Opknappen naafkappen
- Steefa2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Hoi A2 liefhebbers!
Heb net de zomerbanden met peperpots op m'n A2 gezet, super mooi vind ik, echter de naafkapjes zijn niet meer mooi en wil ik opknappen. Heeft iemand ervaring met het audi-embleem loshalen? Heb al een en ander geprobeerd maar zit supervast. Optie is om met een kwastje te verven maar wordt nooit zo strak als spuiten.
Heb net de zomerbanden met peperpots op m'n A2 gezet, super mooi vind ik, echter de naafkapjes zijn niet meer mooi en wil ik opknappen. Heeft iemand ervaring met het audi-embleem loshalen? Heb al een en ander geprobeerd maar zit supervast. Optie is om met een kwastje te verven maar wordt nooit zo strak als spuiten.
- Bijlagen
-
- IMG_20240424_190115.jpg (1.73 MiB) 1304 keer bekeken
-
- IMG_20240424_190108.jpg (2.93 MiB) 1304 keer bekeken
- Paulus
- Audi A2 clublid
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Je kunt de nokjes van binnenuit naar buiten drukken met een hulpstukje. Zorg wel dat je de naafkap ondersteunt zodanig dat het embleem los kan komen.
Een beetje wd40 op de nokjes kan helpen.
Er is wel risico dat het embleem breekt.
Gelijkmatig naar buiten drukken dus.
Een beetje wd40 op de nokjes kan helpen.
Er is wel risico dat het embleem breekt.
Gelijkmatig naar buiten drukken dus.
- HansJan
- Moderator
Moderator edit: dit onderwerp paste niet in het oorspronkelijke topic thuis, vandaar afgesplitst naar nieuw topic.
Je kunt ze inderdaad volledig demonteren, het vereist wat beleid. Lukt jou wel met de kokshanden
Succes, benieuwd naar het resultaat!
Je kunt ze inderdaad volledig demonteren, het vereist wat beleid. Lukt jou wel met de kokshanden

Succes, benieuwd naar het resultaat!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Blauwbaard
- Audi A2 clublid
Bij het verbuigen van kunststof altijd even verhitten met fohn of verfafbrander. Veel minder kans op breken. Als je gaat spuiten dan gebruik je netuurlijk eerst kunststofprimer.
- Steefa2
- Audi A2 clublid
Dat was ook een mooi project, Paulus. Vind ik een erg mooie combinatie geel met zwarte velgen! Zijn ze na 5-6 jaar nog steeds mooi?
Zelf ben iik nmiddels al zover dat ik ze heb gespoten en ze zijn best goed geworden op 1 na. Daar was ik mee begonnen toen ik nog dacht dat die chromen Audi ringen er nooit heel af zouden kunnen. Ik dacht dat met een penseeltje en metallicverf te doen maar dat word nooit zo strak als spuiten vanzelfsprekend. Wellicht ga ik die nog een keer weer ontlakken maar voor nu even goed.
Ik zet nog foto's van de klus op het forum binnenkort.
Zelf ben iik nmiddels al zover dat ik ze heb gespoten en ze zijn best goed geworden op 1 na. Daar was ik mee begonnen toen ik nog dacht dat die chromen Audi ringen er nooit heel af zouden kunnen. Ik dacht dat met een penseeltje en metallicverf te doen maar dat word nooit zo strak als spuiten vanzelfsprekend. Wellicht ga ik die nog een keer weer ontlakken maar voor nu even goed.
Ik zet nog foto's van de klus op het forum binnenkort.