ET vraagje
- A2again
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Beste A2 rijders. Ik overweeg een 16" velg onder mijn 1.6 met ET 43. Krijg ik dan een 'aanloop'probleem met bandjes in de maat 205? De band staat immers 5 mm meer naar binnen in vergelijk met ET 38.
1.6 FSI | Avussilber | S-Line | 2003 | PDC - OSS leder - Bose - Navi - stoelverw. - EGR | 164.000 km
Lancia Delta HF LS | 1994 | zwart met. | 110.000km
Hangt ook nog af van de velgbreedte (J..) en vervolgens de bandenmaat (hoogte) die je erom hangt.
In de regel valt 5mm binnen de toleranties.
Wat ook n overweging is, maar waar ik geen ervaring mee heb, is of ET43 wel lekker rijdt/stuurt.
Ik ging liever 5mm naar buiten.
In de regel valt 5mm binnen de toleranties.
Wat ook n overweging is, maar waar ik geen ervaring mee heb, is of ET43 wel lekker rijdt/stuurt.
Ik ging liever 5mm naar buiten.
Vaak APK problemen, als je geen langere bouten monteerde of ze weten niet of het wel mag...
Aanlopen mag nooit voor APK en ik weet van mensen die hun 20 mm dikke er elk jaar af moeten halen, dus bij Zomer/Winter wissel gelijk de APK doen want op de Zomer sloffen met Spacers haalde hij het niet.
Vele kopen 5 of 3 mm en doen niets met de bouten en hoeveel gaat dan in de naaf?
Als je de bout in losse velg steek zie je hoeveel eruit steekt.
en dan het gat opmeten hoeveel schroefdraad daar zit...
De overgebleven rest bout uit velg moet gelijk of langer zijn dan schroefdraad in de naaf en ik weet dat sommige erg streng de APK doen.
Aanlopen mag nooit voor APK en ik weet van mensen die hun 20 mm dikke er elk jaar af moeten halen, dus bij Zomer/Winter wissel gelijk de APK doen want op de Zomer sloffen met Spacers haalde hij het niet.
Vele kopen 5 of 3 mm en doen niets met de bouten en hoeveel gaat dan in de naaf?
Als je de bout in losse velg steek zie je hoeveel eruit steekt.
en dan het gat opmeten hoeveel schroefdraad daar zit...
De overgebleven rest bout uit velg moet gelijk of langer zijn dan schroefdraad in de naaf en ik weet dat sommige erg streng de APK doen.
- A2again
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Heren, dank u voor de snelle reacties. Het is me duidelijk. Ik had m.i. erg fraaie VW velgen gezien (type Montreal) met genoemde ET waarde. Maar ik zoek rustig wat verder.
1.6 FSI | Avussilber | S-Line | 2003 | PDC - OSS leder - Bose - Navi - stoelverw. - EGR | 164.000 km
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Wat is eigenlijk je beweegreden om de S-Lines te vervangen door 16 inch?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Nee, duh, nu nog op wintersloffen :-D Maar in de voorstelronde van de 'blauwe' zaten er wel degelijk S-Lines onder ;-)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16