reservewiel ?
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
als iemand een pomp zoekt zou ik die van marktplaats meteen arresteren.....
kost nieuw dik 300 en daar 47 euro incl verzenden. krijg je er nog een fles latex bij ook!
als je lek rijd en je spuit die fles er in leeg, moet je volgens de banden fabrikant en audi (alle merken) de band vernieuwen...
dat word een duur lek bandje.
er bestaat een middeltje in de handel dat je er later in kan doen op het balanceerapparaat en zachtjes rond te draaien of door hem een tijdje over de grond te rollen, en dan word de latex 1 grote bol en is de boel weer schoon en kan je de band met een prop of paddenstoel repareren als dit nog mogelijk is.
ik kan alleen nergens meer info van dit goedje vinden.
als je een band er af haald waar de latex in zit moet je heel goed oppassen want je zit ander geheel onder en anders je hele vloer. fijn spulletje.
kost nieuw dik 300 en daar 47 euro incl verzenden. krijg je er nog een fles latex bij ook!
als je lek rijd en je spuit die fles er in leeg, moet je volgens de banden fabrikant en audi (alle merken) de band vernieuwen...
dat word een duur lek bandje.
er bestaat een middeltje in de handel dat je er later in kan doen op het balanceerapparaat en zachtjes rond te draaien of door hem een tijdje over de grond te rollen, en dan word de latex 1 grote bol en is de boel weer schoon en kan je de band met een prop of paddenstoel repareren als dit nog mogelijk is.
ik kan alleen nergens meer info van dit goedje vinden.
als je een band er af haald waar de latex in zit moet je heel goed oppassen want je zit ander geheel onder en anders je hele vloer. fijn spulletje.
- joris1980
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
[quote="A2robin"]Ik vind een volwaardig reservewiel nogal wat plaats in nemen, zeker op vakantie.[/quote]
Ja dat zullen er wel meer vinden denk ik.
Maar ik ben samen met mn vriendin & we leggen onze tassen en zware spullen achter de stoelen en op de achterbank.
In de koffer gaan de lichte spullen; dun dekbed, kussens etc.
(doe dit ook vanwege gewichtsverdeling& zolang we nog met zn 2en zijn gaat t prima
)
Maar kan begrijpen dat je met meerdere personen wat ruimte mist als er een volwaardig wiel achterin ligt.
Groet, Joris1980
Ja dat zullen er wel meer vinden denk ik.
Maar ik ben samen met mn vriendin & we leggen onze tassen en zware spullen achter de stoelen en op de achterbank.
In de koffer gaan de lichte spullen; dun dekbed, kussens etc.
(doe dit ook vanwege gewichtsverdeling& zolang we nog met zn 2en zijn gaat t prima

Maar kan begrijpen dat je met meerdere personen wat ruimte mist als er een volwaardig wiel achterin ligt.
Groet, Joris1980
- Audi_gekkie
De opmerking dat je na het leegspuiten van het vulmiddel een nieuwe band moet kopen klopt, maar dat het een dure lekke band wordt niet.
Immers het apart aanschaffen van een velg met band kost ook geld en meer dan alleen een bandje.
Het gebruikmaken van ofwel een zomer- of winterband, die toch werkloos in de garage ligt, is een goed alternatief.
Ook ik kan tijdens vakantie echt geen reservewiel gebruiken en het is dus maar hopen dat mij pech gespaard blijft.
Je kunt ook kiezen voor een runflat-band.
http://www.euromaster.nl/runflat-banden
Immers het apart aanschaffen van een velg met band kost ook geld en meer dan alleen een bandje.
Het gebruikmaken van ofwel een zomer- of winterband, die toch werkloos in de garage ligt, is een goed alternatief.
Ook ik kan tijdens vakantie echt geen reservewiel gebruiken en het is dus maar hopen dat mij pech gespaard blijft.
http://www.euromaster.nl/runflat-banden
- joris1980
[quote="Audi-gekkie"]De opmerking dat je na het leegspuiten van het vulmiddel een nieuwe band moet kopen klopt, maar dat het een dure lekke band wordt niet.
http://www.euromaster.nl/runflat-banden[/quote]
Runflatbanden :?: :!: Zijn die te verkrijgen voor de A2 dan?
Kheb ff gekeken opd site, maar niks in de juiste maat.
Denk ook dat het een duur rondje banden word & je moet een monitoringssysteem in de auto hebben.
Nu kost een reservewiel wel geld, maar als je goed zoekt is dr vast n 2ehands te vinden voor een schappelijke prijs.
Joris1980
http://www.euromaster.nl/runflat-banden[/quote]
Runflatbanden :?: :!: Zijn die te verkrijgen voor de A2 dan?
Kheb ff gekeken opd site, maar niks in de juiste maat.
Denk ook dat het een duur rondje banden word & je moet een monitoringssysteem in de auto hebben.
Nu kost een reservewiel wel geld, maar als je goed zoekt is dr vast n 2ehands te vinden voor een schappelijke prijs.
Joris1980
- Audi_gekkie
Ze zijn niet makkelijk te vinden, maar wel in ruime keuze in de maat die ik gebruik op de A2.
http://www.banden-popgom.nl/banden/band ... enwagen-rf
Maar goed, wanneer heb je nou een lekke band?
Laat het eens per 100.000km zijn.
De kans dat je het gebeurt dat je net een nieuwe band (minder dan 10.000km) hebt aangeschaft is erg klein.
Met een reservewiel à 15kg heb je minder ruimte en rijd je onnodig het gewicht mee te zeulen.
Ja ja ik draaf nu door, maar een ieder moet het voor zich zelf weten.
Goed terug naar de topic:
[quote="gkalsbeek"]
Ik zoek in ieder geval dus eigenlijk een vervangende luchtpomp / compressor (hoe noem je zoiets ?)
Waarom geen reservewiel bij dit type auto?
Of zijn die er wel ? En zou het niet handiger zijn die gewoon bij je te hebben ?[/quote]
Ik denk dat zo'n compressor altijd wel handig is.
Het hoeft niet per se voor een band oppompen gebruikt te worden.
Ik heb 'm dit jaar gebruikt om dolfijnen mee op te blazen.
Opblaas dolfijnen voor de kinderen en papa natuurlijk :mrgreen:

http://www.banden-popgom.nl/banden/band ... enwagen-rf
Maar goed, wanneer heb je nou een lekke band?
Laat het eens per 100.000km zijn.
De kans dat je het gebeurt dat je net een nieuwe band (minder dan 10.000km) hebt aangeschaft is erg klein.
Met een reservewiel à 15kg heb je minder ruimte en rijd je onnodig het gewicht mee te zeulen.
Ja ja ik draaf nu door, maar een ieder moet het voor zich zelf weten.
Goed terug naar de topic:
[quote="gkalsbeek"]
Ik zoek in ieder geval dus eigenlijk een vervangende luchtpomp / compressor (hoe noem je zoiets ?)
Waarom geen reservewiel bij dit type auto?
Of zijn die er wel ? En zou het niet handiger zijn die gewoon bij je te hebben ?[/quote]
Ik denk dat zo'n compressor altijd wel handig is.
Het hoeft niet per se voor een band oppompen gebruikt te worden.
Ik heb 'm dit jaar gebruikt om dolfijnen mee op te blazen.
Opblaas dolfijnen voor de kinderen en papa natuurlijk :mrgreen:
A2Robin, inderdaad heel vervelend, maar ooit wel eens gestrand met een lekke band, midden in de nacht op de A2, op 40 km afstand van huis? :evil:Ik vind een volwaardig reservewiel nogal wat plaats in nemen, zeker op vakantie.
Ik zou zeggen: Als het ruimtegebrek dermate nijpend is, dan neemt moeders maar een koffertje ongedragen kleding minder mee!

Joris, je kunt voor de 3l tdi gewoon een Lupo reserveband met stalen velg gebruiken. Thuis wel weer even vervangen voor de originele Bridgestone Ecopia B381.Misschien zijn er voor de 3l tdi ook wel stalen velgen te krijgen?
- joris1980
Ach, een ieder moet het voor zich weten; de 1 wil zo min mogelijk gewicht in zn A2 meenemen,
de ander speel op safe & heeft van alles bij zich.
De 2e hoor ik bij :? , heb een volwaardig reservewiel,
vouwkrat met; brandblusser, kruissleutel, lampenset, ltr olie, 0,5ltr koelvloeistof, remvloeistof, tywraps, ducktape, maglite, setje bitjes+doppen (koplamp loshalen voor vervangen lampjes
, gaat vele malen makkelijker dan blind piellen onder de kap).
Ik weet t, zelden iets nodig. Maar als ik onderweg ben vind ik t prettig om voorbereid te zijn.
En mn A2 is toch wel zuinig
. Zeker nu dr n nieuwe luchtmassameter in zit
Weer 100pk&240nm terug :lol:
Joris1980
de ander speel op safe & heeft van alles bij zich.
vouwkrat met; brandblusser, kruissleutel, lampenset, ltr olie, 0,5ltr koelvloeistof, remvloeistof, tywraps, ducktape, maglite, setje bitjes+doppen (koplamp loshalen voor vervangen lampjes

Ik weet t, zelden iets nodig. Maar als ik onderweg ben vind ik t prettig om voorbereid te zijn.
En mn A2 is toch wel zuinig

Joris1980
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="joris1980"]
, gaat vele malen makkelijker dan blind piellen onder de kap).
Joris1980[/quote]
Doet me aan vroeger denken, toen een beetje automobilist nog wist wat er onder de motorkap zat
en zichzelf kon redden met z'n McGyver pakketje ...
Tegenwoordig heeft men aan een mobiele telefoon & lidmaatschap van de wegenwacht al genoeg.
"daar heb ik toch geen verstand van, kan beter even om hulp bellen".
Alleen de wachttijd kan soms flink oplopen ...

Joris1980[/quote]
Doet me aan vroeger denken, toen een beetje automobilist nog wist wat er onder de motorkap zat
en zichzelf kon redden met z'n McGyver pakketje ...

Tegenwoordig heeft men aan een mobiele telefoon & lidmaatschap van de wegenwacht al genoeg.
"daar heb ik toch geen verstand van, kan beter even om hulp bellen".
Alleen de wachttijd kan soms flink oplopen ...

Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Vooral in mijn oldies heb ik altijd wel een "noodpakketje" bij me, en zeker al ik er met eentje op vakantie ga. Dan heb ik zelfs een noodstarter bij me. Je zou maar ergens in het buitenland "in the middle of nowhere" stranden. Zoek dan maar een buitenlandse wegenwacht !!