Ik weet dat mijn stalen velgen met winterbanden wel ET 28 heeft, deze velgen zijn volgens mij origineel bij de auto geleverd destijds. Het betreft hier wel smalle 165 banden.
Durf niet te zeggen welke ET de standaard 15 inch velg heeft.
Mvgr
wielenconfigurator
[quote="Drenthe"]Volgens A2 -Wiki heeft de standaard velg ET 37, de link die ik doorstuurde geeft idd niet een goede weergave. [/quote]Toch zat me die ET28 niet lekker, ik dacht het ooit eerder gezien te hebben. En inderdaad: het is de ET-waarde van de smalste (5J) stalen velg!
[quote="Drenthe"]Excuus voor de spam..[/quote]Nee hoor, geen spam. Je hebt met de beste bedoelingen een, op zich handige, link geplaatst. Dat die niet compleet was, kon jij ook niet bedenken. De link is wel handig om de uitwisselbaarheid van velgen tussen verschillende modellen te zien. Maar daarbij moet je dus wel de velgbreedte en ET-waarde in gedachten houden en desnoods met spacers het verschil opheffen, mits niet te groot.
[quote="Drenthe"]Excuus voor de spam..[/quote]Nee hoor, geen spam. Je hebt met de beste bedoelingen een, op zich handige, link geplaatst. Dat die niet compleet was, kon jij ook niet bedenken. De link is wel handig om de uitwisselbaarheid van velgen tussen verschillende modellen te zien. Maar daarbij moet je dus wel de velgbreedte en ET-waarde in gedachten houden en desnoods met spacers het verschil opheffen, mits niet te groot.