Pagina 1 van 9

Banden discussie

Geplaatst: 02 nov 2014, 10:58
door Eekastar
TNO doet, namens de Bandenhandel lijkt mij zo, n duit in t zakje vd discussie over de juiste, betere, ideale band onder je voertuig...Zie:http://www.nu.nl/geldzaken/3918354/bete ... dstof.html

Banden discussie

Geplaatst: 02 nov 2014, 11:50
door rolf
De grote merken hebben alleen maar goede en betere banden, blijf gewoon bij die chinese baggerzooi vandaan.Goedkoop is duurkoop, zeker met bandjes.

Banden discussie

Geplaatst: 02 nov 2014, 12:12
door Pocoloco
Mee eens Rolf

Banden discussie

Geplaatst: 02 nov 2014, 12:36
door Eekastar
ik sluit me natuurlijk bij de vorige sprekers aan...interessant echter is t om te zien hoe een aziatisch merk als Hankook ook in kwaliteit de concurrentie met "de betere merken" opzoekt.
Dat terzijde, geciteerd artikel betoogt dat bij een bewuste bandenkeuze geld op brandstof en levens bespaard kunnen worden. Hoe? Wordt niet duidelijk gemaakt.Lage rolweerstand levert wel wat brandstof besparing op maar resulteert in minder grip en langere remweg. Dat zal per saldo weer niet bijdragen aanvermindering van verkeersdoden.

Banden discussie

Geplaatst: 02 nov 2014, 14:56
door rolf
Zolang er mensen auto's besturen zal het mensenlevens kosten, die zij de grootste gevaar factor.

Banden discussie

Geplaatst: 02 nov 2014, 19:51
door Peter_Audi_A2
<font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">Quote uit de Telegraaf, waar dit bericht is van afgeleid:</font><i style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Arial, Helvetica, Geneva, sans-serif; font-size: 12px; line-height: normal;">"Een flink deel van dat geld wordt bespaard doordat er met goede banden minder hoeft te worden getankt. Ook neemt de CO2-uitstoot gigantisch af. En volgens de onderzoekers kunnen betere banden zorgen voor 43 minder verkeersdoden per jaar, omdat de remweg wordt verkort en de grip op het asfalt beter is."</i>
<font face="Arial, Helvetica, Geneva, sans-serif">
</font><font face="Arial, Helvetica, Geneva, sans-serif">Volgens mij zijn grip en lage rolweerstand tegenstrijdige eisen, wat zijn nu feitelijk goede banden?</font><font face="Arial, Helvetica, Geneva, sans-serif">
</font><font face="Arial, Helvetica, Geneva, sans-serif">Vindt trouwens wel knap dat Good Year volgens de tabel B voor brandstof en A voor grip weet te scoren.</font><font face="Arial, Helvetica, Geneva, sans-serif">Zouden ze bij de brandstoftest de banden stiekem iets harder opgepompt hebben?</font> ;)

Banden discussie

Geplaatst: 02 nov 2014, 20:14
door Eekastar
<i><b>Zouden ze bij de brandstoftest de banden stiekem iets harder opgepompt hebben?</b></i><font face="Arial, Helvetica, Geneva, sans-serif">Heeft Rolf misschien tóch n punt en moet TNO mensen testen ipv banden...  </font>:ar!

Banden discussie

Geplaatst: 02 nov 2014, 23:27
door Audi_gekkie
Als je zo nodig een lagere rolweerstand wilt hebben om brandstof te sparen, kies dan een smallere band.
Maar mij gevoel zegt ook dat een smallere band een langere remweg heeft dan de bredere versie. X_X

Banden discussie

Geplaatst: 03 nov 2014, 06:20
door Peter_Audi_A2
Voor lage rolweerstand moet je een zo groot mogelijk en smal mogelijk wiel hebben, zie de gouden koets ... ;) Voor grip op droog een zo breed mogelijk wiel met zacht rubber, zie de Formule 1.En dan moet het allemaal nog betaalbaar blijven, zie de gemiddelde autoband ...

Banden discussie

Geplaatst: 03 nov 2014, 09:33
door foppe
Zo simpel os het niet hoorBij F1 heb je van die grote vleugels ,die ervoor zorgen dat ie zelfs op het plafond blijft rijden.
Eenvriend van me heeft 195 onder zijn lupo 3L en gleed laatst van de weg sf. Een A2 3L met 145 bandjes heeft ontzettend veel grip ,ook in de sneeuw. 
Dus volgens mij is het een compromis tussen gewicht auto, druk per cm2 en breedte band.