Zomer

Discussie over banden en velgen
stefan74
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

26 apr 2015, 14:14 0 x

Met mn suffe kop de 88H versie besteld (eveneens begin maart) maar toen ik daar bij thuiskomst 6 weken later(...) achterkwam werden ze door Tirendo.nl zonder mankeren omgeruild voor de iets duurdere 87V versie (€ 87,99 p/st incl. verzending).
Hulde!

Grappig, ik heb ook Dunlop blue sportresponse( in 195/50 r15 ), maar ik heb juist de versie gekocht met de laagste speedrating; aangezien die voor de A2 al te hoog is (210 km/h vs 240 km/h).
Des te hoger de speedrating, des te minder comfort.
Maar comfort is bij jou geen probleem denk ik met 195/55 r16.

waarom trouwens geen 195/50 r 16? das al hoger dan normaal? Persoonlijk vind ik hoe de band op de velg ligt belangrijker dan wielkastvulling en comfort. (een A2 en comfort is volgens mij niet mogelijk met de korte wielbasis )

Ik weet trouwens volgend weekend of mijn '20mm' verlaging is gelukt met nieuwe KYB schokdempers en H&R veren; vrijdag gaat het er onder :)
Eekastar

26 apr 2015, 14:40 0 x

Des te hoger de speedrating, des te minder comfort
Maar comfort is bij jou geen probleem denk ik met 195/55 r16.
Precies daarom: in de mix v boven omschreven afwegingen is de 87V n compensatie voor het hogere (195/55/16) rubber.
Vulling vd wielkasten boeit me niet. Als t goed bekt is dat meegenomen...
4% meer wielomtrek komt vooral n lager toerental bij gelijke snelheid ten goede. En misschien n iets gunstiger verbruik.
De maat zelf is overigens iets gangbaarder in de handel en daardoor zijn ze per stuk aanzienlijk goedkoper dan de 50 versie :P
Ik weet trouwens volgend weekend of mijn '20mm' verlaging is gelukt met nieuwe KYB schokdempers en H&R veren; vrijdag gaat het er onder :)
Mooie zuinige verlaging, ben benieuwd hoe dat uitpakt.
Eekastar

26 apr 2015, 14:48 0 x

Bij mijn FSI zit er een B6 set op in combi met H&R veren.
Achter nog spoorverbreders gemonteerd voor een betere look.
Zolang het asfalt vlak is rijdt en stuurt het super.
Comfort is echter ver te zoeken.
Misschien dat een set 16 inchers in combi met 205 rubber het beste van beide is.
Interessant! Hoeveel is ie verlaagd met die H&R veren? Voor en achter evenveel?

En alléén achter spoorverbreders?
How that so? Spoorbreedte achter is af ingenieur altijd iets kleiner dan voor. Ivm sturen of 'wringen' vd auto in bochten...
Eekastar

26 apr 2015, 15:24 0 x

Ik verander mijn mening _na_ deze uitleg nog niet . ;)
Hoeft ook niet Pooc, zou maar saai zijn: reden we allemaal X( of allemaal :-&
Jammer dat je niet naar de meeting komt ,dan zou je eens met mijn A2 kart zo als jij dat noemt mogen rijden .
En dan wil ik jou mening nog eens horen.
Die Kugel is nog niet door de kerk, kan me op dit moment niet vastleggen dus ik hou je aanbod graag tegoed!
Audi_gekkie

26 apr 2015, 21:44 0 x

Ik ben erg benieuwd wat het verbruik gaat doen., mijn ervaring met grotere rolomtrek is dat de auto het zwaarder heeft en dat het verbruik meer word tov. de afwijking van de band.
Als pionier van deze bandenmaat op dit forum kan ik zeggen dat er niks negatiefs te melden is. Ca. 150-200t/pm lagere toeren bij dezelfde snelheid is gunstiger verbruik.
Plaats reactie