alleen los.

Ook zie ik bij Ali Express geen code welke soort veren staal geleverd is, behalve beloofde veerkracht verder geen code van geheugen functie.


Bij de ex ATL diesel die ik naar 1.8 Turbo wil ombouwen ga ik daarom Neopreen rubber blokken uitboren en er tussen zetten.
Bij deze met 5 klep Cilinderkop ook een 5e deur die zo open gaat?

Ik heb al 500N gasveren klaar liggen, rubbers moet ik in Rotterdam nog ophalen als ze die binnen kregen.
De voor mijn bestelde staaf op lengte zagen en uitboren... dat is bij die taaie zooi een hele klus en zal flink gaan stinken!
Uit de 1 meter staaf kan ik 20*5 cm of 25*4 cm halen... word experiment welke eruit gehaald moeten worden.
Wel is een rubber blokje om de Gasveren minder leuk om te zien dan de gekleurde veertjes!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Ticcie
Audi A2 clublid
Berichten: 489
Lid geworden op: 15 okt 2019, 20:05
Locatie: Bussum
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

16 apr 2022, 10:05 1 x

eekhoorntje schreef:
16 apr 2022, 09:22

Ook zie ik bij Ali Express geen code welke soort veren staal geleverd is, behalve beloofde veerkracht verder geen code van geheugen functie.
Ik denk dat dit zeker een deel vh probleem is. Ze kosten geen drol, maar of het echt goed verenstaal is, valt natuurlijk te betwijfelen…
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

16 apr 2022, 12:11 0 x

2e keus of A2 keuze?

De meeste kopen Rode, ik gele en na test ging deze te zwaar dicht!
Dan maar halfjes gemaakt en op breukvlak vlak geslepen...
Van 55mm lengte naar 25,6 mm onbelast gegaan!

Dus voor onze reken deskundige;
2x 25,6mm = 51,2 mm en hij was ooit 55 mm dus mijn slijpschijf is.... 3.6 mm dik!
Waar is die laatste 0,2 mm nu gebleven?

Ze gaan nu soepeler dicht en veren zeer traag open als er geen harde wind op de 5e deur staat!
Als ik ze nogmaals moet maken ga ik van 1 veer geen 2 maar 4 halve maken...
Dan een harde & zachte 1/4 veertje op elkaar!

Ook bepalen lengte van de gekochte Gasveren of je 50, 55 of 60 mm lange veren moet kopen!

De diverse kleuren veren is voor hoe stevig ze zijn.
De zachte druk je helemaal plat... de harde zijn een ramp en ik wil die gratis uitdelen!
Kies niet de kleur van je Audi maar hoe je het wilde hebben...

Als ik op de knop drukte komt deze omhoog zoals die bij mezelf ook niet zo snel omhoog komt!
De Combinatie van gekochte Gasdemper merk/lengte en 370, 410 of 500 N... versie...
De moeilijk te kopen 550 N versie besteld met 5 maanden levertijd.... zou dat zonder gaan?

En nu de veertjes in de Paasmand..... kleinkinderen vinden die leuker als onze versie!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie