4 Seizoenenbanden op de A2

Discussie over banden en velgen
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

21 dec 2021, 19:10 0 x

@Marc

De mindere grip bij nat weer is voor mij ook herkenbaar.
Kan ook te maken hebben met de verschillende breedte van de banden op mijn A2 (winterband 155 breed, zomerbanden 185mm breed)
Bij het wegrijden met nat weer slaan ze gemakkelijk door (levert een knipperend lampje in het dashboard op ... ;) )

Ik heb de winterbanden in de afgelopen 10 jaar wel eens uit kunnen proberen in de sneeuw, maar dat is niet vaak geweest.
Je rijd uitreindelijk een groot deel van de tijd met (te) smalle banden, die blijkbaar in de regen toch net wat grip te kort komen ten opzichte van zomer- of 4s banden.

Dank voor je verslag, en ik ben benieuwd naar je verdere ervaringen.
Gebruikersavatar
Marc
Audi A2 clublid
Berichten: 153
Lid geworden op: 25 jun 2009, 00:33
Locatie: Lisse
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

21 dec 2021, 21:21 0 x

Ja. Die originele (smalle) maat winterbanden heb ik op mijn vorige A2 ook gehad. Maar dat was idd geen succes, behalve in de sneeuw dan. haha!
Toen reed ik trouwens ook een 1.6 FSI met 17" velgen en 205 brede banden. Dat was wel wat anders. :cool:
Gebruikersavatar
Marc
Audi A2 clublid
Berichten: 153
Lid geworden op: 25 jun 2009, 00:33
Locatie: Lisse
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

28 dec 2021, 11:06 2 x

Gisteren een rit van 2 keer 2 uur gemaakt. De eerste lange rit op de nieuwe banden (Quatracs). Heel tevreden! Stil en liggen prima op de weg. Temperatuur was tussen de 3 en de 7 graden. Ook genoeg grip bij flink optrekken, dat was bij mijn vorige versleten Continental zomerbandenset wel anders ;) , maar die hadden dan ook maar 2 mm profiel.
Het zal ook helpen dat ik de hele set heb laten uitlijnen.
Heel tevreden dus so far!
Plaats reactie