Nieuwe winterbanden lopen langzaam leeg

Discussie over banden en velgen
Rens 79

29 okt 2011, 13:06 0 x

Zoals Theo al aangaf,de ventielen kunnen ook lekken op de aansluiting met de velg.
Ik laat bij het vervangen van de banden dan ook altijd nieuwe ventielen plaatsen.
falcon

29 okt 2011, 13:35 0 x

Ik heb ook een keer een lekke velg gehad, dat was met de standaard 15" lichtmetalen velg. Ik ging ermee naar de Profile omdat ik dacht dat 'ie gewoon lek was, maar daar gooiden ze 'm in een bak water en bleek de velg lek te zijn. Ik heb vervolgens de band eraf gehaald en de velg gerepareerd met een 2 componenten kneedmassa die echt overal op hecht. Heel dun laagje er overheen en dicht was 't!
Bij jou moet er wel iets ander aan de hand zijn, ik geloof er nix van dat alle 4 velgen tegelijk lek zijn. Ik denk aan een slechte lading ventielen, een slechte lading banden (niet waarschijnlijk) of een slechte manier van monteren (ook niet waarschijnlijk)... Je bandenboer kan er vast voor zorgen dat het hersteld wordt!
vos10
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

29 okt 2011, 14:35 0 x

Weet ik niet, ben nu bij bandenboer geweest en de ventielen lekten, oude ventielen zaten er in, ben ik bij de garage geweest waar ze die banden erop gezet hebben en dat verteld , zo die vent werd kwaad joh, hahaha , dit en dat , wij kunnen nooit iets goed doen bij jou, bla bla bla, dat komt omdat ik van t jaar ook nieuwe velgen had gekocht en bij hun eronder had laten zetten, nou hadden ze 1 velg ernstig beschadigd met het banden wisselen dus die moesten ze vergoeden, dat kon hij nog niet verkroppen denk ik . Wat een gezeik weer zeg , de garage waar ik het over heb is Van der Heijden uit dordrecht. Daar dus niet heen gaan. Ps die man van garage zei wel (en dat liet ie mij ook zien in de werkplaats) dat er altijd nieuwe ventielen ingaan. Sjonge wat was tie pist of
Rens 79

29 okt 2011, 14:53 0 x

Dus toch het ventielen verhaal,maar mooi dat het is opgelost.
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

29 okt 2011, 14:57 0 x

Onbegrijpenlijk dat hij niet standaard de ventielen (compleet) heeft vervangen!!
Laatst nog bij een niet garagebedrijf geweest (bandenbedrijfje van 2 marokkanen bij ons op het industrieterrein niet meer dan een grote loods met een brug, balanceerapparaat en een de- en monteerapparaat en heel veel banden).
Ik heb daar 4 keurige gebruikte bandjes voor een Honda Jazz op de kop getikt en zelfs zij vervingen bij het monteren van de banden de ventielen!
vos10
Audi A2 clublid

29 okt 2011, 17:28 0 x

Nou hij heeft er wel nieuwe ventielen in geplaatst zei hij, en dat zal misschien ook wel alleen ze lekten toch , kan gebeuren maar reageer dan niet zo of dat het mijn schuld is ofzo :roll:
Rens 79

29 okt 2011, 17:49 0 x

Tussen zeggen en doen zit nog een heel verschil,misschien heeft hij ervan geleerd en plaats hij vervolgens altijd nieuwe ventielen,is uiteindelijk ook goedkoper dat blijkt maar weer.
vos10
Audi A2 clublid

29 okt 2011, 18:52 0 x

Oude ventielen kon je niet gebruiken zei hij, die snijden ze er altijd uit.En dat liet hij ook zien aan de hand van een oud ventiel, Ja voor mij duurder ja haha ik ben naar iemand anders (een bandenboer ) gegaan en kostte me weer 34 euro... Achteraf ben ik naar desbetreffende garage teruggeweest om verhaal te halen, ik kon ook naar die garage toe gaan maar dan pas a.s donderdag en dat zei die man op zo'n manier van: het is altijd wat met jou, vandaar dat ik dus naar een bandenboer ben gegaan, maar kon het toch niet laten om dat nog even te gaan vertellen bij die garage en toen kreeg ik dus wat gezeik ...

ps En er zaten ook geen ventielen in de velg toen ik ze een aantal weken geleden had gebracht om de banden erop te laten zetten dus hij moet er wel nieuwe ingezet hebben lijkt mij...
Plaats reactie