Winterbanden
Ik rij al wel op winterbanden.
Nou waren mijn zomerbanden ook al niet best meer,en ik moet toch wel elke dag zo 120km rijden.
Veiligheid voorop.
Maar de tempratuur is er nog niet na alleen bij regen verneem je het verschil wel duidelijk.
Gr Arjan
Nou waren mijn zomerbanden ook al niet best meer,en ik moet toch wel elke dag zo 120km rijden.
Veiligheid voorop.
Maar de tempratuur is er nog niet na alleen bij regen verneem je het verschil wel duidelijk.
Gr Arjan
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Ik rijd op winterbanden om 2 redenen, het is uiteraard veiliger en aangezien ik met regelmaat even de grens over ga (5 minuten rijden zit ik in Duitsland) moet ik tijdens winterse omstandigheden wel aangezien je in Duitsland verplicht bent om je banden aan te passen aan de weersomstandigheden.
Theo
Theo
- Marc
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Nope. Voor de weinige kilometers en het niet buiten Ned. komen zijn zomerbanden goed genoeg. Wel zorgen voor ruim voldoende profiel uiteraard.
A2 Kristallblau; 1.4 benzine; 16" Style velgen; Open Sky System (werkt!); Concert 2 Radio/CD...
- Thck
[quote="Vegamobiel"]Nope het is nog veel te warm
en ik heb mijn banden laten sipen waardoor de grip veel beter is
http://www.profile-kersten.nl/site/serv ... sipen.html
[/quote]
Sipen is leuk, maar verandert niets aan de structuur van de band! de winterband heeft niet alleen een ander profiel maar ook de samenstelling van het rubber is anders waardoor er meer grip optreedt!
Het sipen is derhalve geen 100% alternatief voor een goede winterband!!
Theo
en ik heb mijn banden laten sipen waardoor de grip veel beter is
http://www.profile-kersten.nl/site/serv ... sipen.html

Sipen is leuk, maar verandert niets aan de structuur van de band! de winterband heeft niet alleen een ander profiel maar ook de samenstelling van het rubber is anders waardoor er meer grip optreedt!
Het sipen is derhalve geen 100% alternatief voor een goede winterband!!
Theo
- Thck
V.w.b. het aanpassen van je rijgedrag aan de weersomstandigheden dat spreekt natuurlijk voor zich. Maar blijft een feit dat bededen de 7 graden celcius er al een positief effect is met het rijden op winterbanden. En ook in België is het gedurende de winter ook met regelmaat een lagere temperatuur dan 7 graden.
Ik ben wel van mening dat indien je eenmaal winterbanden gereden hebt (dus ervaren hoe dit is) men dikwijls overtuigd is van het nut. Zelf heb ik ze inmiddels op beide Audi's (A4 en A2) en zou ook niet anders 's winters meer willen.
Theo
Ik ben wel van mening dat indien je eenmaal winterbanden gereden hebt (dus ervaren hoe dit is) men dikwijls overtuigd is van het nut. Zelf heb ik ze inmiddels op beide Audi's (A4 en A2) en zou ook niet anders 's winters meer willen.
Theo