Aangezien m'n zomerbanden af waren was ik toe aan nieuwe. O.b.v. de ANWB test en het milieulabel spraken de Continental ecocontact 5 me wel aan.
Alleen, deze kon ik niet vinden in m'n oude maat 175-60-15.
Dus kwam ik uit op 175-65-15.
Omrekenen levert een hoogteverschil van 1,75 cm en een omtrekverschil van 5,5 cm. In totaal 2,98% verschil.
Hoewel deze maat niet voorkomt op de officiële A2 bandenmaatlijst gaf m'n snelheidsmeter zoveel teveel aan (bijna 10km) dat ik het wel aandurfde.
Ik heb ze besteld via Autobandenmarkt.nl. Nog op het goede moment voor €61,- per stuk. (Nu zijn ze al rond de €70.) Afleveren en monteren is gebeurt bij van Manen in Lelystad voor €15,- per stuk.
Het resultaat is dat de auto iets meer toeren nodig heeft alvorens te schakelen. De snelheidsmeter geeft nog steeds (iets) teveel aan maar dit is nu verwaarloosbaar. (Wel ff rekening mee houden! Eerder kon ik ongestraft "te hard" rijden!)
Ben nog aan het uitzoeken wat het resultaat is op het brandstofverbruik. Gelukkig houd ik het iedere tankbeurt netjes bij dus zodra ik meer weet laat ik het weten.
175-65-15 zomerbanden
- Audi_gekkie
Die Ecocontact 5 is een goede band. Die heb ik ook gehad op mijn vorige auto en beviel heel goed.
Rekening houden met je snejheidsmeter? Mwaah dat valt wel mee denk ik.
Ik zit met mijn nieuwe zomerbanden op 4,99% grotere diameter en mijn snelheidsmeter is nu exact goed!
Lees deze topic maar eens door:
het-kan-echt-net-t2387.html
Rekening houden met je snejheidsmeter? Mwaah dat valt wel mee denk ik.
Ik zit met mijn nieuwe zomerbanden op 4,99% grotere diameter en mijn snelheidsmeter is nu exact goed!
Lees deze topic maar eens door:
het-kan-echt-net-t2387.html