Pagina 1 van 1

Bridgestone Turanza: doen of niet ?

Geplaatst: 15 mar 2012, 10:38
door Peter
De A2 moet een setje nieuwe zomerbanden. De orginele maat is vrij exotisch en daarom nogal aan de prijs. Als alternatief het volgende gevonden: Bridgestone Turanza ER 300 195/50 R15. Kosten: 325,- euro inclusief montage, ventielen en balanceren. Doen of is er een beter alternatief ?

Bridgestone Turanza: doen of niet ?

Geplaatst: 15 mar 2012, 11:14
door MN-NL
Hallo Peter,

Ik zou die Bridgestone persoonlijk niet doen. Niet vanwege de band maar omdat hij nogal breed en laag is. De A2 stuitert van zichzelf al wel genoeg, plus dat het sturen niet lichter wordt. En dat voor een auto die (bij ons tenminste) hoofdzakelijk in de stad onderweg is!

Wat dacht je van deze:
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... sowigan=So

Daarmee kom je met montage (ik tel even 20 Euro per wiel, en dat kan ook voor minder) op rond de 300 Euro uit?

De Falken is echt ok als band en een (neutrale) bandenboer of wellicht je garage in Annen kan die prima leveren schat ik zo!

Gr. Marc

Bridgestone Turanza: doen of niet ?

Geplaatst: 15 mar 2012, 13:12
door Peter
Goeie tip ! Ik kwam op de Turanza's omdat ik ze ook onder Volvo heb en daar voldoen ze prima, ze zijn vooral erg slijtvast. Ik heb de Falken even gegoogled en dat lijken me ook prima banden.

Bridgestone Turanza: doen of niet ?

Geplaatst: 15 mar 2012, 15:03
door Okumaatje
Ik had de Falken Ziex 195-45-16 onder mijn A2 maar ik vond ze herrie maken.

Op www.autobandenmarkt.nl kan je zoeken op jouw maat en daarbij staan altijd de bandentesten.
Daar staat bij autobandentest.com een tabel met van alles en nog wat en kan je de prettigste band op uitzoeken.

Je kunt de banden thuis af laten leveren of bij een garage bij jou in de buurt die met autobandenmarkt samen werkt.
Dat kun je direct op die website zien.

Bridgestone Turanza: doen of niet ?

Geplaatst: 15 mar 2012, 21:52
door Romulus
Mijn voorkeurmaten: 185/60R15 of 175/65R15. Tendentieel nauwelijks duurder dan de 195/50R15, minder rolweerstand dus lichter sturen en rollen, en bovendien een grotere afrolomtrek waardoor minder toeren bij dezelfde snelheid (zuiniger en stiller). Uiteraard speelt dat vooral op de snelweg. En de meerprijs verdient zich daardoor ook nog eens terug...