Naafdoppen lichtmetaal Audi A2 1.2 TDi, waar te krijgen?
Voor m'n A2 1.2 TDi zoek ik naafdoppen.
De wieldoppen waren niet mooi meer, geoxideerd.
Garage zei me, waarom haal je de wieldoppen er niet af en rij je met de
mooie lichtmetalen velgen?
Heel goed idee, maar er zitten geen naafdoppen op.
Iemand einig idee waar er wat voor te krijgen is? Origineel of imitatie, als het maar mooi is!
Nu ziet het er niet uit, zie foto!
Hellup!
De wieldoppen waren niet mooi meer, geoxideerd.
Garage zei me, waarom haal je de wieldoppen er niet af en rij je met de
mooie lichtmetalen velgen?
Heel goed idee, maar er zitten geen naafdoppen op.
Iemand einig idee waar er wat voor te krijgen is? Origineel of imitatie, als het maar mooi is!
Nu ziet het er niet uit, zie foto!
Hellup!
Volgens mij heeft de 3L dezelfde gatafstand (4x100) als de Golf II, Golf III, Polo, Caddy etc. Als ik jouw velg zie, moet ik denken aan de simpele naafdoppen die ik op de Caddy had. Deze zwart kunststof doppen bedekten alleen de boutkoppen en de naaf. (Ik vind er zo snel geen foto van.) Maar ja, daar stond natuurlijk prominent een VW-logo op...
hock:
En hetzelfde geldt voor de zilvergrijze kunststof doppen die ik nog van de Golf heb liggen. Deze klik je ook zo over de boutkoppen heen, maar zijn ook geen "Audi-look"

En hetzelfde geldt voor de zilvergrijze kunststof doppen die ik nog van de Golf heb liggen. Deze klik je ook zo over de boutkoppen heen, maar zijn ook geen "Audi-look"

Als ik me niet vergis, staat de 3L standaard op lichtmetalen velgen (legering uit aluminium en magnesium), vaak 'magnesiumvelgen' genoemd. Zo te zien zitten deze bij Amsterram er inderdaad onder, en ik vind ze eerlijk gezegd niet lelijk. Een naafdop zou ze wel afmaken, ja!
De wieldoppen (ook aluminium) waren ook standaard en speciaal ontworpen voor een lage luchtweerstand. Ze kosten kennelijk een klein vermogen en zijn nogal snel beschadigd. Daar kan Amsterram blijkbaar ook over meepraten...
De wieldoppen (ook aluminium) waren ook standaard en speciaal ontworpen voor een lage luchtweerstand. Ze kosten kennelijk een klein vermogen en zijn nogal snel beschadigd. Daar kan Amsterram blijkbaar ook over meepraten...
[quote="Romulus"]Als ik me niet vergis, staat de 3L standaard op lichtmetalen velgen (legering uit aluminium en magnesium), vaak 'magnesiumvelgen' genoemd. Zo te zien zitten deze bij Amsterram er inderdaad onder, en ik vind ze eerlijk gezegd niet lelijk. Een naafdop zou ze wel afmaken, ja!
De wieldoppen (ook aluminium) waren ook standaard en speciaal ontworpen voor een lage luchtweerstand. Ze kosten kennelijk een klein vermogen en zijn nogal snel beschadigd. Daar kan Amsterram blijkbaar ook over meepraten...[/quote]
Romulus,
Ja die wieldoppen zijn me te duur en bij Jos zeiden ze waarom gooi je die wieldoppen er niet af, de velgen zijn hetzelfde als van de Lupo 3L.
Vandaar. Maar de Lupo heeft naafkapjes, en de A2 1.2 TDi helaas niet....
Heb al zitten zoeken op internet naar buisdoppen en ze dan zelf zilver spuiten, dat gaat 'm worden denk ik.
De wieldoppen (ook aluminium) waren ook standaard en speciaal ontworpen voor een lage luchtweerstand. Ze kosten kennelijk een klein vermogen en zijn nogal snel beschadigd. Daar kan Amsterram blijkbaar ook over meepraten...[/quote]
Romulus,
Ja die wieldoppen zijn me te duur en bij Jos zeiden ze waarom gooi je die wieldoppen er niet af, de velgen zijn hetzelfde als van de Lupo 3L.
Vandaar. Maar de Lupo heeft naafkapjes, en de A2 1.2 TDi helaas niet....
Heb al zitten zoeken op internet naar buisdoppen en ze dan zelf zilver spuiten, dat gaat 'm worden denk ik.
[quote="Romulus"]Eh, buisdoppen? :?: Wasda?
Met deze velgen kun je ook rustig zo rijden, inderdaad. Maar een naafdop maakt het wel áf.[/quote]
Buisdop of insteekdop, da's een kunststof dop die je in een (metalen) buis kan doen als afwerking.
Zijn hier en daar te koop, de Hornbach heeft alleen kleine maten.
Het gat is 56mm, maar na een paar milimeter zit een rand en dan wordt het gat kleiner.
Zoek eigenlijk iets dat er precies invalt.
Als ik het niet kan vinden, wordt het weer zelf wat maken...
Ziet er zo uit wat ik zoek:
Met deze velgen kun je ook rustig zo rijden, inderdaad. Maar een naafdop maakt het wel áf.[/quote]
Buisdop of insteekdop, da's een kunststof dop die je in een (metalen) buis kan doen als afwerking.
Zijn hier en daar te koop, de Hornbach heeft alleen kleine maten.
Het gat is 56mm, maar na een paar milimeter zit een rand en dan wordt het gat kleiner.
Zoek eigenlijk iets dat er precies invalt.
Als ik het niet kan vinden, wordt het weer zelf wat maken...
Ziet er zo uit wat ik zoek:
Aha, dus niet van d'n tuner maar van d'n loodgieter! :lol:
Dan moet je inderdaad net een dop vinden die in het naafgat past. Wildkamp heeft vaak een grote sortering, maar daar zie ik ze zo snel niet: http://www.wildkamp.com/wildkamp/Kappen_c_1010008
(dit zijn doppen die in het gat gaan, je zoekt een dop die op het gat blijft of in elk geval vlak afsluit)
Zit hier misschien iets voor je tussen? (ik weet niet of ze universele hebben): http://www.cultwheels.nl/index1.php?q=naafdop
Let ook op de UV-bestendigheid. Veel (wegwerp) kunststof artikelen zullen in de zon verouderen en bros worden. Natuurlijk kun je er ook een aantal op voorraad houden. Dit geldt dan niet zozeer voor de doppen die hiervoor bedoeld zijn, maar wel voor doppen van posterkokers, PVC-buizen, stoelpoten etc.
Dan moet je inderdaad net een dop vinden die in het naafgat past. Wildkamp heeft vaak een grote sortering, maar daar zie ik ze zo snel niet: http://www.wildkamp.com/wildkamp/Kappen_c_1010008
(dit zijn doppen die in het gat gaan, je zoekt een dop die op het gat blijft of in elk geval vlak afsluit)
Zit hier misschien iets voor je tussen? (ik weet niet of ze universele hebben): http://www.cultwheels.nl/index1.php?q=naafdop
Let ook op de UV-bestendigheid. Veel (wegwerp) kunststof artikelen zullen in de zon verouderen en bros worden. Natuurlijk kun je er ook een aantal op voorraad houden. Dit geldt dan niet zozeer voor de doppen die hiervoor bedoeld zijn, maar wel voor doppen van posterkokers, PVC-buizen, stoelpoten etc.