Wagen zonder velgen
- NicolasVDW
Hallo A2-vrienden,
Ik zou in de maand juli mijn velgen herdoen, echter heb ik geen andere set velgen met of zonder banden om de wagen in tussentijd op te zetten. Ik heb ook geen deftige krik.
Is het veilig de wagen op blokken te zetten of hebben jullie andere ideeën?
Dank bij voorbaat
Ik zou in de maand juli mijn velgen herdoen, echter heb ik geen andere set velgen met of zonder banden om de wagen in tussentijd op te zetten. Ik heb ook geen deftige krik.
Is het veilig de wagen op blokken te zetten of hebben jullie andere ideeën?
Dank bij voorbaat
Zoek niet verder, in Noord Holland, Hoorn liggen er 4 voor je klaar.
Deze oude VR6 velgen van een Passat uit 1991....
De Vredestein winterbanden uit 2000 zijn iets uitgedroogd maar je kunt dan doorrijden...
Ze mogen dus weg met banden, alleen zijn er 2 zo oud dat je wekelijks moet pompen omdat ze langzaam leeg lopen...
Verder prima banden als je wekelijks wilt bij pompen...
Ik wilde deze bijna dichte velgen poetsen tot chroom maar dat is wel veel en zwaar werk en ben nu bezig met Telefoon velgen.
Je mag ze halen.... ik ga nu even foto zoeken...

Met de Steek 5x100 en ET waarde dus ook geschikt voor VW Polio, Seat Ibiza en dus ook onze A2.. zelfs naafgat is 57.1 dus koop geen Subaru velgen voor tijdelijk want dat is veel vijl werk!
Ruilen voor een aantal biertjes van Colruyt is voldoende.
De beugel flesjes van Florreffe, Blond mag maar Dubbel en Triple vind ik lekkerste....
Ik zal hier geen foto van plaatsen omdat ik zondag 31 Mei commentaar kreeg op onze Bar!
Ja, zowel de Alcoholvrije van mijn zoon Sasja als die leuke beugelflesjes had ik op de spoiler staan en dat mag toch....
Om te voorkomen dat je bij volgende meating in 2016 een kofferbak vol moet halen dus daarom geen foto ervan...
Deze 185/65/15 velgen zijn halve mm hoger dan de 195/55/16 die net aan kunnen mits je geen extreem verlaagde hebt!
Dus bij standaard veren passen ze met banden!
Dirck.
Deze oude VR6 velgen van een Passat uit 1991....
De Vredestein winterbanden uit 2000 zijn iets uitgedroogd maar je kunt dan doorrijden...
Ze mogen dus weg met banden, alleen zijn er 2 zo oud dat je wekelijks moet pompen omdat ze langzaam leeg lopen...
Verder prima banden als je wekelijks wilt bij pompen...
Ik wilde deze bijna dichte velgen poetsen tot chroom maar dat is wel veel en zwaar werk en ben nu bezig met Telefoon velgen.
Je mag ze halen.... ik ga nu even foto zoeken...
Met de Steek 5x100 en ET waarde dus ook geschikt voor VW Polio, Seat Ibiza en dus ook onze A2.. zelfs naafgat is 57.1 dus koop geen Subaru velgen voor tijdelijk want dat is veel vijl werk!
Ruilen voor een aantal biertjes van Colruyt is voldoende.
De beugel flesjes van Florreffe, Blond mag maar Dubbel en Triple vind ik lekkerste....
Ik zal hier geen foto van plaatsen omdat ik zondag 31 Mei commentaar kreeg op onze Bar!
Ja, zowel de Alcoholvrije van mijn zoon Sasja als die leuke beugelflesjes had ik op de spoiler staan en dat mag toch....
Om te voorkomen dat je bij volgende meating in 2016 een kofferbak vol moet halen dus daarom geen foto ervan...
Deze 185/65/15 velgen zijn halve mm hoger dan de 195/55/16 die net aan kunnen mits je geen extreem verlaagde hebt!
Dus bij standaard veren passen ze met banden!
Dirck.
- NicolasVDW
Wow Dirck bedankt voor het aanbod. Noord-Holland is wel ver, maar daar heb ik het wel voor over.
Ik ga even kijken of ik het misschien op een efficiëntere manier kan meenemen.
Ik ga even kijken of ik het misschien op een efficiëntere manier kan meenemen.
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
@Dirck drinkt ook heel graag een Grimbergen, daar wil hij vast wel voor naar Belsjiek rijden! :-))
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Als je komt, toch eerst een PM of ik wel thuis ben, en ik kijk dan wel even in de Colruyt folder wat er deze week is.....
Ik zie geen woonplaats, alleen België en dat is best groot...
Baarle Hertog is te doen, net als Wortel maar Maastricht is verder weg... en wel NL!
Ik hoor wel en of je ze nu wilt lenen of kopen....
Poetsen tot Chroom is mooi maar veel werk.
Ik ga nu liever voor een Telefoontje... ook leuke velgen.
Ik zie geen woonplaats, alleen België en dat is best groot...
Baarle Hertog is te doen, net als Wortel maar Maastricht is verder weg... en wel NL!
Ik hoor wel en of je ze nu wilt lenen of kopen....
Poetsen tot Chroom is mooi maar veel werk.
Ik ga nu liever voor een Telefoontje... ook leuke velgen.
Lawaai en veel werk blijft het....
Eerst de A2E maken en dan zie ik later wel.
Als ik onze Vlaamse vriend kan helpen met tijdelijke velgen....
Ik weet dat de originele lak eraf halen al een ramp was....
En zonder lak is het binnen enkele weken weer dof en zwart...
Dus poetsen en spuiten en het is een hele klus.
Eerst de A2E maken en dan zie ik later wel.
Als ik onze Vlaamse vriend kan helpen met tijdelijke velgen....
Ik weet dat de originele lak eraf halen al een ramp was....
En zonder lak is het binnen enkele weken weer dof en zwart...
Dus poetsen en spuiten en het is een hele klus.
- NicolasVDW
Hallo @Dirck, ik woon bij Gent dus dat is wel een eindje (3u heen).
Maar is je bedoeling om te velgen uit te ruilen voor biertjes of slecht tijdelijk?
Normaal ben ik 4 juli in Tilburg (valt nog af te wachten), dan is het minder ver rijden
Maar is je bedoeling om te velgen uit te ruilen voor biertjes of slecht tijdelijk?
Normaal ben ik 4 juli in Tilburg (valt nog af te wachten), dan is het minder ver rijden
Prima, zal kijken of er iemand in de richting gaat.
Ik weet het zelf nog niet, uitlenen voor tijdelijk of wil je ze houden?
Ik vermoed dat het herstellen velgen veel tijd kost en dan moet je tijdelijk met banden hebben....
Daarom bood ik ze ook aan.
Op blokken en fietsen, je bent Eddy Mercks niet!
Wel heeft mijn zoon zo goed als straks een huisje in Delft, kopen, geen kamers huren, te duur en klein maar dat betekend dat als ik ze mee neem dat je rond die tijd wel dichterbij kunt halen.
4 Juli weet ik nog niet, 3 personen op vakantie en ik ga dan klussen naast mijn werk door de week....
En het bier.. ja als je betaal is het zwart werk en leuk toch...
Wel loop je het risico dat je nog enig statiegeld mag inleveren!
Zowel de normale 10 cent als de beugels die 40 cent opleveren dus niet zomaar het aantal noemen...
Met de net geen 4 mm kun je dus nog makkelijk een half jaar rond tuffen en wekelijks pompen, ja dat weet ik dus nu al.
Ik heb LV RV LA en RA ingeslagen, dus let erop, als je links/rechts wisselde spoor je niet... en voor achter houden zodat je weet of je voor of achter wekelijks moet oppompen...
Ja, wisselde ik elk jaar 2x maar nu met 4 seizoenen banden niet meer!
Dus geen krijtje meer nodig en ik heb ze achterin dus had het er bij iedereen in kunnen rammen, helaas 31 mei vergeten!
Hoewel ik dus plannen had, afscheid nemen na zoveel jaren moet toch kunnen, anders had ik nog steeds in het E Type gereden, en was ik hier niet geweest... wel lege portemonee natuurlijk...
Ik hoor wel wat jou het beste uit komt en Delft is toch 100 Km dichterbij dan Hoorn....
Ik weet het zelf nog niet, uitlenen voor tijdelijk of wil je ze houden?
Ik vermoed dat het herstellen velgen veel tijd kost en dan moet je tijdelijk met banden hebben....
Daarom bood ik ze ook aan.
Op blokken en fietsen, je bent Eddy Mercks niet!
Wel heeft mijn zoon zo goed als straks een huisje in Delft, kopen, geen kamers huren, te duur en klein maar dat betekend dat als ik ze mee neem dat je rond die tijd wel dichterbij kunt halen.
4 Juli weet ik nog niet, 3 personen op vakantie en ik ga dan klussen naast mijn werk door de week....
En het bier.. ja als je betaal is het zwart werk en leuk toch...
Wel loop je het risico dat je nog enig statiegeld mag inleveren!
Zowel de normale 10 cent als de beugels die 40 cent opleveren dus niet zomaar het aantal noemen...
Met de net geen 4 mm kun je dus nog makkelijk een half jaar rond tuffen en wekelijks pompen, ja dat weet ik dus nu al.
Ik heb LV RV LA en RA ingeslagen, dus let erop, als je links/rechts wisselde spoor je niet... en voor achter houden zodat je weet of je voor of achter wekelijks moet oppompen...
Ja, wisselde ik elk jaar 2x maar nu met 4 seizoenen banden niet meer!
Dus geen krijtje meer nodig en ik heb ze achterin dus had het er bij iedereen in kunnen rammen, helaas 31 mei vergeten!
Hoewel ik dus plannen had, afscheid nemen na zoveel jaren moet toch kunnen, anders had ik nog steeds in het E Type gereden, en was ik hier niet geweest... wel lege portemonee natuurlijk...
Ik hoor wel wat jou het beste uit komt en Delft is toch 100 Km dichterbij dan Hoorn....