Past 195 breed?
- Pyro_loe
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Ik heb inderdaad koni fsd gemonteerd.
Maar vanuit het engelse forum heb ik gelezen dat het met de standaard schokbrekers ook geen problemen geeft.
Zoveel scheelt het ook weer niet
Tire Size Comparison
Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/km Difference
175/60-15 105mm 296mm 591mm 1857mm 539 0.0%
195/50-16 98mm 301mm 601mm 1889mm 529 1.8%
Maar vanuit het engelse forum heb ik gelezen dat het met de standaard schokbrekers ook geen problemen geeft.
Zoveel scheelt het ook weer niet
Tire Size Comparison
Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/km Difference
175/60-15 105mm 296mm 591mm 1857mm 539 0.0%
195/50-16 98mm 301mm 601mm 1889mm 529 1.8%
Idd dat scheelt dan weinig, ik heb deze banden op het oog: http://www.banden-pneus-online.nl/autob ... ,V,XL.html heeft iemand hier ervaring mee?
Helaas voor jou heb ik er geen ervaring mee,kan wel zeggen bezuinig niet op de banden
het is uiteindelijk het enige contact wat je hebt met de weg.
Ik heb ook geen idee hoe men tot de prijzen komt van 50 euro tot 160 euro .
Of de duurste band dan ook 2x zo goed is als de goedkoopste :?:
Ik wil even van de gelegenheid gebruik maken om te melden dat er in september (eerste keer) een meeting gaat plaats vinden van A2 rijders (aangesloten bij dit forum).
De meeting gaat plaats vinden op de 25e september op de parkeerplaats van AC de Meern.
Vanaf 12.00 uur
Zie ook de topic hierover onder "meeting" waar je inien je geïmteresseerd bent kunt aanmelden.
het is uiteindelijk het enige contact wat je hebt met de weg.
Ik heb ook geen idee hoe men tot de prijzen komt van 50 euro tot 160 euro .
Of de duurste band dan ook 2x zo goed is als de goedkoopste :?:
Ik wil even van de gelegenheid gebruik maken om te melden dat er in september (eerste keer) een meeting gaat plaats vinden van A2 rijders (aangesloten bij dit forum).
De meeting gaat plaats vinden op de 25e september op de parkeerplaats van AC de Meern.
Vanaf 12.00 uur
Zie ook de topic hierover onder "meeting" waar je inien je geïmteresseerd bent kunt aanmelden.
[quote="Rens 79"][quote="Erik86"]Goededag, ik ben nieuw hier.
We hebben afglopen weekend een Audi a2 proline uit 2001 gekocht.
Nu wil ik er nieuwe banden opleggen, is het mogelijk om van 185/50/16 naar 195/50/16 te switchen?Ook met stuurvrijheid rekeninghiudend. Ik wil nl een bepaald type band monteren en die iser niet in 185 breed. Heeft een van jullie dit zelf?
Alvast bedankt. Mvg Erik[/quote]
Welkom hier op het forum gefeliciteerd met je aankoop.
We hebben hier ook een voorstel topic dus........en maak gelijk even een foto,daar zijn we hier dol op.
En wat de banden betreft zou ik zeggen zie mijn onderschrift,ik denk dat 50 te hoog is.
Zie even voorstellen: even-voorstellen-a2-erik-t969.html
Even voorstellen : even-voorstellen-a2-erik-t969.html
Rens 79[/quote]
We hebben afglopen weekend een Audi a2 proline uit 2001 gekocht.
Nu wil ik er nieuwe banden opleggen, is het mogelijk om van 185/50/16 naar 195/50/16 te switchen?Ook met stuurvrijheid rekeninghiudend. Ik wil nl een bepaald type band monteren en die iser niet in 185 breed. Heeft een van jullie dit zelf?
Alvast bedankt. Mvg Erik[/quote]
Welkom hier op het forum gefeliciteerd met je aankoop.
We hebben hier ook een voorstel topic dus........en maak gelijk even een foto,daar zijn we hier dol op.
En wat de banden betreft zou ik zeggen zie mijn onderschrift,ik denk dat 50 te hoog is.
Zie even voorstellen: even-voorstellen-a2-erik-t969.html
Even voorstellen : even-voorstellen-a2-erik-t969.html
Rens 79[/quote]
[quote="Romulus"][quote="lemoi"]ik heb winterbanden van 195 en passen prima. en als het goed is zijn ze 50 hoog. (zal ik binnenkort controleren)[/quote]195/50R15 gaat prima. In de 16 inch maten ben ik niet thuis.[/quote]
Gaat 195/65 ook passen? Op het duitse forum staat dat dit wordt afgeraden.
Heeft iemand dit weleens gepast?
Gaat 195/65 ook passen? Op het duitse forum staat dat dit wordt afgeraden.
Heeft iemand dit weleens gepast?
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Lijkt mij voor specifiek winterbanden niet de juiste keuze! Het beoogde doel van het monteren van winterbanden is meer veiligheid, dan moet je naar mijn mening het opties effect op de 2e plaats zetten en gaan voor een wat smallere band.
Het waarom kiezen voor een smallere band in relatie met een betere grip is in een ander topic reeds uit de treuren aan de orde geweest, even opzoeken dus.
Theo
Het waarom kiezen voor een smallere band in relatie met een betere grip is in een ander topic reeds uit de treuren aan de orde geweest, even opzoeken dus.
Theo