vervangen 15" velgen
hallo,
ik heb een scheur in mijn band. Ik dacht die even snel te vervangen maar ik stootte op een torx bout en daarvoor lag geen tool in de kofferbak. Het is een alu velg van 15".
Weet iemand welke maat van torx hiervoor te gebruiken valt? Waarom staat er trouwens één zo'n bout tussen de andere? Anti-diefstal?
bedankt alvast voor de hulp, want rijden kan er momenteel niet mee en dat flesje vuller heeft ook al niet geholpen...
Buddski
ik heb een scheur in mijn band. Ik dacht die even snel te vervangen maar ik stootte op een torx bout en daarvoor lag geen tool in de kofferbak. Het is een alu velg van 15".
Weet iemand welke maat van torx hiervoor te gebruiken valt? Waarom staat er trouwens één zo'n bout tussen de andere? Anti-diefstal?
bedankt alvast voor de hulp, want rijden kan er momenteel niet mee en dat flesje vuller heeft ook al niet geholpen...
Buddski
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ook welkom hier.........beter dan een band in je scheur......... :mrgreen:
Als het 1 bout van de 5 is is het 99.9% zeker een anti diefstal bout.
Zou nog even goed zoeken en je hele auto overhoop halen voor je verder gaat, ze zitten in de andere 3 ook.....
Ga terug naar de garage waar je hem gekocht hebt, wie weet heeft de vorige eigenaar dat ding nog.
Anders dit proberen: https://www.youtube.com/watch?v=mJUUyjJqk5A
PS: Even voorstellen in de showroom wordt zeer gewaardeerd!
Als het 1 bout van de 5 is is het 99.9% zeker een anti diefstal bout.
Zou nog even goed zoeken en je hele auto overhoop halen voor je verder gaat, ze zitten in de andere 3 ook.....
Ga terug naar de garage waar je hem gekocht hebt, wie weet heeft de vorige eigenaar dat ding nog.
Anders dit proberen: https://www.youtube.com/watch?v=mJUUyjJqk5A
PS: Even voorstellen in de showroom wordt zeer gewaardeerd!

- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik hoop voor jou dat je de anti-diefstal bout vindt. ik weet uit ervaring dat er minimaal 4 verschillende bij de A2 in omloop zijn. Bij een sleuteltreffen in Duitsland, wilde iemand zijn remmen gaan vervangen, de wagen stond op de brug.... en dan heb je geen passende anti-diefstal bout. Het was wel een beetje vreemd, hij had alle Duitse A2 rijders gevraagd om de bout, geen enkele pastte. De wagen had hij al weer buiten geparkeerd, kwam hij erachter dat hij mij niet gevraagd had, laat nou net die van mij passen....
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
inmiddel hebben we 5 masterset koffers met slotbouten want je moet toch ook eens vernieuwen...en het boevengilde minder de kans geven.
maar voor de A2 zijn er 2 sets
oude met met nummers 50 tm 61 en de nwe set met nummers 0 tm 9
als je langs de dealer rijd past hij even welke het is en besteld een nwe voor je.
wij geven meestal die uit de set mee met de klant en bestellen een nwe voor de set, ze zijn precies hetzelfde.
maar voor de A2 zijn er 2 sets
oude met met nummers 50 tm 61 en de nwe set met nummers 0 tm 9
als je langs de dealer rijd past hij even welke het is en besteld een nwe voor je.
wij geven meestal die uit de set mee met de klant en bestellen een nwe voor de set, ze zijn precies hetzelfde.
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Daar is dit forum nou exact voor bedoeld! Heel veel succes en we horen graag hoe het afgelopen is.
@koop9: is het zinvol om informatie over anti-diefstal bouten toe te voegen aan het draadje over velgen en banden?
Zelf zoek ik nog een goede set anti-diefstal bouten voor mijn Bolero's (terwijl niemand ze wil hebben) maar heb geen idee welke maten ik nodig heb.
@koop9: is het zinvol om informatie over anti-diefstal bouten toe te voegen aan het draadje over velgen en banden?
Zelf zoek ik nog een goede set anti-diefstal bouten voor mijn Bolero's (terwijl niemand ze wil hebben) maar heb geen idee welke maten ik nodig heb.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Heb helemaal geen sloten op mijn wielen ,vindt ik onzin . Dan nemen ze de hele auto mee ,dan maar je auto op blokken terug vinden :mrgreen:
Je kan alles beveiligen maar als ze iets echt willen hebben deinzen ze nergens voor terug.
hock:
Je kan alles beveiligen maar als ze iets echt willen hebben deinzen ze nergens voor terug.