Opknappen huidige velgen

Discussie over banden en velgen
JJR
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

17 feb 2019, 19:17 1 x

jaapje schreef:
17 feb 2019, 12:49
Deze lijken ook wel leuk om op te knappen! ( JJR)

Even door scrollen naar de Engelse Audi TT.

http://www.apautos.nl/pages/demontageauto.html

er staan er meerdere op! die zwarte (rotors?) velgen zijn niks voor mij :) Ik ben nu op 3/4e van het opknappen van de 18" RS velgen, als de zomersets er weer ondergaan dan hebben de 8N en de 8Z weer dezelfde velgen en bijna dezelfde kleur.

kijk wel uit welke blanke lak je neemt. zilveren velgenlak gaat anders nog wel eens daarmee reageren en heel mooi wordt het dan niet meer...
jaapje
Audi A2 clublid
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

17 feb 2019, 19:30 1 x

Dat er zoveel TT -s bij elkaar staan! De Duitsers noemen dat Slachtfest, maar wel een sneu eind toch?
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

18 feb 2019, 10:03 0 x

De achterkant?

Vaak vies en goor en als je daar eerst ruig schoonmaakte kun je die in kleur en lak zetten.
Dan weet je of de gebruikte Zilver zoals die goedkope van Action niet 2K lak proef is zonder zichtbare schade! :mrgreen:

Ik spuit eerst de binnenkant die door de mooie gladde lak regelmatig word schoongespoeld door het rijden en zo remstof vrij bleef en mooi in kleur!

Voor mijn telefoon overbodig maar de 8 N velgen zie je tussen de grote gaten tussen de spaken de binnenkant ook helaas erg goed.
Je hebt zekerheid dat de lak soorten elkaar niet aantasten en schone binnenkant is niet zoveel extra werk... perfect schuren hoeft niet!
En met ander kleurtje bijstip even LV, RV, RA, en LA schrijven en je hoeft geen krijtje meer te lenen!
Dit komt dus tussen de grijze verf en de blanke lak!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Spits
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

18 feb 2019, 16:43 1 x

Zeg DMV, je bent toch niet weggejaagd toch ;) ? Velgen op laten knappen is niet heel voordelig.
In Badhoevedorp zit een straal en coating bedrijf waar ik weleens velgen heb laten stralen en poedercoaten, was het goedkoopste wat ik kon vinden; Eur 200,- voor 4 velgen.
Alternatief is zelf schuren en spuiten........... kost je wat zweet, en knaken voor spuitbussen. Voor het mooi(ste) resultaat is eerst de banden eraf halen het beste.

Cheers
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
JED1953
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

19 feb 2019, 08:49 2 x

Hoi mannen,
Het schoonmaken van de velgen heb ik voor de eerste keer gedaan met een spuitfles Dasty van de Wibra supergoedkoop zuinig in gebruik en de allerdikste troep loopt er zo af, darn ff naborstelen en afspoelen drogen laten en je kan schuren op de velgen. Je hoeft je banden niet te verwijderen, je kan ook de band leeg laten lopen , de band zakt dan wat ineen en je drukt daar een grote kartonnen ring die één keer inknipt ( de ene diameter ff kleiner als de velg, de andere ff groter als de Band)en deze leg je tussen velg en band plak deze vast en je kan dan zelfs de velgrand meespuiten. band weer op druk brengen et Voila.
Om veel remstof te voorkomen probeer je eens een paar keramische remblokken deze kosten wat meer, maar je velgen worden lang niet zo smerig als met conventionele remblokken en dan heb je ook nog vind ik betere remvertraging.
Succes ermee.

JED1953
JJR

19 feb 2019, 18:17 1 x

zoek de verschillen :P
IMG_1499.jpeg
IMG_1499.jpeg (3.09 MiB) 4407 keer bekeken
en
IMG_1574.jpeg
IMG_1574.jpeg (3.37 MiB) 4407 keer bekeken
Ik ben op 3/4e...
jaapje
Audi A2 clublid
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

19 feb 2019, 23:02 1 x

👍mooi hoor,eventueel nog blanke lak voor bescherming?
JJR

19 feb 2019, 23:33 1 x

ha Jaapje,

Ja dat zit erop ook. Is wel een goede laag bescherming maar de zilveren lak zelf wordt er ietsje minder mooi van. kleine kleurverschillen of afwerkingdetails komen beter naar voren en overall glanst het wel meer maar zie je wel iets meer oneffenheden.

De velgen waren echter te erg beschadigd om ze te laten stralen en dan alleen maar spuiten en het was dan ook een duur klusje geweest om alle 4 de velgen geheel glad en mooi gecoat te krijgen (+- 350 euro op zijn minst). Dan maar dus zelf gedaan :)
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

20 feb 2019, 11:55 0 x

Binnenkant velg ook even reinigen en spuiten en je ziet dat het daar ook langer schoon bleef.

Het relatief ruwe aluminium plakt alles aan en nu rij ik vaak door diepe plassen voor razend snel velgen spoelen, of was het nu buren pesten die ramen mogen wassen? Foutje....bedankt! :mrgreen:
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie