Sissend geluid rechtervoorwiel

Discussie over banden en velgen
Plaats reactie
mvdklip

13 jan 2011, 17:54 0 x

Vandaag hoorde ik ineens een zacht sissend geluid bij het rechtervoorwiel vandaan komen toen ik de auto na een ritje van een uur weer voor de deur parkeerde. Ik denk zelf aan een klein lek in de band. Het was erg nat vandaag en het geluid klonk een beetje zoals een lekke fietsband als je die in een teiltje met water stopt op zoek naar het lek. ;)

Ik heb nu de band maar op spanning gebracht en ga morgen nog eens kijken of de spanning lager is. Iemand nog suggesties? Kan het nog iets anders zijn dan de band?
ovi322
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

13 jan 2011, 19:43 0 x

[quote="mvdklip"]Vandaag hoorde ik ineens een zacht sissend geluid bij het rechtervoorwiel vandaan komen toen ik de auto na een ritje van een uur weer voor de deur parkeerde. Ik denk zelf aan een klein lek in de band. Het was erg nat vandaag en het geluid klonk een beetje zoals een lekke fietsband als je die in een teiltje met water stopt op zoek naar het lek. ;)

Ik heb nu de band maar op spanning gebracht en ga morgen nog eens kijken of de spanning lager is. Iemand nog suggesties? Kan het nog iets anders zijn dan de band?[/quote]

Waren je remmen niet warm en dat het geluid veroorzaakt werd door druppels water.
mvdklip

13 jan 2011, 21:31 0 x

Ik denk niet dat het de remmen zijn. Ik heb nog een filmpje gemaakt met mijn mobieltje met daarop het bewuste geluid. Als het lukt zal ik die toevoegen aan deze post.

Ik heb het nog even laten horen bij de plaatselijke Audi dealer, maar ze konden er daar ook niks van maken. Ik dacht zelf nog aan een gare schokbreker of iets dergelijks, maar dat komt voornamelijk omdat de "zuigers" van de achterklep niet meer helemaal lekker zijn en ook een dergelijk geluid maken als de klep open staat.

Hier de link naar het geluid:
http://www.filedropper.com/mov00050

Dit is het geluid zoals het eerder op de dag klonk. Toen was het echt vrij luid en eerlijk gezegd snap ik nu ook weer waarom ik direct herkende dat ik er iets niet klopte met de auto. Aan een lekke band dacht ik nog niet met dit geluid. :lol:

Later klonk het geluid meer als een gewoon sissen en veel zachter. Toen pas ging ik aan een band denken.
mvdklip

15 jan 2011, 21:20 0 x

Goed, een band, een spijker, wat lucht en wat water kunnen bij elkaar een heel raar geluid produceren. :P Case closed.
Plaats reactie