even ter info leuke uitleg:
http://www.amt.nl/techniek/artikel/2000 ... 8-10113568
Nieuwe Wielen
Lijkt leuk maar is broodje aap...
Als je van 13" naar 17" zou gaan, ja het kan ga je van 80 serie banden naar 30 of lagere....
Dus wiel blijft meestal zelfde diameter totaal...
Alleen meer velg en minder rubber en het gewicht, ja, ik bel je wel met mijn straks telefoon wielen!
Als je van 13" naar 17" zou gaan, ja het kan ga je van 80 serie banden naar 30 of lagere....
Dus wiel blijft meestal zelfde diameter totaal...
Alleen meer velg en minder rubber en het gewicht, ja, ik bel je wel met mijn straks telefoon wielen!
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... =mympBuyer
Wat denken jullie?
Geen A2 maar A3 bellen?
En de ET waarde weet ik niet zeker maar in plaats van 35 zou dat 38 moeten zijn...
En passen de 185/65/15 want de 195/55/16 is maar halve mm minder hoog.... en die
zouden volgens dit forum hier ook moeten passen...
Wat denken jullie?
Geen A2 maar A3 bellen?
En de ET waarde weet ik niet zeker maar in plaats van 35 zou dat 38 moeten zijn...
En passen de 185/65/15 want de 195/55/16 is maar halve mm minder hoog.... en die
zouden volgens dit forum hier ook moeten passen...
- Audi_gekkie
- Berichten: 5880
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
@Dirck 185/65/15 met ET38 zou moeten passen, maar bijv. 195/55/15 met ET38 gaat niet passen.
Ter vergelijking de 195/55/16 ET35 die ik gebruik, heb je bij een volledige stuuruitslag 6mm ruimte naar het binnenscherm!
Ter vergelijking de 195/55/16 ET35 die ik gebruik, heb je bij een volledige stuuruitslag 6mm ruimte naar het binnenscherm!
Spacers? Nee, die geef ik wel aan de Hoogleraar Lucht & Ruimte vaart van mijn zoon, maar ook Andre Kuipers was tegen 3 of 5 mm ringen....
De bedoeling is ook om er voordelige 185/65/15 banden onder te gooien en dus de goedkope veel verkochte VW Golf banden als 5 Seizoenen band van Nexen Priz 4S onder te hangen...
Ik had ze tot enkele maanden terug ook onder de Seat Ibiza...
Prima sloffen maar wel iets meer lawaai, geen 68 Db als nu met (te)Vredenstein... maar 72 Db, wel zuinige C klasse en vooral met nieuwe ruige winter profiel, alleen het rubber is iets aangepast.. dan hoor je ze nieuw vrij goed...
Voor het geval dat het profiel iets te hoog is... ik heb Spacers maar die Universele 4 & 5 gaten en van 98(fiat) tot 112, ja dat past maar de zowel voor 4 als 5 veroorzaakt een lichte onbalans in de naaf...
Ik hoop ze met de beloofde 4 mm zomer sloffen te kunnen halen, en dan tegen de herfst de nieuwe 5 Seizoenen eronder te zetten, ja 5 want wissel vallig is de 5e.
23 jaren terug in Zwitserland, in je zwembroek een baantje trekken en dan even naar buur dorpje, via een bergpas en sneeuwde het nog!
dikke laag en gelukkig geen Zomer/Winter wissel gedaan maar toen al 4 Seizoenen banden gekocht, ik ben tenslotte erg lui!
Bedankt voor de waarschuwing en 6 mm, dat is niet zoveel...
en de van Winterband afgeleide is vaak geen 7 maar 11 mm diep p rofiel!
Dus die 4mm extra hoogte moet ik wel hebben, niet verlaagd, ik wilde juist hoge instap maar extra hoge veren, niemand verkoopt ze!
Van 185/50/16 naar 185/65/15, ja het kan net!
De 6 spaaks Style, ik hoef dat massa product waar ik op 31 mei diverse van zag niet meer, geef mij de op de A2 Telefoontjes van Koop9 maar die ze ooit moest dumpen.. ja magazijn is ook duur als je bij de makelaar de meter prijs van dat soort Dealer panden weet...
Wegens geen A2 de maar 480 Gram zwaardere A3 Gesmede gekozen, dat is sterker en lichter dan die gegoten rommel uit de Autoshop!
Bedankt voor info...
De bedoeling is ook om er voordelige 185/65/15 banden onder te gooien en dus de goedkope veel verkochte VW Golf banden als 5 Seizoenen band van Nexen Priz 4S onder te hangen...
Ik had ze tot enkele maanden terug ook onder de Seat Ibiza...
Prima sloffen maar wel iets meer lawaai, geen 68 Db als nu met (te)Vredenstein... maar 72 Db, wel zuinige C klasse en vooral met nieuwe ruige winter profiel, alleen het rubber is iets aangepast.. dan hoor je ze nieuw vrij goed...
Voor het geval dat het profiel iets te hoog is... ik heb Spacers maar die Universele 4 & 5 gaten en van 98(fiat) tot 112, ja dat past maar de zowel voor 4 als 5 veroorzaakt een lichte onbalans in de naaf...
Ik hoop ze met de beloofde 4 mm zomer sloffen te kunnen halen, en dan tegen de herfst de nieuwe 5 Seizoenen eronder te zetten, ja 5 want wissel vallig is de 5e.
23 jaren terug in Zwitserland, in je zwembroek een baantje trekken en dan even naar buur dorpje, via een bergpas en sneeuwde het nog!
dikke laag en gelukkig geen Zomer/Winter wissel gedaan maar toen al 4 Seizoenen banden gekocht, ik ben tenslotte erg lui!
Bedankt voor de waarschuwing en 6 mm, dat is niet zoveel...
en de van Winterband afgeleide is vaak geen 7 maar 11 mm diep p rofiel!
Dus die 4mm extra hoogte moet ik wel hebben, niet verlaagd, ik wilde juist hoge instap maar extra hoge veren, niemand verkoopt ze!
Van 185/50/16 naar 185/65/15, ja het kan net!
De 6 spaaks Style, ik hoef dat massa product waar ik op 31 mei diverse van zag niet meer, geef mij de op de A2 Telefoontjes van Koop9 maar die ze ooit moest dumpen.. ja magazijn is ook duur als je bij de makelaar de meter prijs van dat soort Dealer panden weet...
Wegens geen A2 de maar 480 Gram zwaardere A3 Gesmede gekozen, dat is sterker en lichter dan die gegoten rommel uit de Autoshop!
Bedankt voor info...
- stefan74
- Berichten: 748
- Lid geworden op: 07 sep 2013, 21:40
- Locatie: Breda
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik ben redelijk tevreden met mijn Roadstone (Nexen) N Fera's in 205/40 R17 , ze zijn wel wat luidruchtiger dan Dunlop SportbluResponse en Good Year F1 Asy 2's; maar dan noem je ook wat.De bedoeling is ook om er voordelige 185/65/15 banden onder te gooien en dus de goedkope veel verkochte VW Golf banden als 5 Seizoenen band van Nexen Priz 4S onder te hangen...
Ik had ze tot enkele maanden terug ook onder de Seat Ibiza...
Prima sloffen maar wel iets meer lawaai, geen 68 Db als nu met (te)Vredenstein... maar 72 Db, wel zuinige C klasse en vooral met nieuwe ruige winter profiel, alleen het rubber is iets aangepast.. dan hoor je ze nieuw vrij goed...
Grip is bij normaal gebruik nat/droog uitstekend. Minpunt vind ik , het op hoge snelheid invoegen op de snelweg (scherpe bochten) , dan voel je dat de wangen wat zacht zijn en begint ie wat te zweven. maar dan bedoel ik met 100 km/h in z'n 3. Dus echt als je de max van de banden opzoekt. Voor de 45 euro die ik per band heb betaald (goed zoeken, meestal kosten ze rond de 60 euro) zijn het echt wel goede banden.
Als je van plan bent om Kumho's, Falkens, Vredesteins etc. te kopen is Nexen zeker een goed alternatief.
Nexen....
Bij de voorgeschreven 2.2 Ato is het dwijlen als mijn eerste auto 40 jaren terug!
Bij 2.5 begint het redelijk te worden....
Maar pas echt leuk bij 3.2 Ato, ja zover mogen deze 4 Seizoenen en krijg ik soms BBQ effecten als ik geen 50 Km maar 50 Miles het verkeerdplein wil nemen!
Ja, met de slappe wangen een dwijl tenzij je graag deze goedkope zooi misbruikte wat ik met jou eerder genoemde Dunlop, Good Year of Falken niet durf, net als Tevredenstein uit Enschede zeker geen 2e keus is, vooral niet met 4 x Zoen banden...
Kumho... dat is voor mij geen KUM meer maar HO.. erg veel lood nodig gehad tenzij ik mij vrouw een enorme vibrator wil geven...
Bij de voorgeschreven 2.2 Ato is het dwijlen als mijn eerste auto 40 jaren terug!
Bij 2.5 begint het redelijk te worden....
Maar pas echt leuk bij 3.2 Ato, ja zover mogen deze 4 Seizoenen en krijg ik soms BBQ effecten als ik geen 50 Km maar 50 Miles het verkeerdplein wil nemen!
Ja, met de slappe wangen een dwijl tenzij je graag deze goedkope zooi misbruikte wat ik met jou eerder genoemde Dunlop, Good Year of Falken niet durf, net als Tevredenstein uit Enschede zeker geen 2e keus is, vooral niet met 4 x Zoen banden...
Kumho... dat is voor mij geen KUM meer maar HO.. erg veel lood nodig gehad tenzij ik mij vrouw een enorme vibrator wil geven...
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Berichten: 2325
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
- Locatie: Almere
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
8-|
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.630.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl