Het kost wat, maar vanaf het 4e kwartaal van dit jaar is er een oplossing om je kostbare velgen te beschermen tegen stoeprandschade! :-D
http://cxo.nl/mobility/86065-slimme-wie ... inparkeren
Nooit meer beschadigde velgen!
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Audi_gekkie
Wel jammer dat die "voelsprietjes" op de band beschadigd raken of zijn dat de sensoren?
Nee maar je hebt gelijk dit is een mogelijkheid.
Er zijn ook banden met een extra rand tegen beschadigingen aan de velg.
@HansJan Mooi gevonden, maar alleen voor mijn R8 zinvol
Nee maar je hebt gelijk dit is een mogelijkheid.
Er zijn ook banden met een extra rand tegen beschadigingen aan de velg.
@HansJan Mooi gevonden, maar alleen voor mijn R8 zinvol

@Stefan: Die 195 lijkt idd flink uit te steken, maar dat komt misschien ook omdat er een velgbeschermer in het rubber zit (weet ik niet zeker, dunlop noemt dat MFS).
Toevallig heb ik een setje "pepperpots" weten te scoren met de A3 banden erop: 205 breed. Die steken ook over, maar lijkt niet zo "extreem" als op jouw foto. Wel fraai overigens
Ik heb zelf 185/60 banden gevonden (zelfde maat als polo tegenwoordig) voor op de velgen.
Toevallig heb ik een setje "pepperpots" weten te scoren met de A3 banden erop: 205 breed. Die steken ook over, maar lijkt niet zo "extreem" als op jouw foto. Wel fraai overigens

Ik heb zelf 185/60 banden gevonden (zelfde maat als polo tegenwoordig) voor op de velgen.