Het relaas van nieuwe banden

Discussie over banden en velgen
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

01 jul 2011, 23:06 0 x

Leek hij een beetje op één van die figuren uit de fabeltjeskrant??

Alle gekheid op een stokje, ik kom vanwege mijn werkzaamheden bijna wekelijks een aantal keren in Nieuwegein bij de Innovam (opleidings- en examineringsinstituut in Nederland voor de Automobielbranche) en kom daar heel veel in contact met mensen van importeurs en dealers (ook van Pon) die b.v. vanuit de importeur bij de dealers zaken als garantieclaims etc. controleren of in Nieuwegein bijscholingen verzorgen in opdracht van de importeurs voor de monteurs, en ik weet hoe het in dat wereldje allemaal gaat.

Theo
j.hoeben1

02 jul 2011, 00:34 0 x

[quote="Thck"]Leek hij een beetje op één van die figuren uit de fabeltjeskrant??

Alle gekheid op een stokje, ik kom vanwege mijn werkzaamheden bijna wekelijks een aantal keren in Nieuwegein bij de Innovam (opleidings- en examineringsinstituut in Nederland voor de Automobielbranche) en kom daar heel veel in contact met mensen van importeurs en dealers (ook van Pon) die b.v. vanuit de importeur bij de dealers zaken als garantieclaims etc. controleren of in Nieuwegein bijscholingen verzorgen in opdracht van de importeurs voor de monteurs, en ik weet hoe het in dat wereldje allemaal gaat.

Theo[/quote]
Hoi Theo ,
Ik wil toch wel ff zeggen dat de Michelin ook wel een fijne band is ;) .
Ik denk wel dat hij wel sneller slijt maar het comfort vind ik persoonlijk beter omdat hij niet zo stug is als de conti.
Sjors
Thck

02 jul 2011, 12:58 0 x

Ben ik helemaal met je eens, ik heb ze zelf ook gehad en indien de keuze alleen betrekking zou hebben op het rijcomfort dan zou ik ze prefereren boven de conti's, echter (zoals je al aangaf) ze slijten wat sneller en daarom kies ik toch voor de conti's.

Theo
markio

18 sep 2011, 23:16 0 x

[/quote] Theo
Een aantal jaren geleden heb ik met weetjewel de transporter club een bezoek gebracht aan Pon.
En daar werd het volgende verteld alle Volkswagens en ik neem aan ook de Audi´s worden bij binnenkomst bij Pon(Nederland)op Conti´s gezet.
Pon is namelijk aandeelhouder van Conti, dus niets van fabriekswege.[/quote]
Je hebt helemaal gelijk, elke Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Porche, enz. enz. worden in Nederland (bij PON) omgezet op Continantal banden.

Alle banden die er af komen worden in land van herkomst verkocht zodat deze niet op de Nederlandse markt verschijnt. Bijv. Michelin worden per bulk in Frankrijk verkocht.
ruud

19 sep 2011, 13:19 0 x

Onze ervaring met die Conti's is dat het een prima band is tot ca 6a7mm restprofiel. Hierna worden ze hard en daar heb ik een slechte ervaring aan over gehouden. Ik vind ze het geld niet waard en dat is ook de reden dat er nu weer Michelins onder zitten.

groet, ruud
audietje

19 sep 2011, 15:15 0 x

6 a 7 mm restprofiel ? dat is dus nog bijna nieuw !
audietje
jmkoole

20 sep 2011, 14:01 0 x

Hier ook prima ervaring met Michelin Energy Saver onder de A2 1.2 TDI. In de maat 165 breed, want de originele 145 vind ik toch echt te smal.
Onder de twee Lupo´s Michelin Energy (Saver type is er niet in de maat 155) en Fulda Ecocontrol. Beide soorten banden bevallen ook goed. Qua rolweerstand (verbruik), geluid en weggedrag.
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
Ben_3L

01 feb 2012, 12:41 0 x

[quote="jmkoole"]Hier ook prima ervaring met Michelin Energy Saver onder de A2 1.2 TDI. In de maat 165 breed, want de originele 145 vind ik toch echt te smal.
Onder de twee Lupo´s Michelin Energy (Saver type is er niet in de maat 155) en Fulda Ecocontrol. Beide soorten banden bevallen ook goed. Qua rolweerstand (verbruik), geluid en weggedrag.[/quote]

Past 165 gewoon netjes op de originele velgen? Heb twee sets originele "magnesium" velgen voor de 1.2 TDI, maar als 165-breed hier ook op past maakt dat het zoeken naar banden een stuk makkelijker.
j.hoeben1

01 feb 2012, 17:07 0 x

[quote="Rens 79"][quote="Thck"]Ik denk dat je je mening niet meer bij hoeft te stellen, ook ik rijdt al jaren met Conti's onder mijn Audi's die vanaf fabriekswege bijna altijd geleverd worden met Conti's.
Helemaal geen slechte band.

Theo[/quote]

Een aantal jaren geleden heb ik met weetjewel de transporter club een bezoek gebracht aan Pon.
En daar werd het volgende verteld alle Volkswagens en ik neem aan ook de Audi´s worden bij binnenkomst bij Pon(Nederland)op Conti´s gezet.
Pon is namelijk aandeelhouder van Conti, dus niets van fabriekswege.[/quote]

Mijn zoon kocht een tijdje terug een nieuwe VW Transporter en wat lagen er voor sloffen op, MICHELINS. Ik vroeg de verkoper naar de reden!! Toch een betere band als de Conti was zijn antwoord. Tja en ik moest hem daar toch gelijk in geven, op de slijtage na, daar is Conti beter mee. De kar heeft er met 75.000km nieuwe gekregen, niet slecht dacht ik zo en wat is er weer opgekomen, ja hoor weer Michelin. Ook hij is er van overtuigd dat de Michelin wel wat beter is dan Conti, en je gevoel, daar moet je voor gaan, Michelin of Conti, dat zal dan niet zo veel uitmaken.

Sjors
Okumaatje

01 feb 2012, 21:53 0 x

Ik heb zelf nog een setje 16 inch liggen en ik was aan het kijken voor banden hiervoor.

Aangezien ik afrolgeluid ook zeer vervelend vindt ben ik daar speciaal op gaan zoeken. Ik gebruik hier www.autobandenmarkt.nl voor. Als je dan bij de testen kijk (autobandentest.com) kan je precies de cijfers zien voor alle eigenschappen.
Een band die op hetzelfde niveau staat als de Michelin Pilot Sport 3 is de Fulda SportControl. Deze is echter een heel stuk goedkoper. Op het moment is die band (jammer genoeg) niet meer leverbaar daar.

Wat mij verbaasd hier op het forum dat iedereen over 195-45-16 praat. Deze band is kleiner dan de originele maat :
175-60-15 = omtrek 1856,68
195-45-16 = omtrek 1828,09
205-45-16 = omtrek 1856,37

Mijn inziens zou je dus 205-45-16 moeten monteren. Als je een 17 inch velg eronder zet wordt daar ook een 205 op gemonteerd dus deze breedte moet geen problemen geven.
Plaats reactie