Welke zomerband met velgmaat 205/40/17?

Discussie over banden en velgen
Plaats reactie
WHM
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

28 jun 2019, 10:34 0 x

Beste forum-leden,

Binnen enkele weken/maanden moet ik 4 nieuwe zomerbanden laten monteren op mijn S-line velgen met de maten 205/40/17. Ik laat het bij deze maat, ondanks de voor- en nadelen van deze en andere maten.

Ik was benieuwd of jullie een sjabloon kunnen invullen als je nu met 205/40/17 banden rijdt:

A) welke merk en type banden heb je op je velgen?
B) de staat van je banden? (leeftijd band week en jaar bv 3219 en profieldiepte in mm)
C) hoeveel kilometers rijd je met deze banden per jaar? (als je een winterset hebt hiermee rekening houden)
D) rijstijl (sportief, rustig of mix) en percentage snelweg en bebouwde kom (bv 20% vs 80% totaal 100%)
E) pro en cons van je gekozen autobanden (graag uitleg erbij, geen levensverhalen typen maar ook geen nietszeggende kreten vermelden)

Graag iedereen die mijn vraag beantwoordt, een nieuw sjabloon gebruiken dan blijft het overzichtelijk.
Ik ben benieuwd wat iedereen rijdt en hoe zij dat ervaren. Ik probeer zoveel mogelijk subjectieve elementen te elimineren.

Bedankt voor de moeite alvast!
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

28 jun 2019, 14:44 0 x

Bandenspotter.nl is voor voordelige aanbieders.

Zelf ga ik liever voor 215/40/17 nauwelijks of niet duurder, iets meer comfort en de stoep of was het nu de velg die dan langer heel bleef....?

Velg rand bescherming vind je er ook.
Van Dubieuze Afhaal Chinees tot de 4x duurdere vaak!

Zelf ga ik voor 4 seizoenen.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
WHM
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

28 jun 2019, 15:05 0 x

eekhoorntje schreef:
28 jun 2019, 14:44
Bandenspotter.nl is voor voordelige aanbieders.

Zelf ga ik liever voor 215/40/17 nauwelijks of niet duurder, iets meer comfort en de stoep of was het nu de velg die dan langer heel bleef....?

Velg rand bescherming vind je er ook.
Van Dubieuze Afhaal Chinees tot de 4x duurdere vaak!

Zelf ga ik voor 4 seizoenen.
Dirck,

Bedankt voor je goedbedoelde info mbt andere maat.
Zou je nog jouw info kunnen delen?
Volgens mij heb jij een set S-line liggen...
Dank
Plaats reactie