Scheef afslijten achterbanden
Je velgen staan dus een beetje als kever herbie? Dat is niet echt goed lijkt mij. Het cuppen is idd dat de band niet helemaal goed rond is. Dat heb ik bij mijn voorbanden. Hinderlijk iritant. Alsof er een grote schroef in je band zit als je rijdt. Zeker in de bebouwde kom tussen de 40-60km/h
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Als de banden aan de buitenzijde meer slijten dan aan de binnenzijde, dan is de wielvlucht niet in orde (te veel positief). Als dat links en rechts het geval is, zie ik niet hoe verschuiven van de achteras kan helpen: wat je aan de ene kant wint, raak je aan de andere kant kwijt.
Er moet dus iets anders aan de hand zijn, maar ik heb geen idee wat... Heb je de standaard veren / schokdempers of is daar iets aan gewijzigd?
Er moet dus iets anders aan de hand zijn, maar ik heb geen idee wat... Heb je de standaard veren / schokdempers of is daar iets aan gewijzigd?
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
- Audi_gekkie
Het geldt voor beide achterbanden. Vorige setje (Conti's) was dit probleem ook al.
Veren en dempers zijn standaard. De dempers zijn nog oké, d.w.z. de auto deint niet na.
Het komt jullie dus niet bekend voor.
Voordat ik de nieuwe Dunlops omgooi zal ik Audi-service Jan Los er eens naar laten kijken.
Bedankt voor de input voor dus ver.
Veren en dempers zijn standaard. De dempers zijn nog oké, d.w.z. de auto deint niet na.
Het komt jullie dus niet bekend voor.
Voordat ik de nieuwe Dunlops omgooi zal ik Audi-service Jan Los er eens naar laten kijken.
Bedankt voor de input voor dus ver.
top mounts / camber plates / misschien niet helemaal goed meer?
http://www.a2oc.net/forum/archive/index.php/t-3716.html

- Audi_gekkie
Vorige banden die ook zo afsleten hadden de standaard maten.<a title="Link: /index.php?p=/profile/4231/muurman" href="/index.php?p=/profile/4231/muurman">muurman</a> schreef:
je hebt grotere banden. staan ze daardoor niet net iets verkeerd?
Veer linksachter is 2 jaar geleden vervangen met de rubbers, dus daar ligt het ook niet aan.
- Audi_gekkie
Link gaat over de voorbanden.<a title="Link: /index.php?p=/profile/4118/JDuijnker" href="/index.php?p=/profile/4118/JDuijnker">JDuijnker</a> schreef:
top mounts / camber plates / misschien niet helemaal goed meer?
Volgens mij zitten er geen camberplates op de achteras.
Vorige banden die ook zo afsleten hadden de standaard maten.Audi_gekkie schreef:
<blockquote class="Quote">
<div class="QuoteAuthor"><a title="Link: /index.php?p=/profile/4231/muurman" href="/index.php?p=/profile/4231/muurman">muurman</a> schreef:
je hebt grotere banden. staan ze daardoor niet net iets verkeerd?
Veer linksachter is 2 jaar geleden vervangen met de rubbers, dus daar ligt het ook niet aan.
Tsja... dan ga je gewoon te hard door de bocht

</blockquote>
- Audi_gekkie
Hihihi dat moet het zijn @Eekastar. B)
Hoewel de voorbanden dit niet hebben.
Bandenspanning staat overigens altijd tussen de 2.5 en 2.7 bar.
Hoewel de voorbanden dit niet hebben.
Bandenspanning staat overigens altijd tussen de 2.5 en 2.7 bar.