Bandenmaat
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
215/35/18 gaat net. Voor bredere bandenmaat zal meer aanpaswerk uit gevoerd moeten worden aan wielkasten.
Kijk ook eens op audia2.co.uk , het Engelse forum. Daar hebben ze de diverse combinaties uitgeprobeerd en de ervaringen gedeeld. Er is een topic waarbij alles netjes overzichtelijk bij elkaar staat . Heb even niet zo snel de link.
Mvg
Kijk ook eens op audia2.co.uk , het Engelse forum. Daar hebben ze de diverse combinaties uitgeprobeerd en de ervaringen gedeeld. Er is een topic waarbij alles netjes overzichtelijk bij elkaar staat . Heb even niet zo snel de link.
Mvg
- BlauweA2
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Leuk, ik ga dit topic volgen.
Was er een tijdje geleden ook naar op zoek voor de zgn. Gullideckels van de Audi A8:
viewtopic.php?f=12&t=7773&p=67824&hilit ... kel#p67824
Was er een tijdje geleden ook naar op zoek voor de zgn. Gullideckels van de Audi A8:
viewtopic.php?f=12&t=7773&p=67824&hilit ... kel#p67824
For those with an eye for the finer detail, I salute you.
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Bij de A2 is 17" met 205/40 banden nog wel comfortabel is mijn ervaring, hoewel veel A2-rijders de voorkeur geven aan 16" of zelfs 15".
En bij 18" is een petje verplicht, met de klep naar achteren,
en je moet rekenen op meer brandstofverbruik (door de grotere rol- en luchtweerstand)
En bij 18" is een petje verplicht, met de klep naar achteren,

- Mjs
Oke dank je. Ik had al een beetje begrepen dat men niet zo fan is van bepaalde aanpassingen aan een a2. Vind ik erg jammer dat je dan direct in een hokje word gestopt. Zijn ook auto liefhebbers die auto's aanpassen zonder bij de Mac tuners te horen...
- Peter_Maathuis
- Moderator
Geintje!
Je moet vooral doen wat je zelf mooi, prettig, ... vindt. Smaken verschillen en dat maakt een meeting van A2-rijders juist zo boeiend. Te zien wat de een mooi vindt en waar de ander van gruwelt!
Je moet vooral doen wat je zelf mooi, prettig, ... vindt. Smaken verschillen en dat maakt een meeting van A2-rijders juist zo boeiend. Te zien wat de een mooi vindt en waar de ander van gruwelt!
- stefan74
Als je voor een maatje kleiner gaat, 16 of 17", kan er achter schijnbaar tot 245 breedte op.
ET waarde en de J waarde vd velg komt dan wel erg nauw en spacers + aanpassingen aan de wielkuip is dan een must
https://wiki.a2-freun.de/wiki/index.php ... binationen
ET waarde en de J waarde vd velg komt dan wel erg nauw en spacers + aanpassingen aan de wielkuip is dan een must
https://wiki.a2-freun.de/wiki/index.php ... binationen