Vandaag bij het bedrijf geweest die de velg opnieuw ging richten.
Wat blijkt? De velg zit ruim binnen de toleranties van de fabriek!
Ze hebben de band een kwartslag gedraaid t.o.v. de velg en toen een beetje lood in de velg en klaar!
Ik was nu voor een paar tientjes klaar en anders het dubbele.
Valt mij een beetje tegen van mijn vaste bandenmonteur dat zij er vanuit gingen dat de velg krom zou zijn. :?
Het kan echt net... 195/55/16
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Heeft jouw vaste monteur wel op de stip op de band gelet:
http://www.autoweek.nl/vraagantwoord.php?id=3260
De stip geeft aan hoe de band het beste t.o.v. het ventiel geplaatst kan worden,
zodat er zo min mogelijk balanceergewichtjes nodig zijn.
De stip geeft aan hoe de band het beste t.o.v. het ventiel geplaatst kan worden,
zodat er zo min mogelijk balanceergewichtjes nodig zijn.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

Heb twijfels of de km teller wel echt klopt, want de banden die er nu onder zitten zijn nog dikker dan wat ik met 17" velgen had. Zoals jezelf hebt aangegeven is advies een iets dunnere band, maar het kan (met een hamer past alles... :lol: wiens onderschrift was dit nou[/size]).
- Audi_gekkie
[quote="Peter_Audi_A2"]Heeft jouw vaste monteur wel op de stip op de band gelet:
zodat er zo min mogelijk balanceergewichtjes nodig zijn.[/quote]
Er staat op deze band geen stip op.
Dat zei ik ook al tegen de monteur die de velg zou richten.
Hij zei dat die stip ook lang niet altijd klopt.
zodat er zo min mogelijk balanceergewichtjes nodig zijn.[/quote]
Er staat op deze band geen stip op.
Dat zei ik ook al tegen de monteur die de velg zou richten.
Hij zei dat die stip ook lang niet altijd klopt.
- Audi_gekkie
[quote="Logi"]Heb twijfels of de km teller wel echt klopt, want de banden die er nu onder zitten zijn nog dikker dan wat ik met 17" velgen had. Zoals jezelf hebt aangegeven is advies een iets dunnere band, maar het kan (met een hamer past alles... :lol: wiens onderschrift was dit nou[/size]).[/quote]
Nee km-teller klopt denk ik niet meer, deze wijkt denk ik bijna 5% af.
Dit percentage is het verschil tussen 185/50/16 en 195/55/16, dus dat zou de teller dan ook wel afwijken.
Ik draai dus minder km op de teller dan in werkelijkheid, sowhat :lol:
De A2 heeft toch al ruim 317.000km gereden, dus of het later nou 417.000 of 412.000 is maakt toch niet uit. :mrgreen:
Forumlid Bikemaster is goed met een hamer
Ik blijf me echt verbazen hoe veel dat uit maakt in comfort.
Ben elke dag blij dat ik die keuze heb gemaakt om 195/55/16 te nemen

Nee km-teller klopt denk ik niet meer, deze wijkt denk ik bijna 5% af.
Dit percentage is het verschil tussen 185/50/16 en 195/55/16, dus dat zou de teller dan ook wel afwijken.
Ik draai dus minder km op de teller dan in werkelijkheid, sowhat :lol:
De A2 heeft toch al ruim 317.000km gereden, dus of het later nou 417.000 of 412.000 is maakt toch niet uit. :mrgreen:
Forumlid Bikemaster is goed met een hamer

Ik blijf me echt verbazen hoe veel dat uit maakt in comfort.
Ben elke dag blij dat ik die keuze heb gemaakt om 195/55/16 te nemen

- Audi_gekkie
Na ruim een maand te hebben rondgereden met de 195/55/16 banden is aan te merken dat de achterbanden soms aanlopen.
Met 4 personen in de auto en met het nemen van sommige drempels raken één of beide achterbanden het plastic scherm in de wielkast.
Nee niet bovenin (verticaal), maar juist horizontaal gezien ter hoogte van de achterbumper.
Er zit in het plastic binnenscherm daar een langwerpige uitstulping. Geen idee waarom die daar zit, want deze is in te duwen en er zit niks achter.
Op die uitstulpingen (aan iedere achterzijde één) zitten bij mij nu kleine schaafplekjes.
Ik verwacht dat als je banden iets meer afslijten dit probleempje over is.
Heeft iemand enig idee waarom deze uitstulpingen er zitten?
Met 4 personen in de auto en met het nemen van sommige drempels raken één of beide achterbanden het plastic scherm in de wielkast.
Nee niet bovenin (verticaal), maar juist horizontaal gezien ter hoogte van de achterbumper.
Er zit in het plastic binnenscherm daar een langwerpige uitstulping. Geen idee waarom die daar zit, want deze is in te duwen en er zit niks achter.
Op die uitstulpingen (aan iedere achterzijde één) zitten bij mij nu kleine schaafplekjes.
Ik verwacht dat als je banden iets meer afslijten dit probleempje over is.
Heeft iemand enig idee waarom deze uitstulpingen er zitten?
Hoi, net nieuw op het forum en heb al veel nieuws gelezen. Gelijk ingeschreven voor de meeting in mei 2014. Om de winter veilig door te komen heb ik een paar vragen over banden. Als de band in de maat 195/55/16 net past (afrol 195.06), dan zou ik op mijn 16 inch velgen ook 175/60/16 (afrol 193.65) kunnen leggen, en zouden winterbanden in de maat 185/65/15 (afrol 195.25) nog net moeten passen?
groet,
Emo (ik rijd ook Volvo 142E)
groet,
Emo (ik rijd ook Volvo 142E)
- Audi_gekkie
[quote="Volvo142e"]Hoi, net nieuw op het forum en heb al veel nieuws gelezen. Gelijk ingeschreven voor de meeting in mei 2014. Om de winter veilig door te komen heb ik een paar vragen over banden. Als de band in de maat 195/55/16 net past (afrol 195.06), dan zou ik op mijn 16 inch velgen ook 175/60/16 (afrol 193.65) kunnen leggen, en zouden winterbanden in de maat 185/65/15 (afrol 195.25) nog net moeten passen?
groet,
Emo (ik rijd ook Volvo 142E)[/quote]
Hallo Emo,
Ja beide zouden moeten kunnen.
Even een aanvulling late reactie op het soms schaven van de band tegen de kunststof wielkast.
Na ca. 5.000 op de banden gereden hebben komt dit niet meer voor.
groet,
Emo (ik rijd ook Volvo 142E)[/quote]
Hallo Emo,
Ja beide zouden moeten kunnen.
Even een aanvulling late reactie op het soms schaven van de band tegen de kunststof wielkast.
Na ca. 5.000 op de banden gereden hebben komt dit niet meer voor.