Spacemaster gebruik ervaringen

Discussie over banden en velgen
Plaats reactie
pionok

11 okt 2010, 12:32 0 x

Hallo allemaal,

zoals een aantal weten heb ik via dit forum de spacemaster kunnen overnemen.
Gisteren op mijn werk heb ik de band eens getest. Het is de bedoeling dat de band onder de wagen opgepompt wordt.
Dit heb ik ook gedaan alleen ontstaat er een probleem met het band op de velg.
De band wordt namelijk niet evenredig uit de velg geplopt (noem het maar even ploppen).
Toen de band onder de wagen vandaan gehaald en opgepompt. Weer het zelfde probleem.
We hebben toen de band iets opgepompt en met de hand de goede richting ingeduwt. Toen was hij goed.
Ik heb de band onder de wagen geplaatst en even gaan rijden. Geen problemen.
Dat de band naar de binnen (of buitenkant) van de velg trekt lijkt mij niet de bedoeling tijdens het oppompen.
Helaas heb ik geen gebruiksaanwijzing van de band en ben dan ook benieuwd of iemand hier deze wel heeft.
Ook heb ik deze vraag gesteld aan vredestein zelf om te kijken wat hun reactie is.
Iemand andere ervaringen met de spacemaster band?
gr .rene
MN-NL

11 okt 2010, 12:52 0 x

Hallo Rene,

Vooropgesteld, ik heb geen ervaring met die Spacemaster, maar nav jouw verhaal 2 observaties:
- Het lijkt me dat je de band moet oppompen zonder dat de auto erop staat. Dus eerst oppompen, dan monteren. Als het wiel al op de auto zit, dan moet dat wiel minstens ruimschoots van de grond los zijn.
- Hoort de band niet aan de velg vast gevulcaniseerd te zijn? Mede daarom is zo'n wiel toch zo prijzig dacht ik?

Anyway, een niet origineel thuiskomertje zoals in mijn kofferbak heeft blijkbaar ook zo zijn voordelen.

Succes, Marc
pionok

12 okt 2010, 14:09 0 x

de band zit gevulcaniseerd idd. Maar bij het oppompen, onder de auto of ernaast (maakt geen verschil. verschuift de band (het gedeelte wat opgepompt wordt) naar de binnenzijde. De band zit vast aan de velg, maar kan wel vrij bewegen. hij pakt zich als het ware uit.
Ik heb de band nu opgepompt even in mijn achterbak gelegd zodat hij zijn vorm een tijdje vast houdt. ik zal hem later weer leeg laten lopen om te kijken wat er gebeurd.
Misschien een stukje erop rijden een keer.

gr. rene
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

12 okt 2010, 17:35 0 x

Naar mijn weten gaat de band zich zetten zodra je de krik eronderuit haalt en het stuur een keer op en neer draait.
pionok

13 okt 2010, 14:49 0 x

ik heb hem getest op het achterwiel.Maar dat zou eventueel een optie kunnen zijn.

Vredestein reageert dat het normaal is dat eerst 1 kant open klapt en daarna de andere. Dit zou moeten gebeuren bij 3,5 bar.
Dit gebeurde bij mij nu dus niet, maar wie weet nu die een week vol is dat het wel gebeurd. Dat ga ik binnenkort even testen.
Ik hou jullie op de hoogte.

gr. rene
Plaats reactie