Gratis A2 ophalen en reparaties

Projecten, modificaties en accessoires.
Ron47
Berichten: 341
Lid geworden op: 22 feb 2015, 11:18
Locatie: Sliedrecht
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

02 sep 2021, 13:53 3 x

Als je bij het olie aftappen van de bak met een sterke lamp in de oliestraal schijnt en je ziet allemaal lichtflitsen van het licht dat op metaalsplintertjes weerkaatst krijgt je ook een aardige indicatie over de staat van het in wendige van de bak.
Gebruikersavatar
aarmarman
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
Locatie: Haarlem
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

02 sep 2021, 14:34 2 x

@Spits Hartelijk dank voor je aanbod, dat stel ik erg op prijs. :thumbmin:
Helaas was ook de glijbus waar het druklager overheen schuift beschadigd.
Die zijn echter alleen verkrijgbaar in een compleet setje met vork en lager, dus die heb ik maar besteld. (hou ik wel weer een lager over)
ook de keerringen zijn besteld. morgenochtend is alles binnen, dus als alles past kan ik dan verder.
voor nu.... alles schoonschrobben :(
Vogels-LPG | Wählscheiben velgen | CC | Audi symphony | Hypercolor LED binnenverlichting | Bilstein B4 | 2e licht kofferbak | Verwarmde spiegels, | Komfortblinker | Nebelscheinwerfer | Lordose | Multibox
Gebruikersavatar
Spits
Berichten: 707
Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
Locatie: Rotterdam
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

02 sep 2021, 14:50 1 x

👍, Je bent goed bezig!
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Gebruikersavatar
aarmarman
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
Locatie: Haarlem
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

02 sep 2021, 16:25 3 x

Hier nog even de voor en na het schoonmaken :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vogels-LPG | Wählscheiben velgen | CC | Audi symphony | Hypercolor LED binnenverlichting | Bilstein B4 | 2e licht kofferbak | Verwarmde spiegels, | Komfortblinker | Nebelscheinwerfer | Lordose | Multibox
Gebruikersavatar
Blauwbaard
Audi A2 clublid
Berichten: 435
Lid geworden op: 23 jul 2015, 00:22
Locatie: Winsum
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

02 sep 2021, 16:55 2 x

Ziet er uit alsof 'ie bij Tata Steel op de parkeerplaats gestaan heeft. Wat heb je gebruikt als reiniger, en wiens tandenborstel?
Gebruikersavatar
aarmarman
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
Locatie: Haarlem
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

03 sep 2021, 23:16 4 x

Vandaag is de verse koppeling gemonteerd

Afbeelding

Ook is de bak voorzien van nieuwe keerringen, en koppelingsvork enz.

Afbeelding

Inmiddels hangt de bak weer op zijn plek.
klaar om afgemonteerd te worden. maar dat is voor morgen.
Vogels-LPG | Wählscheiben velgen | CC | Audi symphony | Hypercolor LED binnenverlichting | Bilstein B4 | 2e licht kofferbak | Verwarmde spiegels, | Komfortblinker | Nebelscheinwerfer | Lordose | Multibox
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

04 sep 2021, 06:53 1 x

Leuk om dit avontuur te volgen. Lees met veel plezier je voortgang.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Gebruikersavatar
davevogel0
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 feb 2014, 13:27
Locatie: Almelo
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

05 sep 2021, 08:54 3 x

Hier de vorige eigenaar van de auto :)

Ben blij dat je hem weer op de weg helpt. Hij is het zeker waard en als die niet in Oostenrijk kapot gegaan was had ik ook niet weg gedaan.

Ik zou nog wel graag een keer een ritje maken als die weer gerepareerd is. Ben benieuwd of die dan heel anders rijdt.
Gebruikersavatar
aarmarman
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
Locatie: Haarlem
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

05 sep 2021, 10:09 3 x

davevogel0 schreef:
05 sep 2021, 08:54


Ik zou nog wel graag een keer een ritje maken als die weer gerepareerd is. Ben benieuwd of die dan heel anders rijdt.
Dat kan geregeld worden :thumbmin:


Gisteren heb ik een waar gevecht moeten voeren.
De aandrijfassen, en de onderste motorsteun de fusee , alles liet zich vrij makkelijk monteren.
totdat ik bovenin verder ging. eerst de koppelingscilinder al... die wilde er gewoon niet meer op. met veel duw en trekwerk is het uiteindelijk gelukt om de boutjes er iets in te krijgen, en daarna slagje voor slagje vast te zetten.
maar de A2 had meer voor mij in petto.
Misschien dat ik iets fout deed, maar na het monteren van de startmotor, wilde ik de plastic afdekkap terug monteren, en deze kreeg ik er niet meer op.
Het gaat dus om zo'n ding

Afbeelding

Ik heb het geprobeerd vanaf onder, vanaf boven, van de zijkant.
het past daar eigenlijk gewoon niet.
uiteindelijk ben ik een uur met het ding aan het stoeien geweest, en net toen ik dacht "laat die k*t kap maar zitten" floepte hij ergens langs en zat op zn plek. snel de moertjes een slagje erop zodat hij er niet meer af kon, en een klein vreugdedansje gedaan.
nu maar hopen dat de startmotor het nog een tijdje uithoud.
vandaag nog een paar koelwaterslangen terug plaatsen, de versnellingspook afstellen binnenkuip en wielen monteren, en dan.....
Proefrijden yeah :cool:
Vogels-LPG | Wählscheiben velgen | CC | Audi symphony | Hypercolor LED binnenverlichting | Bilstein B4 | 2e licht kofferbak | Verwarmde spiegels, | Komfortblinker | Nebelscheinwerfer | Lordose | Multibox
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

05 sep 2021, 17:30 1 x

Wat zal jij in dat uurtje veel #! :@@ %|°\ :@@ :€@ hebben! :joy:
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Plaats reactie