185/55-R15 of 195/50-R15???

Discussie over banden en velgen
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

04 jan 2014, 22:29 0 x

[quote="DitchA2"]De Goodyear Duragrip banden in de zelfde maat hebben een B-label? Dan neem je die toch?[/quote]
Oh jee, nu heb je Johan weer aan het twijfelen gebracht! :lol:

Edit: Joris ;-)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
joris1980
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

04 jan 2014, 22:58 0 x

[quote="HansJan"][quote="DitchA2"]De Goodyear Duragrip banden in de zelfde maat hebben een B-label? Dan neem je die toch?[/quote]
Oh jee, nu heb je Johan weer aan het twijfelen gebracht! :lol:[/quote]

Johan?? Heb ik iets gemist? Er wordt geschreven over Goodyear Duragrip, dit zijn zomerbanden. Ik heb het over 4-seizoensbanden, bij Goodyear is dit Vector 4 seasons.
Ga zelf voor Nokian All Weather plus, maat 175/65-r15. Deze hebben c-label voor zowel brandstof als grip-aspect :D

Joris1980
DitchA2

04 jan 2014, 23:25 0 x

[quote="joris1980"][quote="HansJan"][quote="DitchA2"]De Goodyear Duragrip banden in de zelfde maat hebben een B-label? Dan neem je die toch?[/quote]
Oh jee, nu heb je Johan weer aan het twijfelen gebracht! :lol:[/quote]

Johan?? Heb ik iets gemist? Er wordt geschreven over Goodyear Duragrip, dit zijn zomerbanden. Ik heb het over 4-seizoensbanden, bij Goodyear is dit Vector 4 seasons.
Ga zelf voor Nokian All Weather plus, maat 175/65-r15. Deze hebben c-label voor zowel brandstof als grip-aspect :D

Joris1980[/quote]

Dan heb ik niet goed gelezen, ik dacht dat dat niet zoveel verschil gaf, zomer of all-season.. ik ben wel benieuwd naar je bevindingen van de gekozen band.

Wanneer ik alle vier mijn velgen van de Goodyear Duragrips heb voorzien, zal ik mijn ervaringen ook op het forum plaatsen!

Groeten,

Paul
Johan

05 jan 2014, 13:45 0 x

[quote="joris1980"]Nou, ik ben dr denk ik wel uit :D Worden Nokian All Weather plus banden in de maat..... 175/65R15 :s hock: :? :lol:

Heb van alles vergeleken en deze komen t gunstigst uit qua verbruik & grip nat wegdek (beide C op bandenlabel :D )
Ze zijn iets groter dan mn oude banden, dus toch gunstig voor de km-teller. Ik neem dr gelijk 5, mn reserveband is een oudje met weinig profiel & dan heb ik gelijke maten!

Dank voor het meedenken & alle nuttige info!

Groet, Joris1980[/quote]

Sorry, ik snap het even niet. Eerst ben je op zoek naar de laagst mogelijke prijs, wat ik begrijp. Vervolgens koop je 5 nieuwe banden? Dat is even 20% extra uitgave, die je daar doet.....

Zelf rijdt ik overigens met 185/55/15 winterbanden op deze velgen. Ik ben er zeer tevreden over en het houdt de velg ook nog een beetje bij de stoeprand vandaan. Wel A-merk banden gebruikt (Michelin Alpin)
joris1980
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

05 jan 2014, 14:01 0 x

[quote="Johan"][quote="joris1980"]Nou, ik ben dr denk ik wel uit :D Worden Nokian All Weather plus banden in de maat..... 175/65R15 :s hock: :? :lol:

Heb van alles vergeleken en deze komen t gunstigst uit qua verbruik & grip nat wegdek (beide C op bandenlabel :D )
Ze zijn iets groter dan mn oude banden, dus toch gunstig voor de km-teller. Ik neem dr gelijk 5, mn reserveband is een oudje met weinig profiel & dan heb ik gelijke maten!

Dank voor het meedenken & alle nuttige info!

Groet, Joris1980[/quote]

Sorry, ik snap het even niet. Eerst ben je op zoek naar de laagst mogelijke prijs, wat ik begrijp. Vervolgens koop je 5 nieuwe banden? Dat is even 20% extra uitgave, die je daar doet.....

Zelf rijdt ik overigens met 185/60/15 winterbanden op deze velgen. Ik ben er zeer tevreden over en het houdt de velg ook nog een beetje bij de stoeprand vandaan. Wel A-merk banden gebruikt (Michelin Alpin)[/quote]

@Johan; Ik ben niet perse op zoek naar de laagst mogelijke prijs, maar de juiste prijs/kwaliteit-verhouding :D .
Snap je opmerking wel over 20% extra kosten, maar mn reserveband is echt n slechte met weinig profiel en andere maat.
Dus ga voor 5 nieuwe banden. Het worden Nokian All Weather banden, maat 175/65/15. Deze hebben c-classificatie voor brandstofverbruik & grip nat wegdek.
Betaal € 78,80 per band, kleine €400 voor 5 banden. Goede prijs naar mijn mening :)

Vriendelijke groet, Joris1980

Ps, zal in de toekomst mn ervaringen over de 4-seizoensbanden delen op t forum!
Plaats reactie