past 225/45 R17 ?

Discussie over banden en velgen
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

09 okt 2011, 13:00 0 x

Bij de ET-waarde doe Johan aangeeft zal er inderdaad geen probleem ontstaan, maar het is iets te kort door de bocht om te stellen dat "of het past" (en zoja) alle problemen uit de weg ruimt!! Passen doen n.l. heel veel velgen (mits de juiste steek en diameter van het naafgat), maar bij velgen spelen meer zeken een rol (zoals je al aangaf hier is al het nodige over gediscusiëerd), maar omdat het een hot itemis voor velen (blijkt wel uit de iedere keer weer opnieuw gestelde vragen hierover wil ik toch benadrukken dat het plaatsen van verkeerde velgen (dus die niet aan de gestelde voorwaarde voor de betreffende auto voldoen) er serieuze problemen kunnen ontstaan (denk hier b.v. ook aan overmatige belasting van het wiellager waardoor extra slijtage zal ontstaan en dan uiteraard de al eerder door mij aangehaalde negatieve invloed hiervan op de door de fabriek uitgekiende stuurgeometrie die vaak wordt onderschat).

Theo
Woco

10 okt 2011, 00:14 0 x

Pyro. Die velgen, wil je die reserveren voor mij? Stuur je morgen één privebericht
Plaats reactie