de juiste banden
Klopt, het verbaast me dan ook dat ze bij hem wél aanlopen.
Heb alles van tevoren heel aardig uitgeplozen & opgemeten: 195/55/16 móet vrijlopen in de wielkast. Verlagen kan tot 20-25mm, eventueel gaat t standaard veerpootrubber achter weer boven de veren (is bij S-line wat dunner had k begrepen) waarmee ik n kleine 10 mm aan hoogte kan winnen en toch nog iets naar buiten kan.
Heb alles van tevoren heel aardig uitgeplozen & opgemeten: 195/55/16 móet vrijlopen in de wielkast. Verlagen kan tot 20-25mm, eventueel gaat t standaard veerpootrubber achter weer boven de veren (is bij S-line wat dunner had k begrepen) waarmee ik n kleine 10 mm aan hoogte kan winnen en toch nog iets naar buiten kan.
Dus wat ik wil past niet!
Ja, de zomer banden van 7 mm hoog profiel lukt wel maar als ik lees dat je de eerste KM de achter wiel kuipen raakte...
Ik wilde 4 seizoenen banden en die zijn er in 2 soorten...
De Vredestein met zomer hoogte van 7 mm en de Nexen N Priz 4S die op de winter hoogte van 11 mm zit!
Dan is dat 4 mm hoger dus moet ik met blokken tussen de veren rijden tot ze tot onder de 7 mm zitten!
Hoewel ze iets meer lawaai maken, de Vredestein Lite is 68 Db de Nexen 72 Db. dus meer banden geluid vind ik het profiel mooier, lost sneeuw beter en ook diepe plassen..
Beide zijn C klasse gebruik voor droge weg, maar 50% goedkopere Koreaanse en leuk profiel, de Lite vind ik maar Lego blokjes met nep gras op zijkant...
Het zal dus wel weer 195/50/16 worden zodat ik wielkast veilig kan rijden...
Iets breder dan huidige 185/50/16 wegens velg rand schade kansen!
Ja, de zomer banden van 7 mm hoog profiel lukt wel maar als ik lees dat je de eerste KM de achter wiel kuipen raakte...
Ik wilde 4 seizoenen banden en die zijn er in 2 soorten...
De Vredestein met zomer hoogte van 7 mm en de Nexen N Priz 4S die op de winter hoogte van 11 mm zit!
Dan is dat 4 mm hoger dus moet ik met blokken tussen de veren rijden tot ze tot onder de 7 mm zitten!
Hoewel ze iets meer lawaai maken, de Vredestein Lite is 68 Db de Nexen 72 Db. dus meer banden geluid vind ik het profiel mooier, lost sneeuw beter en ook diepe plassen..
Beide zijn C klasse gebruik voor droge weg, maar 50% goedkopere Koreaanse en leuk profiel, de Lite vind ik maar Lego blokjes met nep gras op zijkant...
Het zal dus wel weer 195/50/16 worden zodat ik wielkast veilig kan rijden...
Iets breder dan huidige 185/50/16 wegens velg rand schade kansen!
Bij het nameten.... ja een zomerband is wel lager dan winterband..
Ik had hiervoor een merk van 185/65/15 en de zomerband met 7mm profiel was dus wel 8mm lager dan de 11 mm diepe groeven van de winterband..
Dus gewoon los naast elkaar nieuwe banden zonder velg!
Ja dat telde ook omdat ik las dat het achter aan kan lopen en ik dan 4 mm rubber extra heb!
195/50/16 zou ik wel doen maar de 55 serie niet.
Ik weet hoeveel werk het was voor demontage op het sloopwrak, en die 4 wielkasten..... en monteren is meestal iets lastiger...
Ik hoop op 31 mei een trekhaak + aanhanger te hebben, kan ik mijn ASF laten zien!
Ik had hiervoor een merk van 185/65/15 en de zomerband met 7mm profiel was dus wel 8mm lager dan de 11 mm diepe groeven van de winterband..
Dus gewoon los naast elkaar nieuwe banden zonder velg!
Ja dat telde ook omdat ik las dat het achter aan kan lopen en ik dan 4 mm rubber extra heb!
195/50/16 zou ik wel doen maar de 55 serie niet.
Ik weet hoeveel werk het was voor demontage op het sloopwrak, en die 4 wielkasten..... en monteren is meestal iets lastiger...
Ik hoop op 31 mei een trekhaak + aanhanger te hebben, kan ik mijn ASF laten zien!
- Audi_gekkie
- Berichten: 5880
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Ik praat alleen over de achterwielen.Ik heb op mn voorwielen ook 195/55/16 Dirck. Het heeft bij mij geen moment aangelopen.
Ja dat zou kunnen Rolf dat er iets speling op zit, maar nooit zoveel lijkt mij.Audi gekkie,
Heb jij soms iets speling op de ophangrubbers van je achteras?
Of je achterveren hangt wat lager of minder veerkracht of dempers en daardoor meer inzakt tijdens rijden.
Vanwege de vele km ters?
grt
Rolf
almere
Tijdens het inveren gaat blijkbaar het geheel niet 100% verticaal, maar ook iets naar achteren.
Vorig jaar is bij mij wel een nieuwe linker achterveer (origineel) opgekomen, dus misschien is het nu over met nieuwe banden.
Aan allen:
Verlagen is geen probleem met de 195/55/16 setup. Bovenin de wielkast is er ruimte genoeg.
Het gaat op de pijl op de foto die ik hierboven aan heb gegeven.
Achter ligt 195/45, die rijd ik eerst nog op.<blockquote class="Quote" rel="Eekastar">
En wat heb je er achter opliggen?
<:-P Moet kunnen, hoewel niet "de juiste banden" zal je AUA nét iets vlotter zijn geweest met die bandenmaat op de aangedreven wielen.
Hoe rijdt dat, twee verschillende maten voor<->achter?
Lig je achter volgens mijn berekening n kleine twee centimeter dichter op de straat...
als n Citroën DS B-)
Ik zeg: Foto!