Achteraf centrale deurvergrendeling met afstandsbediening?

Projecten, modificaties en accessoires.
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 jul 2021, 22:55 1 x

@Peter_Maathuis Bedoel je zoiets als dit?
(Dit is een zelf geknutselde radioantenne in de schuur)
Bijlagen
EDBA1593-139C-44EF-9DDA-17C857F674D2.jpeg
EDBA1593-139C-44EF-9DDA-17C857F674D2.jpeg (36.62 KiB) 1943 keer bekeken
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

09 jul 2021, 07:03 0 x

Ja, simpele Coax kabel is voldoende mits je voldoende af stripte!

Heb een Skoda Octavia gesloopt voor zelfde doel.
De 3 klapsleutels en deur openers in de Boot gezet... geen A2 dus!
Van de zwakke 2 cilinder diesel naar 1.4 Tdi gegaan en vaarde ook beter.

Ik ben de enige in jachthaven die Centrale vergrendeling heeft en startonderbreker!
Wel moest ik in deze stalen bak 2 antennes monteren maar als het daar werkt, kan in elke auto.

Bij de Skoda Octavia andere code en nummers maar dat zou je er ook in kunnen stoppen.
Wel een hele puzzel als je een VW, Seat of Skoda ging inbouwen, maar met de VAG nummers erop kom je verder en A2 of Audi hoeft niet echt.

Wel moet je in een A2 zonder klapsleutel via VDCS die code aanpassen van niets naar met deze....
Zoals Peter Maathuis al eerder schreef.
Niet elk inbouw verhaal is foutloos, moduul erin en doet het... en ze melden niet het Aanmelden!

Maar als ik het in mijn Doerak heb, een stalen bootje!
Het is prima te doen en ik ben van ruim 50 jaren oude zooi af....
Krakende sloten en nu klapsleutel met afstand....
waarom doe je hem niet op slot kreeg ik vaak te horen!
Als ik wegloop en de Rode en Groene knipperde, ze letten ook nergens op!

Ik heb er zelfs al aan gedacht om ook mijn Huis met afstand bediening te doen!
Ja, veel op de sloop gaat in afvalbak en kosten nihil... Gamma is duurdere!
Alarm aan / uitzetten gelijk met op slot doen!
Je kunt dus zo zelfs je huis Audificeren!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Peter_Maathuis
Moderator
Berichten: 2538
Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
Locatie: Valkenswaard
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

09 jul 2021, 07:44 1 x

TJT schreef:
08 jul 2021, 22:55
@Peter_Maathuis Bedoel je zoiets als dit?
(Dit is een zelf geknutselde radioantenne in de schuur)
Ja, precies, dat zou (nog) beter moeten werken.
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

10 jul 2021, 12:30 0 x

Inmiddels gedaan.
Ik moet er wel bij zeggen dat het ook allemaal afhangt van de positie van het uiteinde aan de kabel.
Ik had deze na het strippen wat hoger afgesteld in die kunststof houder en het signaal werd er niet beter op.
Daarna de boel nog een keer gecontroleerd en het uiteinde dus weer wat lager afgesteld.
Ik kan de cv nu bedienen vanuit de woonkamer. :mrgreen:
Zal wel iets van ongeveer 15 meter afstand zijn tot de auto.
Al met al een mooie modificatie die ook echt een meerwaarde heeft en geeft aan de auto.
Bedankt voor de tip, Peter!
De modificatie is nu zo goed als afgerond.
De afstandsbediening heb ik weer afgeleerd.
Het enige dat nu nog moet gebeuren is dat mijn ouders een klapsleutel moeten kopen en deze op maat geslepen en afgesteld moet worden.
Dit is echter ook het duurste onderdeel van deze modificatie, dus dat gaat nog eventjes duren. Zo’n hoge prioriteit heeft dat niet. De voorbereiding is in ieder geval succesvol uitgevoerd en afgerond.

Foto:
FE6F2227-5293-48A6-BFFE-04BDB972F298.jpeg
FE6F2227-5293-48A6-BFFE-04BDB972F298.jpeg (2.61 MiB) 1888 keer bekeken
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

10 jul 2021, 12:36 1 x

Nog wat handige linkjes die ik even met jullie wil delen:

https://a2-freun.de/forum/forums/topic/ ... ent-662455

https://translate.google.pl/translate?h ... &sandbox=1

https://www.a2oc.net/community/index.ph ... nit.41278/

Bij dit bedrijf eens een offerte aangevraagd voor het maken van een klapsleutel:
€ 125,- inclusief BTW en programmeren.
https://www.autosleutelpoint.nl
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 jan 2022, 16:10 0 x

Inmiddels voor € 13,79 een klapsleutel besteld bij AliExpress voor deze modificatie.
Voor nog geen € 5,- extra (inclusief bovenstaand bedrag) werd het sleutelblad op maat geslepen aan de hand van foto’s die ik moest doorsturen van het bestaande sleutelblad en ik kan je zeggen dat dit voor dit geld een top service is, want de sleutel past!
Transponder is natuurlijk nog niet geprogrammeerd.
Dit laat ik misschien nog doen en anders ga ik proberen de transponder van de reserve sleutel over te zetten.
Helaas lukt het mij niet om de afstandsbediening aan te melden met VCDS.
Aan mijn eigen skills ligt het niet, want ik kan de afstandsbediening van mijn gele CS op de comfort module van de blauwe AUA wel gewoon aanmelden, maar het ligt aan de afstandsbediening van de nieuwe klapsleutel. A2 dokter Lukas zei al eens dat die dingen van AliExpress niet zijn in te leren en hij had gelijk.
Nu ben ik aan het kijken voor een tweedehands klapsleutel om daarop de sleutelbaard van de AliExpress-sleutel te bevestigen of de afstandsbediening over te plaatsen op de AliExpress-sleutel. Op eBay en eBay kleinanzeigen staan er genoeg aangeboden. Echter allemaal voor A3, A4, A6 en TT.
Nu is mijn vraag of een van jullie weet of dit nog uitmaakt. Moet het echt een klapsleutel zijn van een A2 of mag het ook een klapsleutel van bijvoorbeeld een A4 zijn?
Het zou toch jammer zijn als achteraf blijkt dat de afstandsbediening van een klapsleutel van een A4 niet kan communiceren met de comfort module van een A2, dus dat wil ik graag voor zijn.
Ik hoop dat een van jullie hier meer over weet.
Alvast dank!
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

12 jan 2022, 10:17 1 x

Een Fabia of Polo van zelfde bouwjaar van nieuwe baard voorzien is goedkoopste.

Wel vreemd als je op Meeting een Skoda of VW logo op je sleutel hebt!
Die overzetten, vaak op sloop voor klein bedrag of neem maar mee, we hebben hier niets aan!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
edje13
Audi A2 clublid
Berichten: 530
Lid geworden op: 13 jan 2014, 09:52
Locatie: Sittard-Geleen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

15 jan 2022, 12:02 1 x

TJT schreef:
11 jan 2022, 16:10
Inmiddels voor € 13,79 een klapsleutel besteld bij AliExpress voor deze modificatie.
Voor nog geen € 5,- extra (inclusief bovenstaand bedrag) werd het sleutelblad op maat geslepen aan de hand van foto’s die ik moest doorsturen van het bestaande sleutelblad en ik kan je zeggen dat dit voor dit geld een top service is, want de sleutel past!
Transponder is natuurlijk nog niet geprogrammeerd.
Dit laat ik misschien nog doen en anders ga ik proberen de transponder van de reserve sleutel over te zetten.
Helaas lukt het mij niet om de afstandsbediening aan te melden met VCDS.
Aan mijn eigen skills ligt het niet, want ik kan de afstandsbediening van mijn gele CS op de comfort module van de blauwe AUA wel gewoon aanmelden, maar het ligt aan de afstandsbediening van de nieuwe klapsleutel. A2 dokter Lukas zei al eens dat die dingen van AliExpress niet zijn in te leren en hij had gelijk.
Nu ben ik aan het kijken voor een tweedehands klapsleutel om daarop de sleutelbaard van de AliExpress-sleutel te bevestigen of de afstandsbediening over te plaatsen op de AliExpress-sleutel. Op eBay en eBay kleinanzeigen staan er genoeg aangeboden. Echter allemaal voor A3, A4, A6 en TT.
Nu is mijn vraag of een van jullie weet of dit nog uitmaakt. Moet het echt een klapsleutel zijn van een A2 of mag het ook een klapsleutel van bijvoorbeeld een A4 zijn?
Het zou toch jammer zijn als achteraf blijkt dat de afstandsbediening van een klapsleutel van een A4 niet kan communiceren met de comfort module van een A2, dus dat wil ik graag voor zijn.
Ik hoop dat een van jullie hier meer over weet.
Alvast dank!
Ik weet niet of je nog één zoekt, maar ik kwam deze tegen:

Gerade bei #eBayKleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... nt=app_ios

Idd voor A2 en A4.
Weet alleen niet of hier een transponder in zit.
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

15 jan 2022, 12:27 1 x

Ik ben nog zoekende, ja.
Dat is een mooi aanbod! Dank voor het delen.
Ik heb er al genoeg voorbij zien komen op eBay Kleinanzeigen maar niet specifiek voor de A2.
Je zou nu toch haast denken dat zo’n afstandsbediening toch wel model gebonden is.
Ik zou dat eigenlijk wel raar vinden, want volgens mij hangt het alleen van de frequentie af of ze wel of niet met de comfort module kunnen communiceren.
Er zijn volgens mij twee frequenties, namelijk: 433,92 MHz en iets van 315 MHz. Ik moet de 433,92 MHz hebben.
Transponder is niet perse nodig. Die kan ik ook overzetten.
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

22 jan 2022, 01:00 0 x

De ene keer zit het mee en de andere keer zit het tegen.

Helaas viste ik achter het net wat betreft de mooie aanbieding waar @edje13 mee kwam op eBay Kleinanzeigen.
Ik had al contact gezocht met de verkoper en er waren twee nieuwe handzenders beschikbaar, geschikt voor de A2 en A4 met het juiste onderdeelnummer: 8Z0 837 231 D.
De deal was al praktisch rond; € 65,- voor beide handzenders inclusief verzendkosten.
Het was al laat, dus ik reageerde pas de volgende dag en toen kreeg ik als reactie: “ Leider verkauft.”
Oké dan... :rolleyes:
Toen maar besloten de gok te wagen en twee klapsleutels te kopen op eBay Kleinanzeigen voor € 30,- inclusief verzendkosten die geschikt zijn voor een A6 of TT. Ik dacht; dat zal vast wel matchen, maar nee hoor...
Het stomme was dat ik nog twijfelde tussen deze set en een set van een A4. Als ik die laatste nou had gekocht, dan was de kans van slagen zeer groot.
Anyway, ik heb de foute klapsleutels uiteindelijk maar een paar uur in huis gehad, want ze waren alweer snel verkocht, gelukkig!
Toen op zoek gegaan naar een alternatief en dat had ik al snel gevonden.
Twee klapsleutels en contactslot voor een A4 B6 bij een autosloperij hier in de buurt voor € 30,-.
Mailtje gestuurd met foto van mijn handzender waarop het onderdeelnummer staat vermeld om te checken of het onderdeelnummer van hun handzenders overeenkomt en dat deed het gelukkig.
Eind van de middag het setje opgehaald en afgesproken dat ik voor aankoop op locatie de handzenders mocht inleren met mijn laptop op de A2 om zo te testen of het wel goed zou functioneren en ja hoor, dat deed het!
Wel gek dat één van de handzenders een veel kleiner bereik heeft dan de ander, ondanks dat de batterij nog volledig geladen is, dat had ik namelijk gemeten.
Zou contactspray op de printplaat spuiten nog kunnen helpen?
Anyway, het setje dus gekocht en thuis verder ermee aan de slag gegaan.
Had ik deze set nu maar meteen gekocht, dat had mij een hoop tijd en gedoe bespaard.
Thuis in alle voorzichtigheid de transponder van de originele reservesleutel gedemonteerd en overgeplaatst op de nieuwe kunststof behuizing met sleutelbaard die ik had besteld op AliExpress.
Vervolgens getest op de auto en de startonderbreker herkende de transponder, dus de motor startte!
De modificatie is hierbij zo goed als afgerond.
Binnenkort nog een tweede sleutelbehuizing met op maat geslepen sleutelbaard op AliExpress bestellen voor € 8,45 inclusief verzendenkosten.
https://a.aliexpress.com/_vrXylD dan kan ik de tweede handzender ook voorzien van een nieuwe sleutelbaard en de oude transponder overzetten.
Wordt een leuk verjaardagscadeautje voor mijn stiefvader.
Ook leuk qua prijs, want na laatst bij Audi te hebben geïnformeerd kost één nieuwe voorgeprogrammeerde handzender al € 112,-...
Nu heb ik twee compleet functionerende klapsleutels voor nog geen € 55,- in totaal.

De twee handzenders, zoals te zien geschikt voor zowel de A2 als de A4 en met het juiste onderdeelnummer.
98719EA9-F816-422B-9193-490A87FDA0E0.jpeg
98719EA9-F816-422B-9193-490A87FDA0E0.jpeg (3.37 MiB) 1050 keer bekeken
Transponder uit de oude reservesleutel.
Heel voorzichtig de lijm met aceton verwijderen, zodat de transponder los komt van het zwarte kunststof afdekplaatje waarmee die in de reservesleutel zat.
4D6B37D8-FA64-45AD-9A86-804E68419AC1.jpeg
4D6B37D8-FA64-45AD-9A86-804E68419AC1.jpeg (2.36 MiB) 1050 keer bekeken
Gelukt!
1D58CE7B-BA7C-4E1D-966E-CF1AE06544C9.jpeg
1D58CE7B-BA7C-4E1D-966E-CF1AE06544C9.jpeg (2.63 MiB) 1050 keer bekeken
Het eindresultaat:
Originele Audi handzender in originele behuizing met imitatie sleutelbaard in imitatie behuizing.
A5F53273-A0B2-4237-A41A-0074DBFF514C.jpeg
A5F53273-A0B2-4237-A41A-0074DBFF514C.jpeg (3.6 MiB) 1050 keer bekeken
Plaats reactie