Lekke band
[quote="j.hoeben1"]Heeft er al eens iemand een lekke band gehad met de A2. Ik nog niet maar heb er eigenlijk geen goed gevoel over met dat reparatie setje als ik er mee naar het zuiden rij op vakantie. Heeft hier al iemand ervaring mee.[/quote]
Ik zou me niet druk maken, die reparatiesetjes schijnen goed te werken. Bovendien, wat is de kans op een lekke band ? Ik vind het risico te klein om continu met een reservewiel rond te rijden. Even afkloppen: 1 lekke band in 21 jaar !! (en dat zijn heeeel veeeel kilometers).
Ik zou me niet druk maken, die reparatiesetjes schijnen goed te werken. Bovendien, wat is de kans op een lekke band ? Ik vind het risico te klein om continu met een reservewiel rond te rijden. Even afkloppen: 1 lekke band in 21 jaar !! (en dat zijn heeeel veeeel kilometers).
Ik had de auto koud 2 maanden .... en er zat een borgpen in mn achterband.
Ik had weinig zin om een goeie band te vernaggelen met een reparatiesetje, dus heb me onder garantie laten afslepen naar een bosch-garage.
Aldaar gekeken of er een prop in de band kon, maar helaas, hij was dusdanig lek dat het niet meer lukte.
Dus maar een nieuwe band besteld.
En meteen om een reservewiel gevraagd, dat was grappig:
Garage: We hebben nog wel een Audi-A4 wiel liggen
Ik: Nee dat pas niet, is een andere steek, 5x112
Garage: Oh, dan hebben we nog wel een BMW wiel
Ik: Nou, volgens mij wordt dat ook niks, da's geloof ik 5x120
Garage (na proberen): Nee, inderdaad, dat past niet
Ik: Heb je geen Polo, Ibiza of Fabia staan? Dat past wel.
Garage: We hebben een fabia, maar die heeft maar 4 wielbouten
Ik: Echt niet, die hebben er altijd 5
Garage: Nee hoor, deze heeft er 4
Ik: Zullen we even kijken?
Garage (na kijken): Ja, idd 5!
Ik: Ja, en hij past ook op mn A2, geef maar mee.
En geregeld was het ... :lol:
Maar, gebruik die reparatieset idd alleen in uiterste nood, want je kunt daarna je band weggooien. En volgens mij kun je er wel op rijden, maar het is niet echt aan te raden...
Ik had weinig zin om een goeie band te vernaggelen met een reparatiesetje, dus heb me onder garantie laten afslepen naar een bosch-garage.
Aldaar gekeken of er een prop in de band kon, maar helaas, hij was dusdanig lek dat het niet meer lukte.
Dus maar een nieuwe band besteld.
En meteen om een reservewiel gevraagd, dat was grappig:
Garage: Oh, dan hebben we nog wel een BMW wiel
Ik: Nou, volgens mij wordt dat ook niks, da's geloof ik 5x120
Garage (na proberen): Nee, inderdaad, dat past niet
Ik: Heb je geen Polo, Ibiza of Fabia staan? Dat past wel.
Garage: We hebben een fabia, maar die heeft maar 4 wielbouten
Ik: Echt niet, die hebben er altijd 5
Garage: Nee hoor, deze heeft er 4
Ik: Zullen we even kijken?
Garage (na kijken): Ja, idd 5!
Ik: Ja, en hij past ook op mn A2, geef maar mee.
En geregeld was het ... :lol:
Maar, gebruik die reparatieset idd alleen in uiterste nood, want je kunt daarna je band weggooien. En volgens mij kun je er wel op rijden, maar het is niet echt aan te raden...
[quote="Bob"]
[/quote]
Mijn set winterbanden met velg (en schroeven en naaf adapter) zijn A4 felgen, gelijk gekregen toen ik de auto nieuw kocht
[/quote]
Mijn set winterbanden met velg (en schroeven en naaf adapter) zijn A4 felgen, gelijk gekregen toen ik de auto nieuw kocht
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
[quote="lemoi"]naja, die audi verkoper zei dat het audi A4 velgen zijn en dat ie ze voor een zacht prijsje kon verkopen (waren dan ook gelijk 195/60 banden ipv 175/65)[/quote]
Hallo,
Even ter aanvulling, ik ben in het bezit van een A4 en een A2, en ik kan je verzekeren dat de A4 wielen niet passen op de A2! Niet alleen de steek is van belang maar wat veel mensen bij het aankopen van wielen vergeten is een heel belangrijk maatgegeven n.l. de ET- waarde (einprestiefe), deze bepaald hoever je velg t.o.v het hart (deel waar de bevestiging tegen de naaf zit) naar binnen c.q. naar buiten valt! Dit is zeer belangrijk omdat dit a) invloed heeft op je stuurgeometrie en b) omdat anders mogelijk je band aan de binnenzijde tegen een schokbreker zou kunnen komen(of bij verdraaien van het stuur in de uiterste stand tegen het binnenscherm).
Overigens heeft de A4 (die van mij althans) een steek van 5x 110 en de A2 5x100!
Thck
Hallo,
Even ter aanvulling, ik ben in het bezit van een A4 en een A2, en ik kan je verzekeren dat de A4 wielen niet passen op de A2! Niet alleen de steek is van belang maar wat veel mensen bij het aankopen van wielen vergeten is een heel belangrijk maatgegeven n.l. de ET- waarde (einprestiefe), deze bepaald hoever je velg t.o.v het hart (deel waar de bevestiging tegen de naaf zit) naar binnen c.q. naar buiten valt! Dit is zeer belangrijk omdat dit a) invloed heeft op je stuurgeometrie en b) omdat anders mogelijk je band aan de binnenzijde tegen een schokbreker zou kunnen komen(of bij verdraaien van het stuur in de uiterste stand tegen het binnenscherm).
Overigens heeft de A4 (die van mij althans) een steek van 5x 110 en de A2 5x100!
Thck