trilling
- floris schouten
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
er is gebleken dat er hoogteslag in de banden zit, en het lukt dus blijkbaar niet om dit te verhelpen middels balanceren, en vandaar dat er is besloten om 4 (betere) nieuwe banden te plaatsen
overigens waren zowel de wielen als banden geheel nieuw, dus geen show artikkelen
overigens waren zowel de wielen als banden geheel nieuw, dus geen show artikkelen
- Audi_gekkie
Nou dat is geen goede zet van Falken om zulke banden te leveren.
Zo komen ze nooit in het A-segment. Ach ieder merk heeft wel eens een maandagochtend productie.
Zo komen ze nooit in het A-segment. Ach ieder merk heeft wel eens een maandagochtend productie.
- floris schouten
update
vandaag was ik zo geirriteerd van de trilling dat ik ze weer heb verwisseld met mn oude wielen, gelijk de snelweg op om te testen... de trilling was volledig weg pffff dus voor nu rijd ik weer op mn oude wielen geheel trilling vrij
en dan woensdag weer naar de garage in de hoop dat het ik mn nieuwe rims weer kan gebruiken 
vandaag was ik zo geirriteerd van de trilling dat ik ze weer heb verwisseld met mn oude wielen, gelijk de snelweg op om te testen... de trilling was volledig weg pffff dus voor nu rijd ik weer op mn oude wielen geheel trilling vrij

- stefan74
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
ik had op mijn 16" een set redelijk dure Good Years, en nu op mijn 15" gesmede velgen een setje dunlop (sport blueresponse) en kreeg idd beide keren te horen van de 'oplegger' dat er érg weinig onbalans in de banden zat.
Wist niet dat dit nog zo'n grote rol kon spelen.
Ik kies meestal wel voor een test winnaar ipv semi budget aangezien het verschil op de totale aanschafprijs velgen+banden vrij klein is. Voor een 50-100 euro extra op het totaalbedrag heb je vaak topbanden ipv budgetmerk.
(ligt er een beetje aan welke maat, jou maat 205/45 is nou niet één van de goedkoopste, ik was zeer tevreden met mijn Good Years 205/45 maar heb er dan ook 390 euro voor betaald per 4 stuks; een setje falkens (Z912 of 914, jouw banden?) was totaal 221 euro incl.
Wist niet dat dit nog zo'n grote rol kon spelen.
Ik kies meestal wel voor een test winnaar ipv semi budget aangezien het verschil op de totale aanschafprijs velgen+banden vrij klein is. Voor een 50-100 euro extra op het totaalbedrag heb je vaak topbanden ipv budgetmerk.
(ligt er een beetje aan welke maat, jou maat 205/45 is nou niet één van de goedkoopste, ik was zeer tevreden met mijn Good Years 205/45 maar heb er dan ook 390 euro voor betaald per 4 stuks; een setje falkens (Z912 of 914, jouw banden?) was totaal 221 euro incl.
- A2again
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Zonder meteen veroordelend te willen overkomen, de wielen van genoemde leverancier zijn vaker geen A-keuze. Veel Russische makelij.
1.6 FSI | Avussilber | S-Line | 2003 | PDC - OSS leder - Bose - Navi - stoelverw. - EGR | 164.000 km
Lancia Delta HF LS | 1994 | zwart met. | 110.000km
Lancia Delta HF LS | 1994 | zwart met. | 110.000km
- floris schouten
kan kan kan...
ik hoop dat ze toch ok zijn
en anders gaan de wielen terug....
ik wis uiteraard dat ik imitatie wielen had gekocht, maar die zouden het ook goed moeten doen uiteraard
ik hoop dat ze toch ok zijn

en anders gaan de wielen terug....
ik wis uiteraard dat ik imitatie wielen had gekocht, maar die zouden het ook goed moeten doen uiteraard
- floris schouten
update
gister zijn de nieuwe banden er op gekomen
en vandaag snelg op naar mn werk
tot 110 niets, maar daar boven toch nog steeds trilling
het is wel iets minder, maar het zit er nog steeds
wat mij ook op valt, als ik ongv 120 rij, en er komt een lange flauwe bocht
waar ik op snelheid kan blijven rijden maar licht moet insturen dan gaat mn stuur erger trillen?
aan het begin van dit verhaal is door mijn garage wel de ashoes vervangen, zou dat hier mee te maken hebben?
ik heb zelfs gemerkt als ik nu mn oude wielen er op doe er ook n lichte trilling is..
pfffff hebben nu qua banden/wielen/uitlijnen/balanceren etc alles geprobeerd, maar denk nu niet dat het daar aan ligt.
gister zijn de nieuwe banden er op gekomen
en vandaag snelg op naar mn werk
tot 110 niets, maar daar boven toch nog steeds trilling
het is wel iets minder, maar het zit er nog steeds
wat mij ook op valt, als ik ongv 120 rij, en er komt een lange flauwe bocht
waar ik op snelheid kan blijven rijden maar licht moet insturen dan gaat mn stuur erger trillen?
aan het begin van dit verhaal is door mijn garage wel de ashoes vervangen, zou dat hier mee te maken hebben?
ik heb zelfs gemerkt als ik nu mn oude wielen er op doe er ook n lichte trilling is..
pfffff hebben nu qua banden/wielen/uitlijnen/balanceren etc alles geprobeerd, maar denk nu niet dat het daar aan ligt.
- floris schouten
hmmm
dit is vreemd!
originele wielen geprobeerd, inmiddels 3e set banden, uitgelijnd, gebalanceerd...
da garage heeft de homokineet etc gecontroleerd, zeggen niets te kunnen vinden.
maar de trilling blijft met 110 of harder
zo vet irritant dit...
dit is vreemd!
originele wielen geprobeerd, inmiddels 3e set banden, uitgelijnd, gebalanceerd...
da garage heeft de homokineet etc gecontroleerd, zeggen niets te kunnen vinden.
maar de trilling blijft met 110 of harder

zo vet irritant dit...