Waarom passen mijn velgen niet. Ze komen van een Skoda steekmaat 5x100, naaf 57.1 mm E.T 38 en toch gaat de velg er niet op, lijkt wel of ze in het verleden een alu centreerring erin hebben geperst, waarvan ik dacht dat ze altijd van kunstof waren of weet iemand of die ooit van aluminum waren, anders word het de naaf uitdraaien wat jammer is, net nieuwe bandjes erop laten leggen die moeten dan weer eraf.
Dit zegt het web: "Geen enkele Skoda heeft een wielnaafgat van minder dan 57.1 mm. Alle Skoda modellen, zoals de Octavia, Praktik, Rapid, en Roomster, hebben een wielnaafgat van 57.1 mm. Dit geldt ook voor de Fabia en andere modellen".
naafgat lijkt/is te klein.
- bitcoinruudje
- Audi A2 clublid
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
- bitcoinruudje
- Audi A2 clublid
ja net gemeten 57.1 mm dus zou gewoon moeten passen, ET staat zelfs op de velg is 38, dus ook een probleem met ergens tegenaan komen valt af. Ik had al het idee om de naaf uit te frasen op een CNC, maar diameter van de naaf is al goed. Ik ga maandag even checken of er misschien wat roest zit ergens. maar verwacht dat niet, omdat de standaart velg (ook 57.1 er makkelik opgaat en zelfs te draaien is om de gaten voor de bouten uit te lijnen, erg vreemd allemaal (maar tis ook een vreemde auto vergeleken met zijn leeftijdsgenoten die allemaal zijn weggeroest.) 

- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Ik vermoed dat de niet plastic naafringen gecorrodeerd zijn op het wiellager. Wat er op geplaatst/ geperst is, kan er ook weer vanaf. Nog nooit meegemaakt. Heb je een foto? Het is relatief snel te zien wat er aan de hand is.
Audi A2 ATL ‘04 - Akoya Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
- bitcoinruudje
- Audi A2 clublid
Waaromm zou iemand plastic ringen op de standaart af fabriek velgen zetten en zou het zo gebeurd zijn ooit, waarom meet ik ook 57.1 mm op de Audi velgen die er al 23 jaar op zaten, alvast bedank voor het mee denken, je weet maar nooit, ik heb alleen maar gestoeit met hel linker voorwiel, dus ik ga volgende week eerst eens kijken of ze wel op het achterwiel willen, als dat wel lukt. is het een kwestie van voorwiellager eens hel;emaal glad te schuren en wat vet of olie erop te smeren.0,1 mm uitfrezen zou dan een laatste redmiddel zijn omdat de 5 wielbouten conisch zijn komt het wel toch wel in het midden lijkt me zo.
- bitcoinruudje
- Audi A2 clublid
Nou hier kan een slotje op. O.ok achter was een crime die erop te krijgen wat met de originele geen probleem was. Dus dacht ik stel Skoda velgen zijn gewoon iets strakker dan die van Audi, ik probeer het eens met dat zwarte plastic staafje met schroefdraad erop uit het boord gereedschap. (uit het boek: wielen wisselen voor dummy's) en toen lukte het heel moeizaam, maar het lukte, ikke blij, bedankt voor de tips allemaal.
Nu nog de vraag laat ik ze zo, of spuit in ze antraciet grijs?
Banden zijn trouwens: 195/50x15V dus ik verlies een beetje van de topsnelheid en comfort en win wat trekkracht, maar hoe vaak rijdt je nu 202 km/uur in een a2?
Nu nog de vraag laat ik ze zo, of spuit in ze antraciet grijs?
Banden zijn trouwens: 195/50x15V dus ik verlies een beetje van de topsnelheid en comfort en win wat trekkracht, maar hoe vaak rijdt je nu 202 km/uur in een a2?