Ervaringen met Camac BN313 banden

Discussie over banden en velgen
Audi_gekkie

23 aug 2016, 11:31 0 x

[quote="Peter;56664"]
Jelle schreef:
En ik woon in Zweden (en niet in België) maar het lukt me ook niet om dat in te voeren.

U vraagt, wij draaien :) Kleur en Land toegevoegd.[/quote]

Land is logisch dat deze er niet in staat, maar een originele kleur die ontbreekt niet.
Mooi dat deze ook is toegevoegd.
muurman

25 aug 2016, 21:38 0 x

Waarom zouden cover banden slecht zijn ? Bij oa vrachtwagens worden loopvlakken ook vervangen.
Maar om dit ivm milieu en grondstoffen te doen is niet actueel meer. Oude banden worden nu ook gerecicled
Pocoloco

25 aug 2016, 21:50 0 x

<a title="Link: http://www.audi-a2.nl/index.php?p=/profile/4231/muurman" href="http://www.audi-a2.nl/index.php?p=/prof ... muurman</a> schreef:
Waarom zouden cover banden slecht zijn ? Bij oa vrachtwagens worden loopvlakken ook vervangen.
Maar om dit ivm milieu en grondstoffen te doen is niet actueel meer. Oude banden worden nu ook gerecicled
Hergebruik is anders dan cover ,dat hoef ik je toch niet uit te leggen hoop ik .<br id="null">Vrachtautobanden zijn niet te betalen daardoor kiezen ze voor cover banden , de mannen kunnen maar net rond komen. 
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

26 aug 2016, 12:28 0 x

Daarom zie je ook wel eens van die grote lappen vrachtwagenband op de vluchtstrook liggen.
Omdat het zo goed is...........not.
Je halve wielkast wordt ook nog eens vernaggeld als dat loopvlak loslaat bij 100kph, daar gaat je winst, en dan heb ik het nog niet over veiligheid.......
Jelle
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

26 aug 2016, 22:37 0 x

Hoewel dit eigenlijk niet de plaats is, wil ik toch een pleidooi houden cq vooroordelen wegnemen die over "covers" de ronde doen. Ik heb overigens geen enkel belang, alleen (veel) ervaring met rondom venieuwde banden.
Ik heb zowel wintersets, allweather sets en zomerbanden op een Audi A6 3.0 quattro, een Audi Rs2 (net verkocht), een Audi A2 1.4 benzine en een Audi A2 1.4 diesel. Ook mijn vrouw heeft King Meiler op haar Audi A2 1.4 benzine. We rijden al 8 jaar veel op en neer naar Nederland en hebben dus al heel wat kilometers gemaakt, in alle weersomstandigheden. Mijn oordeel over de vernieuwde banden is positief: goede kwaliteit voor een relijke prijs.
In een interessante brochure van de Vaco (branche-organisatie wielen en banden) staan een aantal wetenswaardigheden:
- die stukken rubber langs de weg zijn meestal door warmgelopen remmen of geblokkeerde wielen: heet geworden en net zo vaak van "gewone" banden.
- er worden a-merkkarkassen gebruikt die nauwgezet zijn gecontroleerd; het daarna opleggen van wangen en loopvlak is identiek aan de produktie van "gewone" nieuwe banden
- Voor de produktie van een rondomvernieuwde band is 75% minder grondstof nodig dan die van een gewone band en 80% minder co2 uitstot bij de produktie..
- Vlieg je weleens? Zeer grote kans dat het vliegtuig waarmee je opstijgt (en landt) vernieuwde banden heeft (die worden zelfs meermalen van een nieuw loopvalk voorzien)
- .....en zo staan er nog meer dingen in die brochure;
  http://www.obo.nl/useruploads/files/vac ... _(def).pdf 

King Meiler heeft een leuk filmpje over de produktie:
https://www.youtube.com/watch?v=39-LmzQ16wg

(Het is dat ze niet in die maat gemaakt worden maar als dat wel zo zou zijn, zette ik ook King Meilers onder mijn Audi S8 V10. Zoveel vertrouwen heb ik in die banden)
Audi_gekkie

27 aug 2016, 00:44 0 x

Nou moeten we niet allemaal overstappen, want dan komt er een tekort aan A-merkkarkassen.

Ik heb vroeger wel van coverband gehoord, maar dacht dat dat allemaal was achterhaald.

Nou vind ik het met het oogpunt op het milieu zeker niet verkeerd, maar waarom gebruiken de grote autofabrikanten deze banden niet. Of wat denk je van een autofabrikant als Tesla? Word't zo'n auto nog milieuvriendelijker.

Ook kun je je afvragen waarom Dunlop, Michelin of andere grote merken dit niet doen.

Ik hoop dat Max zondag op "gewone" banden rijdt. B)
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 aug 2016, 06:47 0 x

Als je een S8 V10 in de stal hebt staan, zou jij daar coverbanden onder schroeven?
Omdat ze beter zijn voor het milieu? Omdat ze een paar tientjes goedkoper zijn?
Moest ik wel een beetje om lachen.............coverbanden onder een hp auto........zou niet eens op de gedachte komen.
Zelfs bij een RS2 niet.
Onder dat soort auto's zou ik alleen het beste van het beste willen hebben.
Plaats reactie